Nagyon meleg időben kezdték meg a csapatok a felkészülést a Monacói Nagydíjra, ahol a levegő hőmérséklete a 30, az aszfalté az 55 fokot is elérte az edzés kezdetén. Viszonylag sűrűn változott a sorrend, ahogy a pilóták eltérő ütemben tették fel a kemény, a közepes és a lágy gumikat, és a két élcsapat végül utóbbi használata nélkül is elfoglalta az első négy helyet.
Charles Leclerc 1:14.531-es eredménnyel zárt az élen, de a 2. Sergio Pérez hátránya csak 39, a 3. Carlos Sainzé 70, a 4. Max Verstappené 181 ezredmásodperc volt, vagyis a többek által a pálya jellege alapján várt Ferrari-fölényből egyelőre nem valósult meg semmi.
Az 5. Lando Norris már több mint fél másodpercet kapott a McLarennel,de a wokingiak jól indítottak, hiszen Daniel Ricciardo is 7. lett. A Mercedes részéről George Russell a 8. helyen zárt, Lewis Hamilton a 10.-en, és ami baj, hogy
az Ezüstnyilaknál visszatért az erőteljes pattogás.
Autótörés nem történt, néhányan csak kicsúsztak a bukótérbe. Ebből bőven kivette a részét Leclerc, aki a célegyenes végén és az alagút utáni sikánnál többször rontott. Hamilton a Tabac kanyarnál csúszott meg egyszer nagyon, szerencséje volt, hogy megfogta az autót.
Mick Schumacher egy műszaki hiba miatt elállta a bokszutca bejáratát, ez néhány percre piros zászlós megszakítást okozott. Nála is rosszabbul járt Valtteri Bottas, akinél jött a szinte menetrendszerű meghibásodás, a váltója akadékoskodott, így egyetlen mért kört sem tudott megtenni.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Monacói Nagydíj első szabadedzése! Első ránézésre senki nem kapja fel a fejét, hogy a mezőny most veszi birtokba a pályát, hiszen az európai hétvégék esetében ez az első gyakorlás kezdésének szokásos időpontja idén. Monacóban azonban eddig rendre csütörtökön tartották a nyitónapot, a péntek pedig szünnap volt, ám ezzel a hagyománnyal most szakítottak. Ennek hátteréről és a hétvége egyéb érdekességeiről futamelőzetesünkben olvashatnak.
Ahogyan azt lassan már mindenki megszokja, idén csütörtök helyett pénteken rendezik a pilóták számára tartott sajtótájékoztatót. Most azonban nem volt ott mindenki, ugyanis Lando Norris még mindig nem heverte ki teljesen a Spanyol Nagydíj után diagnosztizált mandulagyulladását. A brit versenyző szurkolóinak ugyanakkor nem kell aggódniuk, kedvencük szinte biztosan részt fog venni a hétvégén.
Nemcsak most, hanem innentől kezdve minden hétvégén, legalábbis amíg másképp nem döntenek. Azok után, hogy a Williams autóin idén már nincs ott a brazil pilóta neve és a legendás, dupla S-betűt ábrázoló logó, a wokingi istálló úgy döntött, hogy az autók glóriáján megjeleníti a jelképet. Hol máshol lett volna ezt alkalmasabb bejelenteni, mint a hercegségben, ahol a néhai háromszoros világbajnok hat futamot nyert, ebből ötöt a McLaren színeiben?
Ékszerügy, sokadik rész: sajtóértesülések szerint az FIA egy hónappal meghosszabbította a pilóták ékszerviselésére vonatkozó szabályok szigorú ellenőrzését. Ennk alighanem a hétszeres világbajnok örül a legjobban, hiszen így továbbra is versenyezhet az orrpiercingjével.
Ahogyan az Alfa Romeo Twitter-oldalán is fogalmaztak, eddig volt idő a fecsegésre, mostantól viszont a pályán kell bizonyítani. Valóban, hiszen pár perc múlva pályára gurulnak az autók a hercegségben.
Ahhoz képest, hogy nincs akkora hőség, mint a Spanyol Nagydíjon, hiszen a levegő hőmérséklete „csak" 30 fokos, az aszfalté talán még melegebb is, mint Barcelonában volt, egészen pontosan 55 fokos.
Elkezdődött az első szabadedzés, némi meglepetésre Verstappen volt az első, aki pályára gördült kemény gumikon. Őt többen is követték, már Russell és a Ferrarik is pályán vannak.
Egyedül Latifi maradt a garázsban, a többiek már elhagyták a bokszutcát. Ami a keverékeket illeti, messze a kemény a legnépszerűbb, csupán a két Ferrari kezdett a közepeseken.
A monacói pilóta 1:17.993 másodperccel nyitott. Azonban a második próbálkozás során többen is javítottak, jelenleg Verstappen áll az élen 1:16.582-vel, 18 ezreddel megelőzve Norrist.
Ez persze nem meglepő, hiszen az első szabadedzés elején vagyunk. Leclerc jelenleg 1:15.883-mal áll az élen, 137 ezreddel megelőzve a két lila szektort autózó Sainzot, és további 256-tal Verstappent.
Azok után, hogy Barcelonában sokkal enyhébben jött elő a dlfinezés jelensége a címvédő istállónál, most úgy néz ki, hogy Monacóban ismét számolniuk kell ezzel. Russell már a gyakorlás elején közölte a csapattal, hogy az autó kifejezetten merev az 1-es és a 3-as kanyarban, de Hamilton üzenete volt igazán rémisztő: a hétszeres világbajnok kijelentette, hogy az autója őrült módon pattog.
Legalábbis az alagút utáni sikán előtt, miután elmondása szerint az autó mindenfelé megy. Úgy néz ki, nem csak a Mercedesnek vannak gondjai, de ez az első szabadedzésen teljesen normális.
Megvan a héétvége első kicsúszása, Leclerc mérte el a célegyenes utáni Sainte Devote-ot. A hazai pályán versenyző pilóta szerencséjére ott pont van bukótér, így vissza tudott térni a pályára.
Schumacher váltógondokra panaszkodott, majd megpróbált bemenni a bokszba, ám ez nem sikerült neki, és megállt a bejáratnál. Alonso vélhetően megpróbált a Haas előtt befordulni, ám nem fért el, ezért kénytelen volt visszatolatni.
Ahogyan az várható volt, a megszakítás nem tartott sokáig, és a többiek újrakezdhették a körözést. Jelenleg egyébként Verstappen vezet 1:15.327-tel, 387 ezreddel megelőzve Leclerc-t, és további 168-cal Sainzot. Ne feledjük, a két Ferrari közepeseket, a címvédő kemény abroncsokat hajtott.
Hamilton nem a levegőbe beszélt, erről most a nézők is megbizonyosodhattak. Az alagútból kifelé menet ugyanis jól lehetett látni, ahogyan autója pattog. Igaz, ennek ellenére feljött a 4. helyre, 644 ezredes lemaradással Verstappen mögött. Mindez azonban nem tartott sokáig, miután Norris megszerezte a 3. pozíciót.
A hétszeres világbajnok bejött Verstappen és Leclerc közé a közepeseken, 172 ezredes hátrányban előbbihez képest. Honfitársa aztán megint hátrébb taszította egy pozícióval, miután Norris mindenkinél gyorsabb volt, és 1:15.301-gyel átvette a vezetést.
Elképesztő, ami a finn pilótával történik, szinte minden hétvégén történik vele valami, jellemzően az egyik gyakorláson. Ted Kravitz, a Sky Sports helyszíni riportere úgy tudja, hogy ezúttal váltógondokról van szó. Persze lehet mondasni, hogy a futamokat általában így is erős pontszerző helyen fejezi be, de vajon mi lenne a problémák nélkül?
Számos pilóta panaszkodik a jelenségre, ami várható volt, hiszen Monacóban kifejezetten egyenetlen az aszfalt. Christian Horner, a bikások csapatfőnöke azonban a Sky Sports műsorában kijelentette, hogy őket egyelőre nem érinti akkora mértékben a probléma.
Norris továbbra is vezet, mögötte pedig Gasly és Ricciardo a sorrend. Persze senki ne számítson arra, hogy ez így marad, arra pedig pláne ne, hogy bármelyikük is beleszólhat a pole pozíció kérdésébe, de a McLaren szempontjából egyelőre mindenképp biztatóak a jelek.
Legalábbis az élcsapatoknál, hiszen egyelőre csak Albon és a két Aston Martin tette fel a piros oldalfalú abroncsokat. Ezzel szemben Russell és Pérez továbbra is a közepeseken köröznek, Verstappen és a két Ferrari pedig szintén a C4-esből raktak fel friss szettet.
Verstappen 1:14.712-vel vette át a vezetést, 188 ezreddel megelőzve Pérezt. A Ferrarik azonban még csak most vannak gyorskörön.
A címvédő a Sainte Devote-ot fékezte el, ám Leclerc-hez hasonlóan csak a gumik bánták a rontást. Egyik Ferrarinak sem volt ideális köre, de a monacói versenyző 34 ezredes lemaradásban feljött a 2. helyre, ám Sainzot két lila szektor után forgalomba került, ezért még csak javítani sem tudott.
Leclerc 1:14.531-et autózott, 181 ezreddel megelőzve riválisát, majd Sainz 7 százados hátrányban jött be közéjük. Ezúttal már azonos gumin vannak, igaz, Verstappen a hibája után visszahajtott a garázsba.
A mexikói pilóta 39 ezreddel feljött Leclerc mögé a 2. helyre, következő gyorskörében azonban ő is elfékezte magát a Sainte Devote-nál. A monacói pilóta előbb lila első szektort autózott, ám azt a körét vélhetően egy hiba miatt megszakította, a következőben viszont egyik szektorban sem tudott javítani.
Csapattársához hasonlaón abszolút legjobb idővel abszolválta az első szektort, ám körét nem tudta érdemben befejezni. Ennek oka, hogy az alagút után elrontotta a sikánt. Verstappen továbbra is a garázsban tartózkodik, az imént Pérez is csatlakozott hozzá.
A brit versenyző ismét panaszkodott a delfinezésre, és kijelentette, hogy az őrületbe kergeti a jelenség. Könnyen lehet, hogy a biztató Spanyol Nagydíj után a Mercedes újra nehéz hétvége elé néz.
A monacói pilóta 39 ezreddel előzte meg Pérezt, és 7 századdal Sainzot. Mögöttük Verstappen, Norris, Gasly, Ricciardo, Russell, Vettel és Hamilton lett az első tíz sorrendje.
Nem sokkal az előző után újabb üzenetet játszottak be a 37 éves versenyzőtől. A hétszeres világbajnok kijelentette, hogy a következő gyakorlástól könyökvédőre van szüksége, nyilvánvalóan a pattogás miatt. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval!