Egy kicsivel kevésbé meleg időjárási körülmények között kezdődött a Monacói Nagydíj harmadik szabadedzése a pénteki naphoz képest. Nem sokkal a bokszutca kijáratának megnyitása előtt a levegő hőmérséklete 27, míg az aszfalté 51 fokos volt.
Miután elindult a visszaszámlálás, Nicholas Latifi és Kevin Magnussen gurult pályára elsőként, majd Mick Schumacher és a két Aston Martin követte őket. Négyen a közepeseken kezdtek, egyedül Sebastian Vettel döntött a kemények mellett.
Közülük azonban csupán a Williams versenyzője jutott el köridőig,
a többiek visszahajtottak a garázsba. Latifi 1:19.375-tel kezdett, majd következő próbálkozása során 2,052 másodperccel javított. Időközben azonban egyre többen jöttek ki, és általuk hamar előkerültek a lágy abroncsok is.
Fernando Alonso 1,514 másodperccel múlta felül a Williams versenyzőjének idejét, Daniel Ricciardo pedig 423 ezreddel maradt el a kétszeres F1-es világbajnoktól. Az Alpine versenyzője aztán 1:14.757-re javított, és Valtteri Bottas is bejött a két pilóta közé, Csou Kuan-jü pedig a negyedik pozícióban iratkozott fel az eredményjelzőre.
Ezt követően megérkeztek az élcsapatok, elsőként a két Ferrari. Ahogyan az várható volt, mindketten megelőzték Alonsót, és az élre álltak: Charles Leclerc 1:14.008 másodperccel nyitott, amivel 108 ezreddel felülmúlta Carlos Sainz idejét.
Ezt követően a Red Bullok is megjöttek, és az első körök alapján úgy tűnt, hogy hátrányuk tovább nőtt a pénteki naphoz képest:
Max Verstappen 467, Sergio Pérez 485 ezreddel maradt el Leclerc idejétől. Nem sokkal később azonban mindenki javított, és a címvédő ekkor mindössze 38 ezredre csökkentette lemaradását.
A következő körök során 246 ezredre nőtt a monacói versenyző előnye, ezt követően viszont ritkaságnak lehettünk szemtanúi: Pérez és Leclerc ezredre azonos időt autóztak, és a mexikói versenyző csak azért vette át a vezetést, mert ő hamarabb teljesítette ezt a körét. A Ferrarinál ráadásul azért sem lehettek nyugodtak, mert versenyzőjük vibrációt jelentett.
Könnyen lehet, hogy ezért állt ki a bokszba, ám kereket nem cserélt, így a használt gumikon tért vissza. Azonban ezeken is 1:12.885-öt autózott, miközben Pérez nem javított, és Verstappennek is csak annyira futotta, hogy 2 ezredre megközelítse csapattársát. Sainz szintén nem gyorsult, e helyett elfékezte magát, és a bukótérbe sodródott a Sainte Devote-ban.
Etapja legvégén Pérez végül mégis javított, de hátránya továbbra is 318 ezred volt Leclerc mögött.
A középmezőny pilótái hamarabb tették fel a friss lágyakat, mint az élcsapatok, így ideiglenesen változott a sorrend az elején. Pierre Gasly a harmadik, Lando Norris a negyedik, Kevin Magnussen pedig a hatodik pozícióba ugrott fel, míg Cunoda Juki és Alexander Albon Sainz mögött kötött ki.
A lágy keverékeken nem mindenki tudott azonnal javítani, de végül mind a négy élversenyző gyorsulni tudott, és egy ideig úgy tűnt, hogy minimálisak lesznek a különbségek közöttük. Végül azonban csak Leclerc és Pérez között volt közel egymáshoz, hiszen a végén mindketten javítottak. Végül utóbbi végzett az élen, 41 ezreddel megelőzve a monacói versenyzőt. Sainz hátránya 37 század, Verstappené további 35 ezred volt. Mögöttük Gasly, Norris, Hamilton, Magnussen, Russell és Alonso lett az első tíz sorrendje.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Monacói Nagydíj harmadik szabadedzése! A gyakorlás talán legnagyobb kérdése, hogy a Red Bull fel tud zárkózni a Ferrarira, vagy a maranellóiak toronymagas esélyesként fognak nekivágni az időmérőnek. A második tréning során ugyanis elég nagy volt a különbség a két istálló között, bővebb részletekért kattintsanak az alábbi összefoglalóra!
Nem a pilóták, hanem a csapatfőnökök között. Az Alfa Romeót irányító Frédéric Vasseur ugyanis ma töltötte be 54. életévét. Meglátjuk, hogy Valtteri Bottas és Kuan-jü Csou milyen eredménnyel fogja megajándékozni a francia szakembert.
A japán pilóta megrovást kapott, mivel a második gyakorláson feltartotta Kevin Magnussent. Mindez idén már a negyedik ilyen ítélet az ő esetében, vagyis a következő után jön az automatikus büntetés. Az Alpha Tauri versenyzőjének ráadásul még szerencséje is van, hiszen a tavalyi idényig az a szabály volt érvényben, hogy három megrovás után jön a 10 helyes hátrasorolás.
A versenyzők már javában készülnek a szabadedzésre, hiszen az nemsokára elindul. Az F1 Twitter oldala közzétett néhány képet, ahogyan a különböző pilóták korábban megérkeztek a paddockba.
A Monacói Nagydíj egyik nevezetessége, hogy a kikötőben zajlik, így a jelenlévőknek lehetőségük van tengerre szállni. Ezt a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff, valamint felesége, Susie, ki is használta, és körülnéztek egy kicsit az öbölben.
Elindult a harmadik szabadedzés, Latifi és Magnussen máris pályára gurult a közepeseken.
A kanadai versenyző 1:19.375-tel kezdett, ami nyilvánvalóan távol van a mérvadótól. Magnussen visszahajtott a bokszba, mint ahogyan Schumacher és a két Aston Martin is. Vettel és Stroll viszont azóta ismét a pályán van, mint ahogyan Alonso és Ricciardo is, akik a többiekkel ellentétben lágyakon kezdtek.
Előkerültek a lágy gumik, és ennek megfelelően Alonso át is vette a vezetést. A spanyol pilóta 1,514 másodperccel múlta felül Latifi idejét, azóta viszont 1:14.757-re javított, amivel 1,164 másodperccel előzi meg Bottast. Ricciardo a harmadik, Csou a negyedik. A Ferrarik szintén kijöttek, és várhatóan hamarosan feliratkoznak az eredményjelzőre.
Ahogyan az várható volt, a Ferrarik elfoglalták az első két helyet. A monacói pilóta 1:14.008-cal nyitott, amivel 108 ezreddel megelőzte Sainzot.
A Red Bullok is megérkeztek, és az első gyorskörök alapján nem javult a helyzetük, sőt. Verstappen 447, Pérez pedig további 18 ezredes lemaradással kezdett Leclerc-hez képest. Már most oda lehet adni a Ferrarinak a pole pozíciót?
A hazai pályán versenyző pilóta előnye 467 ezredre nőtt Sainzcal szemben. A spanyol pilóta megszakította a körét, de nem derült ki, miért.
A Red Bullok is javítottak, és bár Pérez hátránya 556 ezred, Verstappen mindössze 38-cal maradt el Leclerc idejétől. Persze még sok idő van hátra, nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni.
Hamilton lemaradása 1,161, míg Russellé 1,579 másodperc. Ez nagyon nem tűnik biztatónak a brackley-iek számára, még akkor sem, ha utóbbi csak egyszer próbálkozott.
Leclerc 1:13.434-nél tart, és bár Verstappen is gyorsult, hátránya már 246 ezred. Sainz lemaradása 35 század, míg Pérez 441 ezred. A Ferrarinál azonban nem lehetnek teljesen nyugodtak, ugyanis Leclerc vibrációt érez az 1-es kanyarban.
Tovább javítottak a versenyzők, és ezúttal Pérez állt az élre. Igaz, csupán azért, mert hamarabb autózta meg 1:13.297-es körét, mint Leclerc, aki ezredre pontosan ugyanannyi idő alatt ért körbe. Verstappen hátránya 125, Sainzé 194 ezred.
Leclerc kiállt a bokszba, de gumit nem cserélt, majd visszatérése után 1:12.885-öt autózott. Pérez nem tudott javítani, és Verstappen is csak annyira volt képes, hogy 2 ezredre megközelítse csapattársát.
A hétvége során a sokadik pilóta, aki elfékezi a Sainte Devote-ot, és kimegy a bukótérbe. A spanyol pilóta vissza tudott tolatni, és bár az abroncsokban nyilvánvalóan kárt tett, alighanem hamarosan amúgy is lecserélték volna.
A mexikói versenyző 94 ezreddel gyorsult, de hátránya még így is 318 ezred. Ő még a használtakon futott, ellentétben Cunodával, aki az új lágyakon jött fel az ötödik pozícióba.
Sokan már feltették a friss közepeseket, amelyeken jelentősen gyorsultak. Ennek következtében Gasly a harmadik, Norris a negyedik, Magnussen pedig a hatodik pozícióba jött fel, míg Cunoda és Albon Sainz mögé ugrott fel. Azonban hamarosan jönnek az élpilóták is, Verstappen és Sainz már el is hagyták a garázst.
A négyszeres világbajnok szerint közel voltak az ütközéshez, miután a spanyol pilóta feltartotta őt. Az esetet vizsgálják, mint ahogyan hasonló okokból Csout is.
A 32 éves versenyző 1:12.777-et autózott, 69 ezreddel megelőzve Sainzot, és további 35-tel Verstappent. Egyedül Leclerc nem tudott javítani, de hamarosan neki is összejöhet. Eközben Stroll túl agresszívan ment át a kerékvetőn, így megsérült az autója.
Ezúttal már sikerült gyorsulnia a monacói pilótának, és 75 ezredes különbséggel átvette a vezetést. Verstappen nem javított, de így is lőtávolon belül van, hiszen hátránya 179 ezred a 4. helyen. Ezúttal Russell panaszkodott Pérezre, hogy majdnem nekiment a mexikói pilótának hátulról.
Előbb a mexikói pilóta javított, és 1:12.554-gyel átvette a vezetést. Azonban Leclerc ezt nem hagyta annyiban, és 37 ezredes előnnyel visszaállt az élre.
Vége a harmadik szabadedzésnek, és Pérez az utolsó pillanatban, 41 ezreddel visszavette a vezetést Leclerc-től. Sainz hátránya 37 század, Verstappené további 35 ezred. Mögöttük Gasly, Norris, Hamilton, Magnussen, Russell és Alonso az első tíz sorrendje. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval!