A 15. körre Verstappen már 6 másodperccel elhúzott Péreztől, ám rádión jelentette, hogy csúszkál az intermediate-eken. A pálya folyamatosan száradt, és a 17. körben Ricciardo ki is jött közepes abroncsokért. Őt többen is követték, többek között a 2. helyen autózó Pérez is. Ezt követően jött Verstappen, Leclerc és Norris is, és pár pillanatig úgy nézett ki, hogy a Ferrari versenyzője át fogja ugrani a mexikói pilótát. Ez tulajdonképpen meg is történt, de a melegebb gumikon Pérez gyorsan visszavette a 2. helyet.
Számukra simán alakultak a kiállások, nem úgy máshol. Bottas 8 másodpercet bukott a lassú kerékcserével, de így is vissza tudott térni a 6. helyre. Az Alpine pedig úgy engedte ki Esteban Ocont, hogy Lewis Hamilton éppen jött, és a két autó kicsit össze is ért, mert a hétszeres világbajnoknak nem maradt helye. A francia versenyzőt 5 másodpercre büntették meg veszélyes kiengedésért.
Hamiltonnak eddig amúgy is rémálomszerűen alakult a futama, hiszen a rajtnál ugyan javított pozíciót,
de a 11. helynél nem tudott előrébb keveredni. A bokszkiállások után viszont ismét visszaesett, és hiába autózott Gasly mögött közvetlenül, nem tudta megelőzni.
Ennek többek között az volt az oka, hogy a versenyirányítás sokáig nem engedélyezte a DRS használatát, hiába száradt fel a pálya. Emiatt Leclerc is elesett egy előzési lehetőségtől, ugyanis Pérez elfékezte magát, ezért a monacói pilóta utolérte őt, ám nem tudta maga mögé utasítani.
Ezt követően az élmezőnyben folyamatosan nőttek a távolságok. A 36. körre Verstappen már 11 másodpercre növelte előnyét, és nem sokkal később Hamiltont is lekörözte. Szépen lassan Pérez is elhúzott Leclerc-től, aki pedig Norrisszal szemben közel 20 másodperces különbséget alakított ki.
A futam végéhez közeledve Leclerc úgy döntött, hogy kiáll lágyakért.
Lehetséges, hogy a Ferrari elszámolta magát, ugyanis Norris mögé jött vissza, de hamar visszaszerezte a 3. pozíciót. Ezt követően jött a két Red Bull is, de a monacói pilóta nagyon közel került Pérezhez.