Úgy látszik, hogy a kezdeti elégedetlenkedés után Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is megbékélt a Mercedes extrém újításával, és végül kijelentette, szerinte sem szabálytalan a W13-as Bahreinben debütáló ultrakeskeny oldaldoboza. Ezen a véleményen van Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is, ő viszont kiemelt egy részletet a Mercedesen, ami a jövőben még viták tárgya lehet.
„A Mercedes extrém megoldással állt elő, ami egy másfajta értelmezés.
És hogy egyből válaszoljak a következő kérdésre is, ami az lesz, hogy legálisnak gondoljuk-e, a válasz, hogy teljes mértékben. Úgy néz ki, minden szabálynak megfelel"
– nyilatkozta Horner a bahreini teszten.
A Red Bull csapatfőnöke csütörtökön Ted Kravitznak, az F1 TV riporterének még nem volt hajlandó kijelenteni mindezt, helyette ragaszkodott hozzá, hogy a mérnökeik, akik jobban értenek ehhez, ki fogják elemezni a Mercedes oldalszekrényeit, és majd utána formálnak véleményt. Mint azt a fentebbi nyilatkozat mutatja, ők sem találtak semmit.
Mindez mondjuk nem túl meglepő, hiszen miként azt Toto Wolff is elmondta, a csapatok folyamatosan egyeztetnek az FIA-val, főleg akkor, ha valamilyen szokatlan, extrém irányba indulnak el. Így tett a Mercedes is, amelynek megoldását a szövetség emberei sem találták szabálytalannak.
Horner amellett ugyanakkor kitartott, hogy nem mondott olyasmit Michael Schmidtnek, az Auto Motor und Sport köztiszteletben álló újságírónak, hogy szabálytalan a Mercedes újítása. „Az autó nyilvánvalóan innovatív, ez a megoldás pedig érdekes, de úgy tűnik, a kocsi megfelel a szabályoknak, mindössze másként értelmezte azokat, és más megoldást alkalmaz."
Mattia Binotto szintén nem volt rest a dicséret hangján szólni a Mercedes újításáról, és hangsúlyozta, hogy az bizonyára szabályos. „Kétségtelen, hogy nagyszerű autójuk van, ami egyáltalán nem lep meg minket. Jó koncepció, más, mint a miénk. A hűtési rendszer és a hűtők elrendezése, valamint az oldalszekrények eléggé érdekesek. Végigment egy folyamaton, az FIA feladata pedig az ellenőrzés és az, hogy biztosra menjen, a megoldás teljesen legális. Én is meg lennék lepve, ha a Mercedes valami szabálytalant csinált volna" – nyilatkozta a svájci olasz.
Van azonban egy terület, mégpedig a W13-as tükreinek kialakítása, ami kérdéseket vet fel a Ferrari főnökében.
„A tükrök megleptek. Erre nem számítottunk, és a szellemiségükkel a jövőben foglalkozni kell – mondta Binotto, utalva arra, hogy a Mercedes tükreinek kialakítása egyértelműen aerodinamikai célokat szolgál. – A múltban is mindig azzal érveltünk, hogy a tükröknek ne legyen aerodinamikai célja. Csak arra kellene szolgáljanak, hogy a pilóta lásson hátrafele.
Ahogyan megtervezték az autójukat, a tükröknek önmagukban is jelentős aerodinamikai szerepe van. Ezt a jövőben meg kell akadályoznunk, ehhez kétség sem fér, mert azt kockáztatjuk, hogy a csapatok elkezdenek űrhajóhoz hasonlatos tükrökkel előállni.
Nem gondolom, hogy a Forma-1-ben ebben az irányba akarunk menni."
Binotto hangsúlyozta, hogy nem az ötlet ellen van, mert ez szintén egy érdekes megoldás, de a szabályok szellemével nem egyezik meg. Korábban, a 2018-as szezon elején egyébként a Ferrarit is támadták ezzel, a maranellóiaknak pedig akkor változtatniuk kellett a tükör kialakításán.
Horner ugyanakkor más véleményen van ezzel kapcsolatban, szerinte ugyanis nincs baj a W13-as tükreivel.
Nem igazán van olyan, ami meghatározza a szabályok szellemiségét. Valami vagy megfelel nekik, vagy nem.
Ezt nem nekünk kell megítélni. Az FIA-nak hozzáférése van az összes tervhez, és egy ilyen megoldást biztosan előre megmutattak nekik. Érdekes és radikális koncepció. Hogy gyors-e? Ezt majd az idő eldönti, de a szabályossága az FIA hatásköre."