A Mercedes és a Red Bull nem tudott mit kezdeni a Ferrarival a bahreini teszten
2022. március 11. 12:55
Második tesztnapján is túl van a Forma-1-es mezőny Bahreinben. A délelőtti négy órás edzésszakasz elég álmoskásan indult, az első óra végén a csütörtöki délelőttöt az élen záró Charles Leclerc állt az élen 1:34.366-os körrel, amelyet a C3-as gumin ért el. Hamarosan jött azonban Esteban Ocon az egyértelműen az egykörös tempóra koncentráló Alpine-nal, és C4-es abroncsokon átvette a vezetést, 1:34.276-os idejét pedig már a helyi idő szerint 14 órakor beköszöntő ebédszünetig senki nem tudta megdönteni, ami már csak azért sem volt meglepő, mert más nem is tette fel a második leglágyabb keveréket. Ocon mögé Leclerc ért oda a fentebb említett körével, majd jött Max Verstappen 1:35.874-gyel C2-es keveréken.
Az időmérős körök hiányában is tartogatott azonban bőven látványosságot a délelőtti szakasz: nagyjából féltávnál a munkát késve kezdő Nicholas Latifi Williamsének mindkét hátsó fékje kigyulladt menet közben, majd amikor a tűz elolvasztotta a bal hátsó felfüggesztést, a kanadai ki is csúszott a bukótérbe.
A beavatkozók igen lassan kapcsoltak, így Latifi is részt vett az oltásban, amely során az FW44-es bal hátsó fékje fel is robbant, de szerencsére senki nem sérült meg.
Mint délutánra kiderült, ez az incidens a Williams napjának végét jelentette, a csapat mindössze 12 kört tett meg pénteken.
A nagyjából 40 perces kényszerszünettel járó megszakítás után a többiek folytatták a körözést, majd úgy tűnt, Sebastian Vettel miatt jön az újabb piros: a négyszeres világbajnok a négyes kanyar után egyenesen kihajtott a szervizútra, ahol lepakolta az Aston Martint. A versenyirányítás azonban úgy ítélte meg, hogy emiatt nem kell megszakítani a tesztet, az autót pedig nem sokkal később visszaszállították a garázsba.
Vettel azonban már nem tudott érdemi munkát végezni, mert amikor 15 perccel a vége előtt ismét megjelent, jött egy váratlan piros zászló, amiről kiderült, hogy a versenyirányítás tesztje. Mindezt fura közjáték követte, a képernyőn ugyanis megjelent az "állórajt" felirat, az újraindítás után pedig többen is felálltak a rajtrácsra, Verstappen és George Russell azonban pirosat kapott és a boxutcában ragadt. Ezért a többieket elküldték egy újabb felvezető körre,
Valtteri Bottas alatt azonban ekkor megállt az Alfa Romeo, így a délelőtti szakasznak közös rajt helyett piros zászló vetett véget.
Délutánra több csapatban is pilótaváltás történt, miközben a mai napot eleve kiülő Lando Norris maradt a McLarenben, mivel a továbbra is rosszulléttel küzdő Daniel Ricciardo délutánra sem került vezetésre alkalmas állapotba. Mindez azt jelenti, hogy az ausztrálnak legfeljebb egy napja marad a felkészülésre.
A második négy óra megtankolt autós etapokkal indult, de viszonylag hamar, másfél óra elteltével változás történt az élen, a Ferrarit Leclerc-től átvevő Sainz ugyanis 1:33.943-mal megelőzte Ocont a C3-as gumin. Nem sokkal ezután viszont váltott, és C4-esen már 1:33.532-nél állította meg a stoppert, ami 4 tizeddel volt jobb Pierre Gasly csütörtökön, C5-ös gumin elért legjobbjánál, és ugyanennyivel az időközben C4-esen a második helyre felzárkózó Stroll idejénél.
Miután gyors egymásutánban két piros zászlós megszakítást is láttunk (előbb Ocon, majd Norris állt meg, de később mindketten folytatni tudták),
a teszten először a Mercedes és a Red Bull is feltette a lágy gumikat, és némileg meglepő módon egyikük sem tudott még csak Sainz közelébe sem kerülni.
A munkát délután az autóján elvégzett változtatások miatt eleve másfél órás késéssel kezdő Verstappen 1:34.232-vel 7 tizeddel maradt el a spanyoltól C4-es gumin, az Auto Motor und Sport helyszíni tudósítói szerint pedig eközben „minden Christian Horner csapatfőnök és Helmut Marko tanácsadóra volt írva", azaz az RB18-as tempója egyelőre elmarad a várttól, noha szombatra várhatóan átfogó fejlesztési csomag érkezik a kocsira. Verstappen később 1:34.011-re javított és feljött másodiknak, de az összképen ez nem sokat változtat.
Hasonlóan értetlenül nézhettek a Mercedes garázsában (persze lehet, hogy letekert motorral és sok üzemanyaggal köröztek) is akkor, amikor Lewis Hamilton a C5-ös, azaz a leglágyabb gumin csak 1:34.141-et autózott, 6 tizedet kapva a Ferraritól, miközben az egyenesekben továbbra is eszeveszettül pattogott alatta az autó. A hétszeres világbajnok ezzel Stroll C4-es körét sem tudta megdönteni.
A tesztnap végére (már ami kilenc csapatot illeti, a Haas ugyanis még túlórázhat amiatt, mert csütörtökön csak délután tudta megkezdeni a munkát) a délelőtthöz hasonlóan jött egy versenyirányítás által érvénybe léptetett piros, de most nem álló rajt, hanem gördülő rajt követte, ami annyit jelentett, hogy még mindenki megtehetett néhány kört, de javítani már senki nem tudott a legjobbján.
A bahreini tesztelés holnap az utolsó napjával folytatódik.
1. Sainz (Ferrari) 1:33.532, C4, 60 kör
2. Verstappen (Red Bull) 1:34.011, C4, 86 kör
3. Stroll (Aston Martin) 1:34.064, C4, 70 kör
4. Hamilton (Mercedes), 1:34.141, C5, 47 kör
5. Ocon (Alpine) 1:34.276, C4, 111 kör
6. Leclerc (Ferrari) 1:34.366, C3, 54 kör
7. Norris (McLaren) 1:34.609, C3, 60 kör
8. Vettel (Aston Martin) 1:36.020, C3, 46 kör
9. Magnussen (Haas) 1:36.505, C3, 39 kör
10. Cunoda (Alpha Tauri) 1:36.802, C3, 120 kör
11. Bottas (Alfa Romeo) 1:36.987, C2, 25 kör
12. Schumacher (Haas) 1:37.846, C2, 23 kör
13. Russell (Mercedes) 1:38.585, C2, 67 kör
14. Latifi (Williams) 1:39.845, C2, 12 kör
15. Csou (Alfa Romeo) 1:39.984, C2, 48 kör
Úgy néz ki, nemcsak az F1-es csapatokat sújtja technikai hiba, hanem minket is. Sajnos megoldhatatlan problémába ütköztünk az előző tudósításunknál, így itt folytatjuk az élő közvetítést. Nemsokára kezdődik a délutáni etap.
Elindult a bahreini tesztelés második napjának délutáni része, Cunoda máris a pályára gurult.
Russell helyett Hamilton, Leclerc helyett Sainz, Vettel helyett Stroll, Bottas helyett Csou, illetve Schumacher helyett a visszatérő Magnussen érkezett. Ricciardo még mindig orsszul érzi magát, így továbbra is Norris vezeti a McLarent.
A francia pilóta a közepeseken próbálkozó Cunodával ellentétben keményeken kezd. Az Alpine versenyzője zárta az élen a délelőtti etapot, melynek élő szöveges közvetítését az alábbi linken tekinthetik meg.
Az ALpha Tauri szerint a 11-es kanyarban nagy a hátszél, ami megnehezítheti a versenyzők dolgát. Jelenleg pont a faenzai istálló pilótája, Cunoda köröz egyedüliként, miután Ocon visszatért a bokszba. A japán versenyző a közepeseken teljesít hosszabb etapot.
A 21 éves pilóta túlságosan későn fékezett a pálya legnehezebb kanyarja előtt, a 10-esnél, így nem meglepő módon lesodródott a pályáról. Tegnap és ma is rengeteg hibát láthattunk a pályának ezen a részén.
Már épp leírtuk volna, hogy továbbra is Cunodáé az egyetlen autó az aszfaltcsíkon, de ekkor Stroll is kigördült a garázsból kemény gumikon. Meglátjuk, hogy autózik-e mért kört, és feliratkozik-e az eredményjelzőre.
A teszteken sokszor előfordul, hogy egy pilóta első mért köre igencsak óvatos. Persze Stroll sem hajtotta túl az autót, hiszen 4,612 másodperccel maradt el az egyébként ismét pályára guruló Ocontól, de honfitársát így is megelőzte. Igaz, a Williams pilótáját technikai gondok hátráltatták. Cunoda eközben ismét elrontotta a 10-es kanyart.
Sőt, ez a megfogalmazás nem is igazán pontos, hiszen Ocon és Stroll mellett ideiglenesen Cunoda is bement a bokszba. Utóbb azonban kiderült, hogy csak a közepes keverékeket cserélte keményekre.
Otmar Szafnauer idén igazolt az Aston Martintól az Alpine-hoz. A román származású amerikai csapatfőnök tavaly még úgy fogalmazott, hogy nem áll szándékában váltani, ám nem sokkal később ez megtörtént. Luke Smith, az Autosport újságírója erről kérdezte a szakembert, aki leszögezte, akkor még valóban nem akart elmenni, de a silverstone-i istállónál történt változások hatására úgy érezte, hogy minden érintettnek jobb, ha továbbáll.
A japán pilótát arra utasították, hogy 1:43-as köröket autózzon annak érdekében, hogy meghosszabbítsák a gumik élettartamát. Ehhez képest legutóbb 1:41.965 másodperc alatt ért körbe.
A C2-es prototípus abroncsokon kezdő brit pilóta mellett honfitársa, Norris, valamint Stroll is pályára gurult. Utóbbi ráadásul tovább javított, és 1:37.524-es körével megelőzte Schumachert és Russellt.
Persze ez nem meglepő, hiszen még csak az első mért körét teljesítette. Eközben egyre jobban benépesül a pálya, hiszen Ocon is visszatért, valamint Sainz is pályára vitte a Ferrarit.
A spanyol versenyző 33 ezreddel maradt el a hétszeres világbajnoktól, igaz, C3-as gumikon. Persze ennek ilyenkor még nincs jelentősége, vélhetően mindketten másodperceket fognak javulni, következő 3 óra 15 percben.
A Ferrari pilótája 1:38.378 másodperces kört autózott, megelőzve ezzel a két Mercedes-versenyzőt. Nem sokkal korábban Hamilton visszatért a garázsba, így a hatszoros dobogóson kívül jelenleg csak Cunoda van a pályán. A japán pilóta már a 15. körét teljesíti a C1-eseken.
Mindezt Sam Collins, az F1TV riportere jelentette, és a közvetítésen keresztül is lehetett látni, hogy a bikások paravánnal takarták el garázsukat. A brit technikai szakember szerint az autó hátsó részére kerülnek fel új elemek, bár a Red Bull felől tegnap az az információ érkezett, hogy a nagy újításokat holnap teszik fel az autóra.
Norris legutóbb 5 kört tudott megtenni egyhuzamban, de úgy néz ki, a fékhűtőket érintő probléma továbbra sem oldódott meg. Craig Scarborough korábban jelentette, hogy egy extra fékhűtő csatornát tettek az autóra, de ez minden bizonnyal csak ideiglenes megoldás.
A kanadai pilóta autózta a délutáni műszak első értékelhető idejét, egészen pontosan 1:35.462-t, ami 1,186 másodperccel marad el Ocon legjobb körétől. Ezzel a következő az állás 3 órával a vége előtt:
1. Ocon (Alpine) 134.276, C4, 71 kör
2. Leclerc (Ferrari) 134.366, C3, 54 kör
3. Stroll (Aston Martin) 135.462, C3, 14 kör
4. Verstappen (Red Bull) 135.874, C2, 45 kör
5. Vettel (Aston Martin) 136.020, C3, 46 kör
6. Norris (McLaren) 136.354, C2, 34 kör
7. Cunoda (Alpha Tauri) 136.802, C3, 79 kör
8. Bottas (Alfa Romeo) 136.987, C2, 25 kör
9. Schumacher (Haas) 137.846, C2, 23 kör
10. Sainz (Ferrari) 137.885, C3, 8 kör
11. Russell (Mercedes) 138.585, C2, 67 kör
12. Hamilton (Mercedes), 139.030, T, 6 kör
13. Latifi (Williams) 139.845, C2, 12 kör
Legalábbis ami a mai napot illeti, hiszen Csou elhagyta a garázst az Alfa Romeóval. A kínai versenyző a kemény keverékeket kapta meg.
Nem sokkal az Alfa Romeo után a Haas is megkezdte a délutáni körözést, benne a Nyikita Mazepin helyére szerződtetett Kevin Magnussennel. A dán pilótát ugyancsak kemény keverékeken küldték pályára. Csou feliratkozott az eredményjelzőre, de 1:41.805-ös idejével senkit nem tudott megelőzni.
Ez az elmúlt évek bármelyik versenyhétvégéjén rendkívül jól hangzott volna, de most csak a 12. pozíciót jelenti. Ráadásul Hamilton is visszatért, és elképzelhető, hogy hamarosan javítani fog.
A mai nap sem alakul jól a McLaren számára, hiszen Norris nem tud igazán hosszú távot megtenni. A wokingiak vélhetően még mindig a fékhűtővel küszködnek.
Az Aston Martin versenyzője 1:34.964 másodperc alatt ért körbe, amivel ugyan gyorsult, de maradt a 3. helyen. A kanadai pilóta 688 ezredre csökkentette lemaradását Oconnal szemben.
Bár korábban arról számoltak be, hogy egy apró problémának lettek súlyos következményei, amikor Latifi autója kigyulladt, az autót nem sikerült megjavítani, és a következő órákban sem lesznek kész. Ennek következtében a kanadai versenyzőt ma már nem látjuk.
A Ferrari pilótája Strollhoz hasonlóan a közepes gumikon autózott 1:35.052 másodpercet, amivel feljött a 4. pozícióba, 88 ezreddel lemaradva az Aston Martin versenyzőjétől. Eközben a még mindig élen álló Ocon ismét meglátogatta a pályát.
Ahogyan leírtuk az előző bejegyzést, a spanyol pilóta tovább gyorsult, és a mai napon elsőként ment be 1:34 alá. Egészen pontosan 1:33.943-at autózott, amivel 333 ezreddel megelőzte Ocont.
A kérdés azért aktuális, mert Hamilton közepeseken visszatért a pályára. A brackley-i istálló eddig egyáltalán nem foglalkozott az egykörös tempóval, meglátjuk, hogy ez változik-e.
A Red Bull másfél óra elteltével küldte pályára pilótáját, az autó hátuljára állítólag új alkatrészeket szereltek fel. A címvédő kemény keverékeken kezdte meg a körözést.
A hétszeres világbajnok 1:35.516-ot autózott a közepeseken, ami 1,573 másodperccel bizonyult lassabbnak Sainz idejénél. Nem sokkal korábban Stroll is javított a lágyakon, és feljött a 2. helyre, 121 ezredes lemaradásban a Ferrarihoz képest.
A hétszeres világbajnok 1:35.516-ot autózott a közepeseken, ami 1,573 másodperccel bizonyult lassabbnak Sainz idejénél. Nem sokkal korábban Stroll is javított a lágyakon, és feljött a 2. helyre, 121 ezredes lemaradásban a Ferrarihoz képest.
A Red Bullt flow-viz festékkel kenték be, így nyilvánvaló, hogy még nem az egykörös tempó a cél. Ezzel együtt a holland pilóta fedélzeti kamerájából látszott, hogy jelentős alulkormányzottsággal küszködik, és a 4-es valamint a 11-es kanyarban is lecsúszott a csúcspontról, utóbbi után el is vette. Hamilton szintén hibázott, a brit versenyző le is sodródott a pályáról.
A Ferrari pilótája ugyanis a lágy abroncsokon jött ki, meglátjuk, hogy mit hoz ki belőlük. Hamilton után Magnussen is lesodródott a pályáról, később viszont javított, és megelőzte Russellt.
A spanyol versenyző 1:33.532-re módosította a legjobb időt, így már 532 ezreddel vezet Stroll előtt. Hamilton és Verstappen továbbra is a pályán vannak, de alighanem mindketten hosszú etapot teljesítenek.
Hirtelen jelentősen csökkent a pályán lévők száma, hiszen Sainz, Hamilton és Verstappen egyaránt behajtott a boxba, így csak Ocon és Magnussen maradt kint az aszfaltcsíkon. Igaz, kisvártatva az éllovas visszatért, a dán pilóta viszont befejezte a körözést.
Nem annyira erős, mint tavaly volt, de bizonyára jelentősen megnehezíti a pilóták dolgát. Jelenleg Sainz, Ocon és Norris szenvedhetnek a jelenséggel, hiszen ebben a pillanatban ők vannak a pályán.
Könnyen lehet, hogy az alábbi tabella nemsokára változik, ugyanis Hamilton a lágyakon jött ki.
1. Sainz (Ferrari) 133.532, C4, 25 kör
2. Stroll (Aston Martin) 134.064, C4, 26 kör
3. Ocon (Alpine) 134.276, C4, 91 kör
4. Leclerc (Ferrari) 134.366, C3, 54 kör
5. Hamilton (Mercedes), 135.516, C3, 23 kör
6. Norris (McLaren) 135.761, C2, 43 kör
7. Verstappen (Red Bull) 135.874, C2, 57 kör
8. Vettel (Aston Martin) 136.020, C3, 46 kör
9. Cunoda (Alpha Tauri) 136.802, C3, 103 kör
10. Bottas (Alfa Romeo) 136.987, C2, 25 kör
11. Schumacher (Haas) 137.846, C2, 23 kör
12. Magnussen (Haas) 137.983, C2, 20 kör
13. Russell (Mercedes) 138.585, C2, 67 kör
14. Latifi (Williams) 139.845, C2, 12 kör
15. Csou (Alfa Romeo) 141.805, C2, 21 kör
Legalábbis egyelőre, hiszen 26 ezreddel elmaradt eddigi legjobbjától. Honfitársa, Norris megint nem tudott sokat megtenni, legutóbb 2 körig jutott.
A holland versenyző továbbra is küszködik az RB18-assal. Legutóbb a 4-es kanyar kijáratánál sodródott ki, és az autó hátulja elindult balra, de sikerült megfognia. Kérdés, hogy ennek mekkora jelentősége van, hiszen a bikások holnap jelentősen átalakított autóval állnak elő.
Ezt Cunoda tette meg elsőként, aki már 103-nál tart, de az imént Ocon is "századossá" vált ebben az értelemben. Másoknak viszont ez aligha fog sikerülni, hiszen a következő pilóta ezen a ranglistán a 67 körrel rendelkező Russell, aki ma már nem fog pályára lépni, őt pedig Verstappen követi 61-gyel.
Magnussen 1:37.838-at autózott a keményeken, így átvette Schumachertől a 11. pozíciót. Ocon már a 17. kört teljesítette legutóbbi etapja során.
Ismét megállt az Alpine, bár ezúttal nem olyan látványosan, mint az utolsó barcelonai napon. Ocon egyszerűen lelassított, majd a 13-as kanyarnál a pálya szélére húzódott.
Ocon autóját már letakarták, és hamarosan a daru felteszi a trélerre, hogy az visszaszállítsa a garázsba. Maga a versenyző már visszatért a boxba, és bizonyára a megállásának körülményeit ecseteli.
Mattia Binotto csapatfőnöknek nem a rendkívül keskeny oldaldobozzal van problémája, hanem a W13-as tükreivel. A svájci szakember szerint bár a Mercedes a szabályok betűje szerint járt el, a szellemiségével viszont szembement, amivel kezdeniük kell valamit. A maranellóiakkal ellentétben a Red Bullnak egyáltalán nincs gondja a konstruktőri címvédő autójával.
Folytatódik a tesztelés, 1 óra 20 perc van hátra a mai műszakból. Csou máris pályára ment a közepeseken, majd Stroll is visszatért az aszfaltcsíkra a keményeken.
A hétszeres világbajnok a lágyakon ment ki, úgyhpgy elképzelhető, hogy javít eddigi legjobbján. Eközben Sainz Ferrariját a garázsban szerelik, de már a spanyol pilóta is készülődik, vagyis vélhetően nemsokára őt is újra a pályán láthatjuk.
A dán versenyző a közepeseken autózott 1:36.505-öt, aminek köszönhetően feljött a 9. pozícióba, megelőzve Cunodát és Bottast.
Ahogyan Hamilton végigment a célegyenesen, a Mercedesen remekül megfigyelhető volt a delfinezés jelensége. Nem véletlen, hogy a brit pilóta csak 3 kört töltött a pályán, majd visszatért a boxba.
Norris csupán pár méterrel a boxkijárat után állt meg, kísértetiesen hasonló módon, mint az első barcelonai napon. A wokingi istálló két napja lényegében csak szenved, és elképzelhető, hogy ez volt az utolsó szög a koporsójukba, legalábbis ami a mai napot illeti.
A brit pilóta úgy döntött, hogy segít visszajuttatni a McLarent a bokszba, és elkezdte tolni hátrafelé. Másodpercekig nem kapott segítséget, majd jöttek a pályamunkások, aztán pedig a McLaren szerelői fejezték be a munkát.
Ahogyan az előző megszakítás után, úgy most is Csou jött ki először, őt pedig a tavalyi világbajnokság első két helyezettje, Verstappen és Hamilton követte, majd Stroll is visszatért.
A brit pilóta 1:35.471-et autózott, de még így is 1,939 másodpercre van Sainztól, és maradt az 5. pozícióban. Verstappen csak az első szektorban gyorsult, utána viszont lassított. 1 órával a vége előtt a következő az állás:
1. Sainz (Ferrari) 1:33.532, C4, 29 kör
2. Stroll (Aston Martin) 1:34.064, C4, 41 kör
3. Ocon (Alpine) 1:34.276, C4, 103 kör
4. Leclerc (Ferrari) 1:34.366, C3, 54 kör
5. Hamilton (Mercedes), 1:35.516, C3, 32 kör
6. Norris (McLaren) 1:35.761, C2, 45 kör
7. Verstappen (Red Bull) 1:35.874, C2, 65 kör
8. Vettel (Aston Martin) 1:36.020, C3, 46 kör
9. Magnussen (Haas) 1:36.505, C3, 28 kör
10. Cunoda (Alpha Tauri) 1:36.802, C3, 107 kör
11. Bottas (Alfa Romeo) 1:36.987, C2, 25 kör
12. Schumacher (Haas) 1:37.846, C2, 23 kör
13. Russell (Mercedes) 1:38.585, C2, 67 kör
14. Latifi (Williams) 1:39.845, C2, 12 kör
15. Csou (Alfa Romeo) 1:41.805, C2, 32 kör
Ahogyan korábban Hamiltonnál, úgy most Magnussennél láthattuk, hogy a delfinezés továbbra sem szűnt meg. A dán versenyző továbbra is a 11. pozíciót foglalja el.
Úgy néz ki, a McLarennél hamar orvosolták a megállást okozó problémát, meglátjuk, hogy a fékhűtőkkel tudtak-e kezdeni valamit. A brit pilóta mindenesetre kétszer is lesodródott a pályáról.
A holland versenyző sokat javított a lágyakon, miután mindhárom szektorban egyéni legjobb időt autózott. Ennek ellenére még mindig 7 tized a lemaradása Sainz mögött, de természetesen nem ismerjük a beállításokat és az üzemanyagszintet.
Nem sokkal a holland pilóta után riválisa is javított, így most ő áll a 3. helyen. A tavalyi bajnokság első két helyzettje között jelenleg 91 ezred a különbség. Hozzá kell tenni, hogy míg a címvédő a C4-eseken, addig a hétszeres világbajnok a C5-ösökön próbálkozott.
Ahogyan tegnap Alonso és Stroll, most a spanyol és a holland pilóta küzdött meg egymással. A hátsó egyenesben a Red Bull pilótája előzte meg volt csapattársát, majd a célegyenesben a Ferrari versenyzője visszatámadott, de a címvédő a külső íven meg tudta tartani a pozícióját. Eközben Norris több mint 1 másodpercet javított, de maradt a 7. helyen.
Miután megállt a pályán, a hírek szerint a garázsban szivárgást tapasztaltak az Alpine-nál, de most ismét a pályán a francia pilóta. A tavalyi Magyar Nagydíj győztese a közepes keverékeken ment ki.
Mármint nem a köridőt, hanem a végsebességet tekintve. A holland pilótának 327 km/h volt a maximális tempója, őt Ocon és Cunoda követi egyaránt 326 km/h-val.
A spanyol pilóta már a 19. körét teljesíti a közepeseken egyhuzamban. A mai tesztnap éllovasának legutóbbi két köre 1:42.118, illetve 1:42.412 volt.
A brit pilóta a célegyenes végén blokkolta kerekét, vélhetően ezért vette el utána. Az ötszörös dobogóst ezúttal lágyakon küldték ki, így könnyen lehet, hogy javítani akar eddigi legjobbján.
A 24 éves versenyző 221 ezreddel gyorsult a lágyakon, így már csak 479-cel marad el Sainz legjobbjától. Hamilton is a piros oldalfalú abroncsokon van, így elképzelhető, hogy hamarosan ő is javít.
Persze valójában nem lesz annyira hosszú, hiszen már csak 15 perc van hátra a mai tesztnapból, de a lényeg, hogy nem az egykörös tempóra megy rá. A brit pilóta 1:38.044-gyel kezdett, majd legutóbbi két körében folyamatosan lassult.
Senki nem állt meg a pályán, és alkatrész sem került az aszfaltcsíkra, ami csak azt jelentheti, hogy az FIA ellenőrzi a szoftverek működését. Könnyen lehet, hogy újra megpróbálják az állórajtot a végén, remélhetőleg nagyobb sikerrel, mint délelőtt.
Sainz és Stroll is visszajött, és Stroll is így tette volna, de autója megállt a boxkijárat előtt. Emellett kiírták, hogy gördülőrajt lesz, de nem tudni, hogy ez valójában mit takar.
Verstappen behajtott a boxba, ahol egy kerékcsere után vissza is tolták az autóját a garázsba. Sainz szintén járt a boxban, de ő még visszament az aszfaltcsíkra, ám ő sem marad sokáig, hiszen mindjárt vége a mai műszaknak. Hogy mit takart a gördülőrajt, azt továbbra sem tudni.
Leintették a mai tesztnapot, ám a furcsaságok sora nem ért véget, ugyanis nem sokkal később a piros zászló is megjelent. Ez semmin nem változtatott, csupán Sainz nem fejezhette be a körét, hanem azonnal a boxba kellett hajtania. Ne feledjük, a Haasnak még egy órája van, miután a tegnapi délelőttöt elvesztették.
Bár a nap végeredményét még nem lehet kihirdetni, hiszen a Haas marad a pályán, Magnussen aligha fog sokat javítani. Az alábbi ranglistával pedig meg is köszönjük mai figyelmüket, várjuk Önöket holnap reggel 8 óra előtt is!
1. Sainz (Ferrari) 1:33.532, C4, 60 kör
2. Verstappen (Red Bull) 1:34.011, C4, 86 kör
3. Stroll (Aston Martin) 1:34.064, C4, 70 kör
4. Hamilton (Mercedes), 1:34.141, C5, 47 kör
5. Ocon (Alpine) 1:34.276, C4, 111 kör
6. Leclerc (Ferrari) 1:34.366, C3, 54 kör
7. Norris (McLaren) 1:34.609, C3, 60 kör
8. Vettel (Aston Martin) 1:36.020, C3, 46 kör
9. Magnussen (Haas) 1:36.505, C3, 39 kör
10. Cunoda (Alpha Tauri) 1:36.802, C3, 120 kör
11. Bottas (Alfa Romeo) 1:36.987, C2, 25 kör
12. Schumacher (Haas) 1:37.846, C2, 23 kör
13. Russell (Mercedes) 1:38.585, C2, 67 kör
14. Latifi (Williams) 1:39.845, C2, 12 kör
15. Csou (Alfa Romeo) 1:39.984, C2, 48 kör