Nem úgy kezdődött el a zandvoorti hétvége, ahogy a több tízezer narancssárga mezes szurkoló elképzelte, ugyanis az első szabadedzésen tíz perc után váltóhiba miatt megállt Max Verstappen autója (ami akár váltócserét és ezzel rajthelybüntetést is eredményezhet a Red Bullnak), majd a hazai kedvenc már nem is tért vissza a pályára. A három és fél órával később
(pontosabban a Forma-2-es időmérő piros zászlós fázisai miatt 15 perces csúszással) kezdődő második gyakorlás
elején a holland címvédő Pierre Gasly kivételével a teljes mezőnnyel együtt egyből a pályára hajtott. A többség közepes keverékű gumikon kezdte meg az edzést, Verstappen azonban érthető módon a lágyakat is tesztelte, amikkel hamar az élre is került – mögötte a Ferrarik sorakoztak tíz perc után.
A két Ferrari szorgalmasan körözött tovább, amikor a riválisok visszatértek a bokszutcába, ennek pedig meg is lett az eredménye: Carlos Sainz átvette a vezetést 1:13,412-es idővel, Charles Leclerc pedig 25 ezreddel elmaradva tőle a második helyre zárkózott. Ezután azonban ők is megpihentek, így egy-két percig nem láthattunk autót a pályán. Amikor újra megjelentek, a mezőny zöme lágy abroncsokon tette ezt, így a következő percekben folyamatos köridőjavulásokat láthattunk. Sainz, Hamilton, Russell, Stroll, Alonso és Verstappen is nagyot javított, így félidőhöz érve ez volt az első hat sorrendje.
Néhány másodperccel később Leclerc négy ezreddel átvette az első helyet a csapattársától és Lando Norris is megmutatta, hogy a McLaren első szabadedzésen látott teljesítménye nem volt egyszeri alkalom. A folytatásban a versenyszimuláció játszott főszerepet a mezőnyben, így nem láthattunk változást az élmezőny sorrendjében. Ez egészen addig így volt, míg 12 perccel a vége előtt a tízes kanyar kijáratánál Cunoda Juki kicsúszott a kavicságyba, az AlphaTauri japánja pedig nem tudott kitolatni, ugyanis ekkor piros zászlós fázis következett.
A mentés után még négy percük volt a pilótáknak a gyakorlásra, köridőjavítás azonban nem történt, így kettős Ferrari-sikert hozott a második szabadedzés, a Red Bullnál pedig a Mercedes is jóval elégedettebben és eredményesebben várhatja a hétvége folytatását.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Szép délutánt kívánunk, kedves Olvasók! Zandvoortban hamarosan kezdődik a második szabadedzés. Az első összefoglalóját az alábbi linken olvashatják, a legfőbb esemény Verstappen műszaki hibája volt, ami miatt a címvédő csak pár kört tett meg és lépéshátrányba került a felkészülésben.
Az F2 időmérőjének utolsó percei még mindig tartanak: egy korábbi, illetve egy imént történt baleset miatti piros zászlós megszakítás csúszást okoz a programban. Most már biztosnak látszik, hogy nem fog időben, azaz 16 órakor elkezdődni a második edzés.
A képre kattinva az első edzésről készült képek már megtekinthetők a Holland Nagydíj pénteki napjáról:
---- separator ----gallery-content-type:8fb4b2ec-ad0c-4b76-9c7d-531bcfa522cd---- separator ----Most fogják újraindítani az utánpótlás-sorozat kvalifikációját, aztán meglátjuk, mennyivel később kezdődik az F1 edzése. Az idő változatlanul ideális Zandvoortban.
Frissen érkezett a hír, hogy a McLarennél vezethet 2023-ban. Részleteket ebben a cikkünkben olvashatnak:
Az F2 időmérőjén történt megszakítások miatt csúszni fog az F1 második egyórás edzésének kezdete.
Nem, most nem közölte, hogy a McLarennél sem vezet 2023-ban, egyszerűen csak azt írta, alig várja, hogy elkezdjék a munkát.
A csapat megköszönte a testületnek a hétfői ülést és azt írták, elfogadják a döntést.
Az első edzésen készült a felvétel:
Vagyis pár perc múlva, negyedórás késéssel veszi majd kezdetét az edzés. Sokan már az autójukban ülnek.
Egymás után jönnek ki a versenyzők, hogy folytassák a felkészülést. Ebben a pillanatban Verstappen is megjelent.
Ezt ő mondta és a csapat hallotta, vagyis úgy néz ki, a Mercedes irányából érkező forgalom nem jut el a brithez. A 20-ból 18 autó kint van az egyébként igen rövid pályán, várható néhány feltartás.
Az előnye 79 ezred Sainz és 305 Leclerc előtt. Russell, Norris, Hamilton követi őket.
Ez a szerencséjére jelen esetben annyit jelentett, hogy szélesen kanyarodva kicsit lefutott a pályáról. Verstappen 1. helyéhez hozzá kell tenni, hogy ő a lágy gumin megy, a mezőny nagy része ellenben a közepesen.
A francia ugyanis még mindig nem jött ki a pályára. Közben Sainz egy kicsit jobb kört autózott Verstappennél és átvette tőle az 1. helyet.
Már Ferrari 1-2-ről beszélünk, Sainz mögé Leclerc zárkózott fel, de az első hármat 53 ezredmásodperc választja el.
Hamarosan az időmérőt szimuláló sprinteké lesz a főszerep. Albon már kapott is egy szett friss lágy gumit, amivel az 5. helyre lépett.
1:12.349 az ideje, 1,1 mp-et vert a közepes gumin futott eredményére. Verstappen hátránya majdnem hét tized, ez eddig jó hír a Ferrarinak.
Ez mutatja, hogy a holland bizonyára még messze jár a számára legjobb beállításoktól az első edzésen elszenvedett műszaki hiba után.
Az ülés alatt kellett kicserélni valamit, jelentette a Sky tudósítója, Ted Kravitz. A francia az edzés első felében nem tudott pályára hajtani emiatt.
És az élen álló Sainzhoz is egész közel, egy tizedmásodpercen belülre került. Egyelőre érdekes a sorrend.
Vagyis a 3. helyre jött fel a brit pilóta, ő is csak egy tizeddel lassabb Ferrarinál. Reméljük, holnapa is hasonlóan változatos lesz az időmérő.
8 ezreddel gyorsabb volt csapattársánál, ismét Ferrari 1-2 a rangsor elején. Verstappen 9., Pérez 12.
Akik most kapcsolódnak be, jelezzük, hogy negyedórás csúszással indult az edzés, ezért értelemszerűen 17 óra helyett 17 óra 15 perckor ér majd véget.
Jobban megtankolva, többkörös etapokat futnak a pilóták szokás szerint az edzés ezen szakaszában, így készülnek a versenyen várható körülményekre.
Cunoda csúszott ki és állt meg a kavicságyban az egyik kanyar kijáratánál, leállították az edzést. De az óra ketyeg tovább, még kicsit több mint 10 perc van hátra.
Szivárgott a folyadék az autójából, ezért a McLarennek meg kellett állítania. Közben szintén folyik valami más, nevezetesen Cunoda autójának mentése.
6 perc sincs már hátra, de talán egy-két kör még belefér mindenkinek. Mindjárt zöldre vált ismét a lámpa.
Az utolsó percekben gyűjthetnek még némi információt a csapatok az autóról és a pályáról. Az edzést a két Ferrari fogja az élen zárni, Verstappen 8., Pérez 12.
Ezzel megköszönjük figyelmüket, várjuk Önöket holnap is élő tudósításainkkal. A harmadik edzés 12 órakor, az időmérő 15-kor kezdődik.