Ahogyan az várható volt, óriási hőségben indult a Magyar Nagydíj első szabadedzése. A levegő hőmérséklete 32, míg az aszfalté 55 fokos volt akkor, amikor kinyitott a bokszutca kijárata, és hivatalosan is elkezdődött a hungaroringi hétvége.
Miután elindult a visszaszámláló, a mezőny nagy része hamar elhagyta a bokszutcát, egyedül a két Mercedesre kellett 2 percnél többet várni, de ők sem késlekedtek sokáig. A többség kemény keverékeken kezdett, de a Ferrarik és a Red Bullok a lágyak mellett tették le a voksukat, míg másik négy versenyző a közepesek mellett döntött.
Ahogyan az az első tréningek elején gyakran lenni szokott, Max Verstappen kezdett az élen,
de 1:23.235 másodperces körével csak 143 ezreddel előzte meg Carlos Sainzot. George Russell eközben furcsa hangokat hallott a turbó felől, de úgy tűnt, hogy ez az autó teljesítményét nem befolyásolja negatívan.
A második próbálkozások során már Charles Leclerc is érdemben megérkezett, sőt, 1:20.225-ös köre 18 ezreddel gyorsabbnak bizonyult Verstappenénél. Sainz már jobban elmaradt tőlük, az ő hátránya 471 ezred volt csapattársa mögött.
Ha a monacói és a holland pilóta közötti különbség nem lett volna már akkor elég szoros, a következő gyorskörök után tovább csökkent, egészen pontosan a felére. Sainz hátránya szintén kisebb lett, de még mindig 321 ezreddel elmaradt Leclerc-től. Ami Sergio Pérezt illeti, a 32 éves versenyző csak az ötödik helyen, 1,190 másodperces lemaradásban kezdett, és még Daniel Ricciardo is megelőzte a közepeseken.
Ezt követően továbbra sem változott a sorrend, de Verstappen ezúttal Sainzhoz került közelebb.
Leclerc 1:19.426-ra módosította a leggyorsabb kört, 244 ezreddel megelőzve a címvédőt, aki mindössze 1 ezreddel volt gyorsabb egykori csapattársánál. Pérez feljött a negyedik helyre, 768 ezredes hátrányban. A mexikói pilóta egyébként elkezdett tüsszögni a pilótafülkében, ami nagyon ritka.
A Mercedes pilótái sokáig csak a középmezőnyben voltak, ám körülbelül félidőben Russell feljött a második helyre, 18 százados lemaradásban Leclerc mögött, míg Hamilton az ötödik pozícióba ugrott fel. Az ifjabbik brit versenyző azonban arra panaszkodott, hogy a pattogás újra előjött, ami azért furcsa, mert a Hungaroringen nincsenek hosszú padlógázas szakaszok.
Körülbelül 20 perccel a vége előtt az élcsapatok versenyzői visszatértek a pályára, de a Red Bull-lal ellentétben a Ferrari pilótái használt lágyakon jöttek ki. Ez a köridőkön is meglátszott, hiszen Verstappen 1:18.880-nal átvette a vezetést, 159 ezreddel megelőzve Leclerc-t, és további 223-mal Sainzot.
Pérez továbbra sem tudott közel kerülni hozzájuk: a mexikói versenyző mindössze a hetedik pozíciót foglalta el, 1,028 másodperccel lemaradva csapattársától.
Sainz ezt követően tovább gyorsult, és 13 százados előnnyel átvette a vezetést. Pérez szintén előrejött, és 01:19.622-es körének köszönhetően bejött a két Mercedes közé, ám nem sokkal később ez már csak a hatodik helyet jelentette, mert Lando Norris feljött a negyedik pozícióba.
Innentől kezdve nem változott a sorrend, vagyis Sainz végzett az élen az első szabadedzésen Verstappen és Leclerc előtt. Mögöttük Norris, Russell, Pérez, Hamilton, Ricciardo, Ocon és Alonso lett az első tíz sorrendje.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Magyar Nagydíj szabadedzése, amellyel hivatalosan is elindul a hazai közönség által legjobban várt hétvége. Egyelőre még nagy a hőség, de ez a következő két nap során változhat. Erről és a többi fontos tudivalóról is olvashatnak előzetesünkben az alábbi linkre kattintva.
Jóhiszeműen fogalmazzunk így, hogy az amerikai istálló ezúttal is a Ferrariból merített ihletet, ahogyan azt korábban megszokhattuk. A maranellóiak egyébként egyetlen újítást sem hoztak, a Red Bull az angolul beam wingnek nevezett elemet fejlesztette, ahogyan a Mercedes is, de a konstruktőri címvédő emellett még a hátsó szárnyon és a glórián is módosított.
A hétvége előtt a GPhíreknek lehetősége nyílt beszélgetni az Alfa Romeo pilótáival, Valtteri Bottasszal és Csou Kuan-jüvel. A két versenyző a végén megpróbálkozott a híres Rubik-kocka kirakásával, és bár a feladatot egyikük sem teljesítette maradéktalanul, a kínai versenyző közelebb járt a célhoz.
Ahogyan az most már több mint kétévtizedes pályafutása során többször is előfordult, a kétszeres F1-es világbajnok megint Magyarországon tölti a születésnapját. A spanyol pilóta a mai napon lett 41 éves, de egyelőre még nem akar visszavonulni, és jövőre is a mezőny tagja lenne.
A négyszeres világbajnok csütörtökön bejelentette, hogy a szezon végén befejezi F1-es pályafutását. A német pilóta az újonnan létrehozott Instagram-oldalán őszintén beszélt a döntés okairól, az F1-es társadalom pedig szép szavakkal búcsúztatta őt. (Persze a hátralévő tíz hétvégén még ott lesz a mezőnyben.)
Ahogyan arra az előrejelzések alapján számítani lehetett, nagy melegben indul a hétvége. A levegő hőmérséklete 32, míg az aszfalté 55 fokos.
Elindult az első szabadedzés, és néhányan máris pályára gurultak, köztük Pérez is a Red Bull-lal.
Mindenki más pályára gurult, és a gumiválasztás igencsak változatos. A többség a keményeken kezd, de a Red Bullok és a Ferrarik a lágyak mellett tették le a voksukat, másik négy versenyző pedig a közepesek mellett döntött.
Ez a hétvége ezen szakaszában egyáltalán nem meglepő, igaz, Sainz csak 143 ezreddel volt lassabb 1:21.235 másodperces körénél. Nem sokkal korábban sárga zászló volt, de csak egy pillanatra, és nem derült ki, hogy miért.
Időközben már a két Mercedes is megérkezett. A brit pilóta alapvetően elégedett az erőforrással, de kérte csapatát, hogy ellenőrizzék, mert furcsa zajt hall a turbó felől. Jelenleg egyébként a nyolcadik helyen áll, közvetlenül Hamilton mögött.
Néhány pillanatig a maranellóiak versenyzői álltak az élen, de aztán Verstappen is javított. Igaz, 1:20.243-as körével csak Sainzot tudta megelőzni, Leclerc-től 18 ezreddel elmaradt.
A silverstone-i alakulat új fejlesztésű darabot hozott ebből az elemből, amely nagy leszorítóerőt biztosít. Az ellenfelek azonban vitatni kezdték az alkatrész szabályosságát, viszont az Aston Martin azzal érvel, hogy az FIA a fejlesztés minden fázisát jóváhagyta.
A Francia Nagydíj hétvégéjén kifejezetten lassú volt, és most is csak az ötödik helyre ugrott fel első mért körével. A mexikói pilótát Ricciardo előzi meg csapattársán és a Ferrarikon kívül.
A három éllovas ismét javított, és bár a sorrend nem változott, a különbségek csökkentek. Leclerc és Verstappen között 9 ezredre csökkent a differencia, Sainz hátránya pedig további 312 ezred.
A négyszeres világbajnok különleges fejvédőben versenyez ezen a hétvégén, miután bejelentette visszavonulását. A sisakon az a felirat szerepel, hogy "hadd játszanak a gyerekek".
Ismét javítottak, és megint csak nem változott a sorrend, viszont Verstappen ezúttal Sainzhoz van közelebb. Leclerc 1:19.426-ot autózott, 244 ezreddel megelőzve a Red Bull versenyzőjét, aki mindössze 1 ezreddel volt gyorsabb egykori csapattársánál. Pérez megelőzte Ricciardót, de lemaradása még mindig 785 ezred.
Ritkán hallható rádiófelvételeket hallhattunk, ugyanis Pérez háromszor egymás után tüsszentett az autóban, ami nagyon ritka. Mérnöke természetesen mondta neki, hogy egészségére.
Ahogyan tavaly, úgy idén is számos honfitársa kísérte el a címvédőt a Hungaroringre. Emellett rengeteg a VIP-vendég a paddockban, így nem kizárt, hogy néhány híresség is kilátogatott a helyszínre.
Bár Russell a második, Hamilton az ötödik helyre jött fel, előbbi arra panaszkodott, hogy az autó ismét pattog. Mindezt annak ellenére, hogy a Hungaroringen nincsenek kifejezetten hosszú padlógázas szakaszok.
Persze ez messze van a végleges ítélettől, hiszen még ki kell ismerniük az újítást, mindenesetre a régi autót használó Schumacher egyelőre 318 ezreddel gyorsabb az új specifikációt hajtó Magnussennél. Ami ennél is nagyobb gond lehet az ő szempontjukból, hogy csak a tizenharmadik, illetve a tizenötödik helyet foglalják el.
A japán pilóta az 1-es kanyar előtt blokkolta a kerekeit, és le is csúszott a pályáról. Persze komolyabb gond nem történt, de ki kellett állnia a bokszba, és vélhetően új abroncsokon fog visszajönni.
Előbb Sainz állt az élre, de 1:19.262-es körét a címvédő 382 ezreddel felülmúlta, igaz, a spanyol pilótával ellentétben ő friss lágyakat használt. Leclerc még érkezik, de csapattársához hasonlóan ő sem új abroncsokon van.
Csupán 159 ezredre közelítette meg. Pérez egyébkéntmegint jelentősen elmarad csapattársától, egészen pontosan 1,028 másodperc a különbség, ráadásul a Mercedesek mellett Ricciardo is visszaelőzte. Neki pedig még az a mentsége sincs, mint a Ferrariknak, hiszen ő is új gumikon volt.
Leclerc-rel és Verstappennel ellentétben a spanyol versenyző elment még egy gyorskörre, és 13 századdal felülmúlta Verstappent. Pérez szintén javított, és bejött a két Mercedes közé az ötödik pozícióba.
Az elsőben ő volt az áldozat, másodszorra viszont csúnyán ott maradt a gyorskörön lévő Pérez előtt az ideális íven. A mexikói pilóta rádiózását nem játszották be, de aligha kedves szavak hagyták el a száját.
Franciaországban hátrányba kerültek az enstone-iakkal szemmben az összetettben, most viszont egyelőre ők tűnnek a jobbnak. Persze ez még csak az első szabadedzés, úgyhogy messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni.
Vége az első szabadedzésnek, amelyet Sainz zárt az élen Verstappen és Leclerc előtt. Mögöttük Norris, Russell, Pérez, Hamilton, Ricciardo, Ocon és Alonso lett az első tíz sorrendje. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval.