A szokásoknak megfelelően naplementében kezdődött a Bahreini Nagydíj második szabadedzése. Ennek megfelelően a levegő, és így az aszfalt hőmérséklete is lecsökkent a kora délutáni gyakorláshoz képest: előbbi 17, utóbbi 24 fokos volt. Emellett fontos megemlíteni, hogy a szél erőssége ugyancsak mérséklődött.
Miután megnyílt a boxutca kijárata, Kevin Magnussen gurult elsőként pályára, őt pedig Carlos Sainz, George Russell követte, majd szinte pillanatok alatt a mezőny több mint fele elhagyta a garázst. Csupán a két Red Bull, Fernando Alonso, Cunoda Juki, valamint Lewis Hamilton maradt hosszabb időre bent. Utóbbi autóján még nem sokkal a kezdés előtt is dolgoztak.
Ami a gumiválasztást illeti, a keményeken kezdő McLareneken kívül mindenki a közepes keverékű gumikat tette fel először.
Az első köridő szintén a dán pilóta nevéhez fűződött, és 1:34.572 másodperccel máris megközelítette Pierre Gasly első szabadedzésen futott legjobbját. Pár másodperccel később Sainz felül is múlta azt, hiszen a spanyol pilóta 1:33.837-tel nyitott, de csapattársa, Charles Leclerc nála is 716 ezreddel gyorsabb volt.
5 perc elteltével már csak a Red Bullokról volt elmondható, hogy nem jártak a pályán. Alonso közvetlenül a Ferrarik mögé, és csapattársa, Esteban Ocon elé jött fel a 3. helyre, nem sokkal később pedig Hamilton is megérkezett ugyancsak a közepeseken, de csak az egyik Alpine-t tudta megelőzni. A brit, valamint a francia pilóta is arra panaszkodott, hogy az autó még mindig erősen pattog, ráadásul előbbi még egy kisebb hibát is elkövetett.
Ezt követően megérkezett Max Verstappen is, aki ugyan lila szektorral kezdett a C2-eseken, de végül fél másodperccel lassabbnak bizonyult Leclerc-rel szemben. Csapattársa, Sergio Pérez azonban ekkor még mindig a garázsban volt, és csak szűk negyedóra elteltével tudta megkezdeni a körözést. Elsőre azonban nem tudott értékelhető kört autózni, miután csúnyán elfékezte a gumikat. Másodszorra már sikeresnek bizonyult a kísérlet,
de 1:34.300-as ideje csak az 5. helyre volt jó, és nem tudta megelőzni az első tréningen idő nélkül záró, nem sokkal korábban a 4. pozícióba felugró Valtteri Bottast.
Elsőként az Aston Martin versenyzői tették fel a lágyakat, aminek meg is lett az eredménye, ugyanis Lance Stroll a 4., a Sebastian Vettel helyett beugró Nico Hülkenberg pedig a 6. helyre jött fel. Kisvártatva azonban a többiek is követték őket, aminek következtében Magnussen a 2., Ocon a 3. pozícióba ugrott fel. Őket aztán Lando Norris választotta el.
Alonso aztán 1:32.877-tel ideiglenesen átvette a vezetést, és honfitársa, Sainz nem is tudta visszaelőzni. Ellentétben Leclerc-rel, aki három lila szektorának köszönhetően 614 ezreddel felülmúlta a kétszeres F1-es világbajnokot. Rajta kívül ki kell emelni Bottast, aki Sainzot megelőzve a 3. helyre jött fel, és Mick Schumachert, aki ekkor közvetlenül csapattársa mögött állt.
A Red Bullok ismét később jöttek a többieknél, és Verstappennek ezúttal sikerült megelőznie Leclerc-t. A holland versenyző az első és a harmadik szektorban bizonyult a leggyorsabbnak, összességében pedig 327 ezreddel múlta felül riválisát. Igaz, utóbbi aztán javított, és 87 ezredre csökkentette lemaradását. Pérez ellenben csak közvetlenül Bottas mögé jött fel.
Hasonló volt a helyzet a Mercedesnél is:
az egyik versenyző, nevezetesen Russell, úgy-ahogy tartotta a lépést a többiekkel, és „csak 593 ezreddel maradt el Verstappentől, Hamilton viszont csak a 10. pozícióba ugrott fel. A hétszeres világbajnok arra panaszkodott, hogy az első fékek nem működnek megfelelően.
Sainz szűk 20 perccel a vége előtt még feljött a 3. pozícióba, 9 ezreddel megelőzve Russellt, és ezzel ki is alakult a végeredmény, hiszen a mezőny tagjai innentől kezdve a versenyszimulációra koncentráltak. Az első tíz sorrendje így Verstappen, Leclerc, Sainz, Russell, Alonso, Bottas, Pérez, Schumacher, Hamilton és Magnussen lett.
Ami a hosszú etapot illeti, Hamiltont leszámítva az élcsapatoknak tippelt istállók pilótái lágyakon kezdtek, ám a Ferrarik hamar visszatértek a boxba. Ennek következtében csak a Red Bullokat lehet összehasonlítani Russell, és utóbbi átlagosan több mint 1 másodpercet kapott Verstappentől. Rajtuk kívül Ricciardót kell megemlíteni, akinek műszaki hiba miatt idő előtt véget ért a gyakorlás. Az edzés legvégén Cunoda Juki összeért Stroll-lal, de egyik autó sem sérült meg komolyan.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj 2. szabadedzésének élő szöveges tudósításában. Az első gyakorláson Pierre Gasly érte el a legjobb időt, ám az élmezőnyből sem a Ferrari, sem a Red Bull versenyzői nem tették fel a lágy gumikat. Az előttünk álló egy órában viszont biztosan fel fogják, lévén minden csapat igyekszik majd az ugyanebben az idősávban tartandó időmérőre is készülni.
Az első edzés kétségtelenül leglátványosabb momentuma az volt, amikor Esteban Ocon Alpine-járól a célegyenesben levált az oldalszekrény borítása, a takarítás idejére előcsalogatva a piros zászlót. A csapat ezután egy régebbi változatot volt kénytelen feltenni az autóra.
A másik látványos mozzanat Charles Leclerc piruettje volt a 11-es kanyarban. Alább mindkét jelenetet megnézhetik.
A tavalyi szezonban már több pilótánál láthattuk az évtizedek óta vissza-visszatérő sisakkamerás képeket, és jó hír, hogy az idei szezonban sem lesz ez másként. Az év első szabadedzésén Nicholas Latifi mellé ülhettünk be, és figyelhettük a bahreini pályát úgy, ahogyan csak a kanadai pilóta és 19 társa látja.
Ahogyan az első tréningen láthattuk, több pilóta is új festéssel készült az első futamra, Lewis Hamilton pedig egyenesen a gyökereihez tért vissza, és ismét sárga dizájnnal versenyez. A korábbiakkal ellentétben azonban kicsit más árnyalatú lett a bukója, ami erősen hajaz korábbi csapattársa és ellenfele, Nico Rosberg egykori festésére.
Közben Mick Schumacherről is kiderült, hogy újított egy kicsit, és az esti fényekhez passzoló bukót készíttetett.
Időközben lement a nap Bahreinben, és bár az ég még nem teljesen sötét, a pályán már felkapcsolták a reflektorokat. A hőmérsékletek is csökkentek, a levegő 17, az aszfalt 24 fokos.
Ez az egyetlen olyan edzés a hétvégén, amelyet a futammal és az időmérővel azonos időben rendeznek, ami ezen a helyszínen fokozottan fontos, hiszen nagy a különbség a nappali és az esti hőmérsékletek között. A csapatok ezért egy körre és a versenyre is fognak készülni, azaz a tréning második felében megtankolt autós körözés várható.
Zöldre váltott a lámpa a boxutca végén, a pilóták pedig nem tétováznak és tömött sorban jönnek ki a pályára.
15-en már ki is jöttek, de Hamilton nincs köztük, az autója ugyanis még bakokon van, a szerelők pedig lázasan dolgoznak rajta, miközben a hétszeres világbajnok sisakban ül és figyel. Egyelőre nem tudni, hogy csak nem készültek el időben a beállítás-változtatásokkal, vagy valamilyen probléma merült fel.
A kemény gumikon köröző McLareneket leszámítva mindenki a közepes keveréken van, a két Ferrari pedig már most jóval gyorsabb, mint az első edzésen. Leclerc Gasly első szabadedzésen futott lágy gumis körénél egy másodperccel jobb idővel (1:33.121) vezet Sainz (1:33.837) előtt.
Pérez autója a közelében sincs annak, hogy a pályára hajtson, Pérez Christian Hornerrel beszélget sisak nélkül a garázsban. Verstappen már az autóban ül, de még az ő RB18-asán is dolgoznak, miközben a Mercedes szintén szerel.
Jó, igazából a negyedik helyen áll, de ugyanolyan gumival 1,2 másodpercet kapott Leclerc-től, és 7 ezreddel Alonsónál is lassabb volt. Közben már Verstappen is a pályán.
Az Alpine életét még mindig nagy mértékben nehezíti a delfinezés, a francia a pilóta az imént azt mondta a rádióban, hogy a határon van a pattogást tekintve a célegyenesben.
Csupán az első szektorban volt abszolút leggyorsabb, összességében pedig fél másodpercet kapott a monacóitól, de a második helyre azért bejött, lévén Sainz több mint 7 tizeddel volt lassabb a csapattársánál.
Hamilton közben azt jelentette, hogy továbbra is nagyon pattog az egyenesben.
Elment egy újabb gyorskörre a közepes gumin, de rögtön a célegyenes végén állóra fékezte a jobb elsőt, ami miatt lecsúszott az ideális ívről, és inkább elvette a gázt. Közben Pérez autója is elkészült, a mexikói az imént hajtott ki a garázsból.
1,7 másodperces hátrányban a 10. helyet foglalja el csak a brit, aki az imént közepes gumin 1,85 másodperccel ment lassabb kört Leclerc-nél. Továbbra is szenvednek a Mercedesek, de ugyanez igaz a két McLarenre is: Norris csak a 14., Ricciardo pedig csupán a 16. helyen áll.
A finn az imént a negyedik helyre ugrott fel közepes gumi az Alfával, 4 tizedet adva Hamiltonnak és 8 tizeddel elmaradva Leclerc-től. Eközben Pérez első mért körében csúnyán elfékezte a 8-as kanyart és kiszaladt a bukótérbe, így továbbra is az utolsó helyen áll.
Pérez másodjára összehozott egy mért kört, de 1,1 másodperccel lassabb volt Leclerc-nél és még Bottast sem tudta megelőzni, így egyelőre csupán az 5. helyen áll.
A Red Bull és a Ferrari is 310 fölötti tempóra képes a célegyenesben, miközben Hamilton csak 285-re, miközben ő is nyitotta a DRS-t. A Mercedes valószínűleg a pattogás miatt nem megy gyorsabban, mert nem akarja, hogy sérüljön az autója.
Hülkenberg már túl is van lágy gumis sprintjén, és nem is ment rossz kört, ugyanis a hatodik helyre jött fel, de Stroll még ennél is jobbat tudott, mivel ő a negyedik jelenleg.
Itt az első villanás a második bahreini tesztnapot az élen záró Haastól: Kevin Magnussen lágy gumin mindössze 62 ezreddel maradt el Leclerc-től. Másfél tizeddel a néhány pillanatra második helyre ugró, szintén lágy gumit használó Ocont is megelőzte, nem beszélve a két Aston Martinról.
1:32.877-tel a spanyol ugrott most az első helyre, és meglepetésre a szintén lágy gumis körrel érkező Sainz nem tudta őt letaszítani onnan, 188 ezreddel elmaradt tőle.
Közben Mick Schumacher is ment egy jó kört, 7 századdal volt lassabb Magnussennél, de bejött mögé az ötödik helyre.
Ez már hasonlított ahhoz, amit a Ferraritól várhatunk, Leclerc 1:32.263-mal 6 tizedet adott Alonsónak és átvette a vezetést. Közben Hamilton is elment egy lágy gumis időmérős körre, de rögtön az első kanyart elrontotta, úgyhogy inkább lelassított.
A mexikói csak a negyedik, azaz az időközben a 3. helyre felugró Bottast sem tudta megelőzni és 7 tizeddel elmaradt Leclerc-től.
Schumacher is javított közben, lila utolsó szektort autózva megelőzte Magnussent és a 6. helyre jött fel.
A holland pilóta a jelek szerint sokkal jobban boldogul az RB18-cal, az imént ugyanis 327 ezreddel megjavította Leclerc idejét és 1:31.936-os körrel átvette a vezetést. Pérez kerek egy másodpercre van tőle.
Méghozzá Russell kezei között, aki a harmadik helyre ugrott fel 1:32.529-es körrel, amivel "csak" 6 tizeddel volt lassabb Verstappennél. Hamiltonnak viszont nem megy, hiába gyorsult, de 1,2 másodperces hátrányban csak a 9. helyen áll. A rádióban az első fékekre panaszkodott.
Második lágy gumis mért körével sikerült 87 ezredre megözelítenie Verstappent, ami biztató a Ferrarira nézve. Sainz nem javított, 1,1 másodperces hátrányban a 7. helyen áll Pérez mögött.
Gyorskörön volt a francia, amikor a négyes kanyar után utolérte a testvércsapat egyik autóját, amely maradt az ideális íven, Gasly pedig a pályáról lehajtva kerülte ki és csak centikkel suhant el mellette.
Az időmérő-szimulációk után minden istálló átállt a futamra való készülésre, ami éppen annyira, ha nem még fontosabb, mint az egy körös tempó csiszolása.
A sorrend a továbbiakban ugyanakkor már aligha változik. Verstappen vezet Leclerc és Russell előtt, mögöttük Alonso, Bottas, Pérez, Sainz, Schumacher, Hamilton és Magnussen tölti ki az első tízet.
Még jó, hogy leírtuk, hogy már senki nem javít... Sainz azonban úgy gondolta, hogy a megszokottakkal ellentétben kell neki egy második lágy gumis gyorskör is, bizonyára nem volt elégedett az autó egyensúlyával az elsőnél. A spanyol egy új szetten a harmadik helyre ugrott fel, 5 tizeddel elmaradva csapattársától. Ez még mindig kevés Leclerc ellen, ráadásul vélhetően a körülmények javulása is a kezére játszhatott a monacói köre óta eltelt időben.
Sam Collins, az F1 TV riportere jelentette, hogy jelentős változtatást hajt végre Albon autójának felfüggesztésén a Williams, ezért a thai-brit pilóta jelenleg a garázsban vesztegel. Hasonlóan Daniel Ricciardóhoz, akinek a McLarenjén szintén jelentős állításokat hajtanak végre.
Az imént került néhány új fotó a pénteki galériánkba, az alábbi képre kattintva tudja megnézni.
---- separator ----gallery-content-type:8b409b26-31bf-4931-b37b-3350084f0850---- separator ----Mégsem a beállításokon változtatnak, hanem a váltó körül szivárog valamilyen folyadék, jelentette Sam Collins, az F1 TV ripotere. Az ausztrál koronavírus-fertőzés miatt teljesen kihagyta a bahreini tesztet, így ha valakinek különösen rosszul jön most ez a hiba, az ő, hiszen ezzel véget ért számára a második szabadedzés. A McLaren tegnap ráadásul túlórázott is, amit pénteken egy évben csak 8-szor tehet meg. Ebből rögtön az első versenyhétvégén elhasználtak egyet.
A nyolcas kanyarban "esett rá" a japánra a Ferrari, amit kis híján az F1-75-ös első szárnya bánt. A felügyelők jegyezték az esetet, ami természetesen még nem jelent büntetést, sőt, vizsgálatot sem.
Egy lépéssel közeleb került Cunoda a büntetéshez, de természetesen még így is megúszhatja. Valószínű ugyanakkor, hogy legfeljebb figyelmeztetésben vagy maximum pénzbüntetésben részesül.
Egy kör eltérés van a lágy gumijaik élettartama között, és bár az üzemanyagmennyiséget nem ismerjük, Verstappen 1,5 másodperccel megy jobb köröket a Mercedesnél. Jelenleg az 1:37-es tartományban autózik, míg Russel 1:38-akat megy. Verstappen bő fél másodpercet lassult 5-6 kör alatt, Russell tempója ezzel szemben egyenletes.
Az első edzésen csak Latifinál láthattuk ezt a nézőpontot, a másodikon viszont Norris és Leclerc esetében is. Remélhetőleg a hétvége további részében is maradnak a különleges felvételek.
Időközben leintették a második tréninget, a pilóták már rajtot gyakorolnak a célegyenesben. A hosszú etapok alapján holnap jelentkezünk szokásos elemzésünkkel, amelyben megpróbáljuk megjósolni, hogy a futamot ki várhatja a legjobb helyzetből.
A mai utolsó szabadedzést Verstappen zárta az élen a két Ferrari és Russell előtt, miközben Hamilton csak 9. lett. Több meglepetést is tartogatott az első tíz, Bottas, Alonso és a két Haas is örülhet.
A rajtgyakorlat után a japán a 8-as kanyarban levezető körön nekiment Stroll Aston Martinjának. Nem volt nagy kontakt, de minden bizonnyal sérült az Alpha Tauri első szárnya. A kanadai azonnal le is idiótázta a japánt, amiben semmi meglepő nincs.
Mi ezzel búcsúzunk mára, legközelebb holnap, 12 óra 50 perckor jövünk a harmadik szabadedzés élő tudósításával. Viszontlátásra!