Hamilton vitatott manőver után, pompás csatában győzte le Verstappent
2021. november 14. 17:38
Lewis Hamilton és Max Verstappen újabb lenyűgöző csatával szolgált Brazíliában és a szinte egész versenyen át tartó küzdelmükből előbbi került ki győztesen, miután hosszas próbálkozással sikerült maga mögé utasítania a bajnokságban továbbra is vezető hollandot. A friss motort és ezzel együtt büntetést kapó címvédő a 10. rajthelyről nyert, ilyen hátulról ez még senkinek sem sikerült az interlagosi pályán.
Az előrejelzésnek megfelelően a szombati sprintfutamhoz képest sokkal melegebb idő fogadta a mezőnyt, a gumikezelésnek megnőtt a szerepe az 53 fokos aszfalton, így nem meglepő, hogy Cunoda Juki kivételével mindenki a közepes keveréket választotta az első etapra (a sajátos lebonyolítás miatt ezúttal nem volt érvényben a Q2-s szabály).
A Mercedes versenye félig bánattal, félig örömmel indult:
Verstappen az első, Sergio Pérez a második féktávon előzte meg az élről induló Valtteri Bottast, aki a négyes kanyart túl szélesre vette.
Hamilton azonban 7.-ként jött ki az első kanyarkombinációból, két ellenfelét önerőből ugrotta át, Lando Norris pedig egy defekttel tűnt el előle és később a bokszutcába, amit Carlos Sainz okozott neki.
Csak 5 kört telt el, mire a címvédő a harmadik pozícióba verekedte magát a Ferrarikat simán lehagyva, míg csapattársa egy látványos lassítással természetesen azonnal elengedte őt. Pérez pár másodperccel haladt ekkor csak előtte, de segítséget kapott az utoléréséhez azzal, hogy beküldték a biztonsági autót, mert Cunoda és Lance Stroll ütközése a célegyenes végén rengeteg törmeléket hagyott a pályán.
A verseny a 10. körben folytatódott, Verstappen az utolsó pillanatig kivárt a célegyenesben, mire a gázra lépett, hogy a mögötte lévők minél kevesebbet szélárnyékozzanak. A Red Bull jól taktikázott, nem vesztettek pozíciót Hamiltonnal szemben, mögöttük Bottas viszont majdnem ráfázott az újraindításra, Charles Leclerc ellen kellett védekeznie. Nem maradt tiszta a pálya, Mick Schumacher az első kanyarban megcsúszva koccant Kimi Räikkönennel, a szétszóródó szemét miatt egy darabig újra meg kellett fogni a tempót egy VSC-fázissal.
A 14. körtől tehát Verstappen-Pérez-Hamilton-Bottas sorrendben elindult a nagy összecsapás, izgatottan vártuk, Hamilton észvesztő tempója a friss motorral innentől mire lesz elég.
Pérez a 20. körig tartotta magát, a hétszeres bajnok második próbálkozásra végleg megelőzte, miután elsőre a mexikóinak még volt ereje egy válaszcsapásra a második egyenes DRS-zónájában.
Hamilton közel 4 másodperces hátrányból vette üldözőbe Verstappent, de úgy tűnt, kicsit spórolni kezdett a gumikkal, mert a különbség körökön át nem változott jelentősen. Mindkét pilóta panaszkodott a csúszkálásra.
A kerékcseréket Lance Stroll és Pierre Gasly kezdte meg, a kemény keverékre váltottak, majd jött Hamilton (a 27. körben) az elévágással fenyegetve. A Red Bull azonnal reagált, de az előnyük 1,5 másodpercre csökkent.
Az eseményeket megakasztotta egy újabb rövid VSC-fázis, Stroll autójáról repkedtek szét újabb alkatrészek a célegyenesben.
Ezzel Bottas nyert nagyot, mert sok időt spórolva hajthatta végre a kerékcseréjét és Pérez elé tért vissza.
Hamilton bő 1 másodperces távolságból kergette Verstappent, a turbulens levegőben nem tudott támadási pozícióba kerülni a célegyenesbe érve, de lehet, hogy nem is erőltette a támadást és a bokszkiállások következő fordulójára és az újabb elévágási lehetőségre várt. A holland rádión határozottan közölte csapatával, ezt semmiképp se hagyják, a 40. körben ki is hívták a második kerékcserére.
Hamilton a rajtszámának megfelelő körtől, a 44.-től ment tovább új gumiszetten, ahogy várni lehetett, Verstappen mögött folytatta. Az újabb garnitúra kemény keverékkel viszont nem volt elégedett, míg Bottas azon mormogott, hogy szerinte eldobták a kettős győzelem esélyét; talán arra célzott, hogy meg kellett volna próbálni vele az egyetlen kiállást.
A csata természetesen nem ért véget, Hamilton a 48. körben ráesett Verstappenre a második egyenes végén, de
a belső íven lévő Red Bull leterelte a pályáról, utóbbi még mindig őrizte az 1. helyet.
Az esetet jelentették a sportfelügyelőknek, ám vizsgálatot nem indítottak, a Red Bull megnyugodhatott. Legalábbis a büntetés elkerülésétől, mert Hamilton nyomás alatt tartotta Verstappent, amit az 59. körig lehetett kibírni, a címvédő ekkor minden korábbinál jobban gyorsított ki a második egyenesre és visszavágás nélkül előzte meg riválisát a külső íven.
Innentől mindenki begyalogolt a célba, a Red Bull még kihívta Pérezt egy friss szett gumiért, hogy elvegye a leggyorsabb körért járó pontot Hamiltontól, ami sikerült is neki. A Mercedes hajtotta Bottast, hogy próbálja meg elkapni Verstappent a végén, de erre nem volt reális esélye.
A Ferrarik simán bejöttek a 4-5. helyen Leclerc-Sainz sorrendben és hatalmasat léptek a konstruktőri bronzérem felé, mert vetélytársuknak, a McLarennek csak Norris szállított egy árva pontot, Daniel Ricciardo műszaki hibával kiesett. A 7-9. pozíciókban francia kötődésű autók végeztek, mivel Pierre Gasly, Esteban Ocon és a szintén Alpine-t vezető Fernando Alonso értek célba itt, a táv végén nagyot harcolva egymással.
A futam vesztesei közé tartozik az Aston Martin : Sebastian Vettel hiába indult a top 10-ből, nem szerzett pontot, csapattársa, Lance Stroll a másik kieső volt Ricciardo mellett. A szezonból még három forduló van hátra, a jövő héten Katarban, az F1 számára járatlan terepen folytatódik a bajnokság.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Sao Pauló-i Nagydíj élő közvetítésében! Eseménydús szombat után jön a finálé az interlagosi pályán, ahol újabb lépést teszünk afelé, hogy kiderüljön, melyik versenyző és melyik csapat nyeri meg az idei világbajnokságot.
Lewis Hamilton a sprintfutamon látványosan felzárkózott, miután csak az utolsó helyről rajtolhatott egy technikai szabálytalanság miatt, de vasárnapra újabb büntetést kapott a hétvége elején elvégzett motorcsere miatt, így az 5. hely helyett csak a 10. kockából kezdhet. Ha olyan ütemben tud felzárkózni, ahogy szombaton tette, akár még győzhet is.
Sprintfutamos hétvégéről lévén szó, szabad a gumiválasztás, a pilóták dönthetnek, hogy a lágy, a közepes vagy esetleg a kemény gumi a megfelelő-e a számukra. A Pirelli szerint mindenképpen a közepesen érdemes kezdeni.
Négy versenyzőnek maradt új lágy gumiszettje, érdekes lesz figyelni, hogy bevetik-e ezeket a rajtnál vagy a nagydíj későbbi szakaszában.
A pénteki időmérő után méhkassá vált a Forma-1, Lewis Hamilton autóját és Max Verstappen viselkedését is vizsgálták a sportfelügyelők. Az ügyek teljes krónikáját alább olvashatja.
Segített neki a DRS, a vadonatúj motor és az is, hogy az ellenfelek nem igazán csatáztak vele, de így is látványos volt, ahogy Hamilton 24 kör alatt a mezőny végéről feljött az 5. helyre.
Az F1-ben is többen kiemelték, hogy a gyorsaságimotoros-világbajnokság legendája, Valentino Rossi ma állt rajthoz utoljára a MotoGP-ben. Az olasz sportoló az F1-gyel is kacérkodott, a Ferrarinál többször és a Mercedesnél is tesztelt.
A WTF1 alapítója, Tom Bellingham kigyűjtötte, hogy amikor Rossi bemutatkozott a sportágban, a Williams volt az F1 uralkodó csapata, Mika Häkkinen még nagydíjat sem nyert, a Mercedes-csapatot még Tyrrellnek hívták, Max Verstappen pedig meg sem született.
A pálya hőmérséklete 50 fok fölött van, ez a Red Bull várakozásainak megfelelően jóval magasabb az eddigieknél. Lance Stroll a Sky Sports műsorában elmondta, sokkal erősebb lesz ma a gumikopás a szombatinál és Sebastian Vettel rámutatott, hogy a páratlan oldalon a jobb oldali kerekek árnyékban lesznek, de szerinte ez nem befolyásolja majd a helyzetet.
A Sky Sportsnak nyilatkozva Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kijelentette, hogy Toto Wolff kifogásai olyanok, mintha almát hasonlítanánk körtéhez. Wolff nem értette, hogy miért zárták ki Hamiltont az állítólag sérült szárnya miatt, holott a Red Bullnak korábban engedélyeztek javításokat.
"Tudjuk, hogy a Mercedes szélvészgyors ezen a nagydíjon, hihetetlenül nehéz lesz legyőzni őket, de két autónk van az élen és mindent bele fogunk adni." (Sky Sports)
Toto Wolff a rajtrácson beszélgetett Nikolasz Tombazisszal, aki az FIA technikai vezetője. Ez egyértelműen a nyilvánosságnak szól, a Sky Sports riporterének azt mondta, a pályán szeretnének bizonyítani a Red Bull ellen.
"Kettős mércét alkalmaztak most a sportban. Zsinórban harmadszor engedték meg a Red Bullnak, hogy parc fermé alatt kicseréljenek alkatrészeket. Nem panaszkodom, mert egyébként is versenyeznünk kell, de ezt tisztáznom kell az FIA-val."
Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője rámutatott, hogy a 10. helyről, tehát a pálya belső oldaláról kezdő Lewis Hamilton várhatóan megpróbál majd a pálya külső ívére helyezkedni, hogy a 2-es kanyarból jól tudjon majd kigyorsítani.
Tovább emelkedett a pálya hőmérséklete, de Valtteri Bottas a Sky Sports műsorában azt mondta, a verseny során lehűlés várható.
Egységesen a közepes keverékű gumikat választották a pilóták, kivéve a 15. helyezett Cunoda Jukit, aki lágyakkal rajtol.
Elindult a mezőny a szezon egyik legrövidebb körére, hogy aztán nemsokára elkezdődjön a 71 körös futam.
Álomszerűen kezdődiik a verseny a Red Bull számára, de Hamilton is feljött a 7. helyre. Baleset nélkül eljött a mezőny a rajttól.
A Mercedes pilótája az 1. körben feljött a 7. helyre, majd a 2. kör kezdetén a 6. helyre lépett Sebastian Vettel megelőzésével. Verstappen, Pérez, Bottas, Leclerc, Sainz, Hamilton a sorrend, Norris defektet kapott és kemény gumikra váltott.
A holland pilóta másfél másodperces előnybe került csapattársához képest, Hamilton beérte és a 3. kör elején meg is előzte Sainz-ot, így már csak Leclerc választja el őt Bottastól.
A visszajátszás szerint Sainz és Norris összeakadt, ezért kapott defektet a McLaren, ami a külső íven haladt és a spanyol pilóta szerint beszorította őt.
A várakozásoknak megfelelően a Mercedes pilótája szárnyal, megelőzte Leclerc-t is és már Bottas mögött halad, aki nyilván el fogja őt engedni.
A Mercedesnél nem sokat vártak, Bottas máris elengedte Hamiltont, aki feljött a két Red Bull mögé a dobogós helyre. Közben Cunoda új orrkúpot kap, miután összeütközött Stroll-lal.
A Mercedes pilótája 4,5 másodpercre van Verstappentől, az előző körben bő 0,4 másodpercet hozott ellenfelén. A visszajátszáson látható, hogy Bottas szó szerint lelassított, hogy elengedhesse Hamiltont, aki köszönetet is mondott ezért csapattársának.
El kell takarítani a pályáról a Cunoda autójáról letört első szárnyat, ez a lehető legjobbkor jön Hamiltonnak, aki így közvetlenül a két Red Bull mögött találja magát.
Hamilton azt mondta a rádión, hogy szóljanak Bottasnak, és kövesse őt, együtt vadásszák le a Red Bullokat. Egyelőre a finn pilóta tempója nem elég jó ehhez.
Az Alpha Tauri pilótája optimista manővert kísérelt meg Stroll ellen, összetörte az autóját, ezért kellett beküldeni a biztonsági autót, ami így lenullázza Hamilton hátrányát. A Red Bull menedzsmentje ezt biztosan nem veszi majd jó néven.
Verstappen az utolsó pillanatig kivárt, mielőtt gyorsítani kezdett, Pérez egyelőre fedezni tudta Hamiltont, Leclerc támadta Bottast, de végül nem történt helycsere.
A Mercedes pilótája a 3. helyen DRS nélkül is simán megy Pérez után, így nemsokára igen nehéz perceket okoz majd mexikói ellenfelének. Schumacher törött első szárnnyal visszaesett az utolsó helyre.
A német pilóta Räikkönennel ütközött össze az 1-es kanyarban, a pályán mindenfelé törmeléket szórt szét, ezért VSC-fázist léptettek életbe.
A McLaren pilótája majdnem körhátrányba került, amikor defektet kapott a rajt után, a biztonsági autó viszont az ő hátrányát is eltüntette és a McLaren pilótája most a 15. helyen halad.
Folytatódik a verseny, Verstappen előnye 1,5 másodperc Pérez előtt, Hamilton 2,5-re van tőle. Hamilton nem reagált jól az újraindításra, de a tempójával ezt kompenzálni tudja.
A brit pilótának innentől számos lehetősége akad, hogy megelőzze Verstappen csapattársát, ráadásul a holland pilóta sem tud tőlük jelentősen elszakadni. Pérez azt kérte a rádión, hogy Verstappen segítse őt DRS-sel.
Verstappen egyelőre nem áll kötélnek, inkább elszakadni próbál Péreztől, nem ad neki DRS-nyitási lehetőséget, Hamilton viszont folyamatosan 1 másodpercen belül autózik hozzá képest.
A Mercedes pilótája kívülről megelőzte a Red Bullt, de Pérez visszaszerezte a 2. helyet a 4-es kanyarban. Szenzációs versenyzés.
A különbség 3,8 másodpercre növekedett, viszont a 19. kör elején Hamilton tisztán megelőzte Pérezt és mehet világbajnoki ellenfele után.
A Mercedes pilótájának 52 köre van, hogy levadássza Verstappent, aki 3,9 másodperces előnnyel megy előtte, de a fekete versenyautó ma sokkal gyorsabbnak tűnik.
Az első teljes körben Hamilton nem tudott érdemben közelebb kerülni Verstappenhez, a különbség 3,7 másodperc.
Nem nagy léptekkel, de Hamilton közelít Verstappenhez, aki feltehetőleg spórolt az abroncsaival addig, amíg Hamiltont feltartották. Most 1:14.5-tel lényegében azonos tempóra képesek.
Az Aston Martinnál tartják magukat a kétkiállásos taktikához, Stroll kemény keverékű gumikat kapott, a tempója a többi csapatnak is érdekes információ lesz. A biztonsági autós fázis miatt elképzelhető, hogy valakik megpróbálnak majd egy kerékcserével végig menni.
A holland versenyző az előző körben 1 ezredmásodperccel gyorsabb volt Hamiltonnál, a különbség 4 másodperc körül ingadozik, a rádión viszont azt jelentette, hogy kissé kezd csúszkálni az autója.
Verstappenhez hasonlóan Hamilton is a gumikkal foglalkozik, a rádión azt mondta, hogy a hátsó abroncsai kezdenek kopni és ezért csúszkál. A különbség 3,8 másodperc.
Verstappen arra panaszkodott, hogy az 1-es kanyarból kifelé nehézségei vannak, a rádión azt felelték neki, hogy Hamilton is ugyanilyen gondokkal küzd, erre azt mondta, hogy akkor oké.
Az élmezőnyből Hamilton az első, aki kemény keverékű gumikra váltott, Sainz is követte őt, ezzel megpróbálnak a Red Bull elé vágni.
Állítottak az első vezetőszárnyon is, 2,4 másodperc alatt végeztek, a holland pilóta épphogy visszaért az élre, de a különbség jelentősen csökkent.
Működik az elévágás, de Hamiltonnak rosszul jött ki, hogy le kellett köröznie Ricciardót, a különbség 1,8 másodpercre csökkent. Pérez is kereket cserélt, keményekre váltott, Bottas viszont még a pályán van.
A különbség már csak 1,2 másodperc, közben a mezőnyben több csata is kialakult.
Az Aston Martinról levált néhány légterelő, ez még a Cunodával történt baleset következménye lehet. Ez jól jött Bottasnak, aki a VSC alatt kereket cserélt, így visszaért Pérez elé.
A Red Bull-pilóta egy kissé fellélegezhet, de nem sokáig, Hamilton ismét közelíteni kezdett hozzá. A rádión szólt a mérnökének, hogy nem engedhetnek meg maguknak még egy elévágási kísérletet.
A Mercedes gyorsan bekerült DRS-távolságon belülre, innentől aligha szakadnak majd el egymástól. Verstappennek nagyon figyelnie kell a kigyorsításra az utolsó kanyarban.
A különbség 1,2 másodpercre nőtt, ez pont elég ahhoz, hogy Hamilton most nem nyithatja a DRS-t a célegyenesben és a 2-es kanyar után, de ez valószínűleg csak átmeneti állapot.
Alonso maradt az egyetlen pilóta a mezőnyben, aki még nem ment ki a bokszba, egészen mostanáig, kemény keverékű gumikat szereltek az autójára, a lassú, 4 másodperces kerékcsere várhatóan az egyetlen alkalom lesz, amikor ő megjelent a szerelőinél.
A Red Bull pilótája 10,6 másodpercre van Verstappentől, teljesen elvesztette a fonalat azóta, hogy Hamilton végre megelőzte őt. Bottasnak szerencséje volt a DRS-sel, így Pérez már a dobogóra sem ér oda.
A Ferrari jelenleg egyértelműen jobban áll a McLarennél a konstruktőri világbajnokság 3. helyéért futott versenyben, de Pierre Gaslynak köszönhetően az Alpha Tauri is sakkot ad az Alpine-nak.
A kerékcserék első hulláma után mindenki kemény keverékű gumikon megy, kivéve az 5-6. helyezett Ferrarikat (nekik majd a végén kell másik keverékre váltani), valamint az utolsó helyezett Schumacher.
Néhány környi lazább követés után Hamilton ismét bekerült 1 másodperc alá, a rádión azt kérdezték tőle, hogy ha újra kiállnak, milyen gumikat preferálna.
Verstappen másodszor is kereket cserélt, kemény gumikra váltott 30 körrel a verseny vége előtt. A bokszból kifelé beragadt Latifi mögé, ez nem jött jól neki, 20 másodperc a hátránya Hamiltonhoz képest.
A finn pilóta nem veszélyes Verstappenre, ráadásul Leclerc-t meg kell majd előznie a pályán. A pályán zajló csatából taktikai háború lett.
Verstappen a leggyorsabb kört futotta, 18,5 másodpercre csökkentette a hátrányát. Pakolnak a Mercedesnél is, behívják Hamiltont is.
Kereket cserélt a Mercedes is, Hamiltonnak előnye van a gumik terén, de a bokszban nem tudta megelőzni Verstappent. A különbség 2,7 másodperc, Verstappentől azt kérték, hogy óvja az abroncsait.
Hamilton azt szerette volna, ha közepes keverékű gumikat szerelnek az autójára, Bottas pedig nem örült, hogy behívták a bokszba, szerinte egy sima kettős győzelmet dobtak el maguktól.
A hétszeres világbajnok a leggyorsabb körrel 1,2 másodpercre csökkentette a hátrányát. Kénytelen lesz a pályán előzni, de ismét úgy tűnik, hogy neki vannak jobb esélyei.
A Mercedes már mindkét szektorban használhatja a DRS-t, Verstappennek most nehéz időszakra kell felkészülnie. A középső szektorban sem tud meglépni ellenfelétől, csak 0,8 mp a különbség.
A brit pilóta 4-es kanyar felé támadta ellenfelét a külső íven, de Verstappen kivezette őt a pályáról, ő sem tudott elfordulni, így ez még vitára adhat okot.
A versenyirányítás ezt még nem jelentette be, de Hamiltonnak ezt mondták a rádión. A különbség most 1 másodperc. Verstappen azt mondta, nem biztos, hogy a verseny végéig fel tudja tartani ellenfelét.
Mérnöke arról tájékoztatta a finn pilótát, hogy kezd felforrósodni a helyzet az élen és büntetések is jöhetnek, ezzel egyértelműen Verstappenre gondolt. Ricciardo közben feladja a versenyt a bokszban, nem sokkal Stroll után.
Jonathan Wheatley, a Red Bull sportigazgatója azt kérte Michael Masi versenyigazgatótól, hogy hagyják versenyezni Verstappent és Hamiltont. Az üzenet hatott, a sportfelügyelők bejelentették, hogy nem vizsgálják meg az esetet.
Néhány körig várt, hogy mi lesz a döntés Verstappen ellen, majd ismét DRS-en belülre került és támadni kezdte Verstappent. Lekörözések is befolyásolják a tempójukat.
Ron Meadows szerint Verstappen sportszerűtlenül szerzett előnyt azáltal, hogy kivezetette Hamiltont a pályáról, és kifogásolta, hogy miért nem vizsgálják az esetet.
Hamilton taktikája egyelőre az, hogy ráveszi Verstappent, hogy rontsa el a féktávot az 1-es kanyarnál, majd a 4-es felé elkapja őt a kigyorsításnál. Ismét kívülre került, így ez nem sikerült.
A hétszeres világbajnoknak harmadszorra bevált a trükk, a 4-es kanyar felé Verstappen mellé ért DRS-sel, de már a kanyar előtt be tudta fejezni a manővert és átvette a vezetést. Innen ő a verseny esélyese.
A Mercedes csapatfőnöke teljesen kivetkőzött magából, diadalittasan mutogatott a kamerának. Hamilton elszakadt Verstappentől, 2 másodpercre nőtt a különbség, ráadásul Verstappent cikázásért fekete-fehér zászlóval figyelmeztették.
Ez optimistának tűnik, 9 körrel a vége előtt 8,3 másodperc a különbség a 2-3. helyezett között. Pérez újabb 4 másodpercre van Bottastól.
A mexikói versenyző 33 másodperces előnyben van Leclerc-hez képest, simán belefér neki egy kerékcsere, amit a Mercedes valószínűleg nem fog meglépni, mert nem akarják kockáztatni a dobogót. Jelenleg Hamiltoné a leggyorsabb körért járó bónuszpont.
Leclerc és Sainz tartja az 5-6. helyet a Ferrarival, Norris egyelőre csak a 10. helyre tudott felzárkózni, Ricciardo pedig kiesett, így a McLaren hátránya tovább nő a riválissal szemben.
A pontverseny éllovasa most a leglassabb az első négy helyezett között, Hamilton 7,7 másodperccel vezet. Jelenleg úgy tűnik, 13 pont marad a különbség kettejük között.
Hamilton annyira kényelmesen vezet, hogy Bottas helyezése felől érdeklődhet, mondták neki, hogy csapattársa a 3. helyezett, ezt azzal nyugtázta, hogy "szép munka".
Ahogy erre számítani lehetett, Pérez kapott egy lágy gumiszettet az utolsó két körre, hogy elvegye Hamiltontól a leggyorsabb körért járó bónuszpontot.
A Mercedes pilótája a 10. helyről rajtolva győzött, kihasználva, hogy az autójának csúcssebességének köszönhetően Verstappen kivételével mindenkit könnyedén megelőzött, végül a holland pilótát is megkerülte. A dobogóra Verstappen és Bottas állhat fel.
Bejött a Red Bull húzása, Pérez futotta a leggyorsabb kört a verseny végén, így nem Hamiltoné lett a bónuszpont, hanem az övé és a Red Bullé.
Hamiltonnak gratulált a mérnöke és Wolff is, Verstappent is megdicsérték, Horner kármentésről beszélt a rádión. A holland pilóta szerint így is sok pontot szereztek.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk további hírekkel!