Nem sok idejük maradt pihenni a fárasztó, vasárnap éjszakába nyúló Szingapúri Nagydíj után a pilótáknak, hiszen helyi idő szerint péntek délben máris a szuzukai pályán volt jelenésük, ahová 2019 után tért vissza a mezőny.
Az időjárási körülmények még a múlt hetinél is rosszabbak voltak, a jóslatoknak megfelelően ugyanis megérkezett az eső a szigetországba. Kevin Magnussen és – a lelkes szurkolók legnagyobb örömére – Cunoda Juki hajtott a pályára öt perc után, ám két, illetve egy kör után ők is visszatértek a bokszutcába.
Az eső tíz perc után elállt, így egyre többen merészkedtek a pályára, többen pedig már azt jelezték a rádión, hogy akár az átmeneti esőgumikon is lehetne teljesíteni a köröket – erre azonban még várni kellett. A két Red Bull, George Russell és Esteban Ocon kivételével mindenki kipróbálta magát az első fél órában, mért körrel viszont csak tizenegyen rendelkeztek – közülük a két Ferrari állt az élen.
A folytatásban aztán Max Verstappenéket is hamar megláthattuk az aszfalton intermediate-ekkel, vélhetően azért, mert az edzés utolsó perceire az eső visszatérését jósolták.
A holland címvédő rögtön az első körével majdnem négy másodperccel vette át a vezetést, ami egyértelművé tette az átmeneti esőgumik előnyét.
Ocon azonban még Verstappennél is gyorsabban kezdett, majd a többi csapat is a váltás mellett döntött, így folyamatos köridőjavulások következtek. Közülük Fernando Alonso 1:42,248-as köre volt a legjobb, mögötte pedig a két Ferrari sorakozott.
Az óvatos körözés ellenére jó néhány csúszkálást láthattunk, közülük Latifi és Leclerc számította el magát leginkább, de mindketten jó helyen hibáztak nagyot, így egy kavicságyon áthajtással megúszták az esetet. Negyedórával a vége előtt aztán valóban visszatért az eső, ez pedig lényegében az edzés végét jelentette, hiszen a hajrában már csak az Alfa Romeók próbálkoztak a pályán "gyors" körökkel.
A leintés után azonban Mick Schumacher hozta az edzés csattanóját, aki a levezető körén összetörte a Haasát, így mégsem úszta meg a mezőny komolyabb baleset nélkül az edzést, a német pilóta számára pedig ez az incidens a hétvége folytatását és akár a távolabbi jövőt is befolyásolhatja.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Jó reggelt kívánunk! Perceken belül kezdetét veszi az első edzés Japánban, ahol Max Verstappen egy győzelemmel bajnok, amennyiben megfutja a leggyorsabb kört is a futamon, vagy Charles Leclerc nem ér oda a 2. helyre. Meg még egy rakás egyéb eset is előfordulhat a második vb-címe bebiztosítására, bár ezek eléggé valószerűtlenek. Az FIA ugyanakkor nem hirdette ki szerdán, hogy az egyes csapatok megfeleltek-e a költségvetési keretre vonatkozó előírásoknak, a bejelentéseket hétfőre halasztották. A legfrissebb hírek szerint csak enyhe szabálysértések merültek fel 2021-ben, de a részleteket és a retorziókat természetesen csak jövő héten ismerjük meg. A Red Bull és az Aston Martin lehet érintett az ügyben.
Közben hideg is van, szombatra száraz időt jósolnak, azonban vasárnap újra eshet, de lehet, hogy csak a futam után. Vagyis a csapatoknak mindenképp van motivációja gyakorolni, hogy ne érje őket meglepetés vasárnap.
Csakúgy, mint a Szingapúri, a Japán Nagydíj is elmaradt kétszer a járvány miatt, legutóbb 2019-ben rendezték meg. Így megint többeknek meg kell tanulnia egy új pályát.
Nem meglepő módon senki sem hajtott még pályára.
A 2023-as gumik tesztjéről fog szólni a 90 percesre nyújtott második edzés, vagyis a futamra felkészülés nem igazán lesz hasznos akkor, az első tréning jelentősége megnő. A második tréningen az első 30 percben szabadon, az idei gumikkal gyakorolhatna az a csapat, amelyik az első edzésen nem az állandó pilótáját ülteti autóba, de ilyen most nincs. Ilyen időjárásban persze az egésznek szinte semmi jelentősége sincs, legfeljebb az új esőgumikat lehetne tesztelni.
A Haas küldött ki először autót. Az biztos, hogy most minden figyelem Magnussenre irányul.
A japánok először szurkolhatnak hazai kedvencnek az F1-ben 2014 óta, akkor Kobajasi Kamui vezetett Szuzukában. Most Cunoda Jukiért szoríthatnak, aki szintén kigördült.
Ezt mondják a hivatalos közvetítésben, viszont rengeteg víz gyűlt össze a pályán.
Úgy hírlik, az olaszok készítettek egy új padlólemezt, amit Szingapúrban nem próbáltak még ki, a körülmények viszont most sem segítenek nekik ebben. Latifi a következő, aki belekóstol a körülményekbe.
Továbbra sem tudni, maradhat-e a Haasnál 2023-ra vagy sem, de a Sky német csatornája úgy értesült, legközelebb az USA Nagydíjon lesznek tárgyalások a felek között (ez a következő futam, két hét múlva), ahol a csapat tulajdonosa is jelen lesz.
A Ferrarik és Hamilton is megjelent, Schumacher 1:52-es eredménnyel mért kört is futott. Természetesen a legerősebben bordázott esőgumik vannak használatban.
Már nincs annyi állóvíz az aszfalton, mint pár perce, ez jó hír. A szuzukai pályán vannak jelentősebb szintkülönbségek, ez segíti a lefolyást.
Leclerc és Sainz megelőzte a szintén javító Schumachert, 1:49 a szintidő pillanatnyilag. Örülhetnek a nézők és mi is, hogy fokozódik az aktivitás.
A Ferrarira valóban új padlólemez került, és az FIA jelentéséből kiderült, hogy az Alfa Romeón új az orrkúp és az első szárny, az Alpha Taurin a hátsó légterelő, az Aston Martinon a derékszárny (a hátsó szárny alatt), a Williamsen a motorborítás.
Sainz azt mondta, nemsokára jöhetnek a köztes esőgumik.
Russell motorján olajszivárgást fedeztek fel, ezért már ma beszerelték az időmérőre és a futamra szánt egységet. Vagyis egy régebbi motorral volt probléma, amit vélhetően már csak gyakorláson terveznek használni, vagy nem sok versenyen.
Leclerc, Ricciardo és Alonso követi most a tabellán. Bottas megkapta a köztes esőgumit.
Verstappennek mondták ezt rádión, aki szintén a zöld köztes esőgumin hajtott ki.
Latifi nevéhez fűződik, a hajtűkanyarnál blokkoltak a Williams kerekei, a kavicságyba csúszott, de kijött onnan.
Határozottan az intermediate gumik felé billent a mérleg nyelve, nagy a mozgás a rangsorban. Leclerc állt az élre, a pár perce első Verstappen most 3.
De a köridők még javulnak, Alonso és Sainz beugrott Leclerc elé. Már csak a Mercedesek nem futottak mért kör, de Hamilton ezt mindjárt pótolja.
Sainz és Leclerc is lesodródott a pálya egy-egy pontján, egyértelműen romlanak a körülmények. Gyorsan vissza is ment szinte mindenki a depóba, lehet, hogy ennyi volt az első edzés érdemi része.
A spanyol végez majd az élen 1:42.248-as idővel. Még van hátra néhány perc az edzésből, de nem úgy néz ki, hogy bárki kijön újra a pályára.
A Sky tudósítója ezt az információt osztotta meg az előrejelzésről, tehát a második edzésen talán még kevesebb autót látunk a pályán.
Bottas és Csou is kijött újra, esőgumin. Kicsit enyhült az eső.
Bottas és Csou is kijött újra, esőgumin. Kicsit enyhült az eső.
Az utolsó percekben többen is csatlakoztak a pályán az Alfákhoz, melyek pilótái közül Bottas megcsúszott a 130R kanyarnál. Végül mégsem maradt egyben mindegyik autó, Schumacher összetörte a Haast. A második tréningen hasonló körülmények várhatók, annak tudósításával 8 órától várjuk Önöket, addig is viszontlátásra!