A pénteki első gyakorláshoz hasonló körülmények zajlott kezdődött az Abu-Dzabi Nagydíj harmadik szabadedzése. A levegő hőmérséklete 31, míg az aszfalté 45 fokos volt nem sokkal a kezdés előtt.
Elsőként a két Aston Martin gurult pályára, de a szokásuknak megfelelően csak megjáratták a kemény abroncsokat. Utána azonnal visszatértek, immáron a közepeseken, ám ezúttal is csak 1 kört tettek meg.
Amikor másodszor is visszatértek a bokszba, a két Ferrari már szintén megkezdte a munkát.
Az első időt Carlos Sainz futotta, aki 1:27.821 másodperccel nyitott. Vele ellentétben Charles Leclerc inkább még egy melegítő kört futott, utána viszont 507 ezreddel felülmúlta csapattársa idejét. A monacói versenyzőnek volt egy veszélyes pillanata, amikor megingott alatta az autó, de sikerült megfognia.
Nem sokkal később Sainz visszavette a vezetést, de nem sokáig állt az élen, mivel mindkét Mercedes megelőzte a Ferrarikat. Lewis Hamilton 1:26.040-es kört futott, amivel 49 századdal volt gyorsabb George Russellnél. Hozzá kell tenni, hogy a brackley-iek versenyzői lágyakon, míg a Ferrarik közepeseken voltak.
Bő negyedóra elteltével a Ferrarik bejöttek a Mercedesek közé, ám őket is elválasztották egy másik csapat pilótái. Ez pedig az Alpine volt, miután Fernando Alonso a harmadik, Esteban Ocon a negyedik pozícióba jött fel. Leclerc hátránya egyébként 55 ezred volt Hamilton mögött.
A szabadedzés egy pontján két pilótának is gondja akadt a bal első fékjével..
Lando Norris azt jelentette, hogy ég a fék, míg Sebastian Vettel „csak” füstöt emlegetett. Azonban nem ők, hanem Esteban Ocon lassított le a 14-es kanyarban, aminek következtében sárga zászló volt érvényben, ám a francia versenyző kisvártatva tovább tudott menni.
Félidőhöz közeledve Sergio Pérez átvette a vezetést, miután a közepeseken 179 ezreddel gyorsabb volt Hamiltonnál. Egy ideig senki nem is veszélyeztette a pozícióját, mivel utána megszakították a gyakorlást. Ennek oka, hogy Pierre Gasly jobb első gumija defektet kapott a kerékvetőn, és egy karbondarab le is szakadt az autóról. Az eset legnagyobb vesztese Hamilton lehet, aki két autót is megelőzött, amikor már érvényben lehetett a piros zászló. A hétszeres világbajnokot vizsgálják, de nem egyértelmű, hogy hibázott-e, mert a kijelzőjén nem jelentek meg a fények.
Az újraindítás után Max Verstappen is pályára gördült, és a harmadik pozícióban kezdett a lágyakon, 183 ezreddel lemaradva Pérez mögött. A mexikói versenyzőt aztán
megelőzte az addig második pozícióban lévő Hamilton, egészen pontosan 37 ezreddel.
Szűk 20 perccel a vége előtt Russell vette át a vezetést a friss lágyakon. A Mercedes pilótája 1:25.395-öt autózott, 223 ezreddel megelőzve a szintén javító Verstappent. Csapattársaik azonban náluk is gyorsabbak voltak: Pérez 1:24.982-vel ugrott az élre, 24 századdal megelőzve Hamiltont.
10 perccel a vége előtt Verstappen szintén friss lágyakat kapott, ám nem tudta átvenni a vezetést. Bár lila első szektort autózott, a másodikban lassabb volt csapattársánál, és végül 152 ezreddel elmaradt tőle.
A Ferrarik nem szerepeltek jól, és nemhogy a Red Bullokat és a Mercedeseket, de még Norrist sem tudták felülmúlni. Ennek következtében Pérez, Verstappen, Hamilton, Russell, Norris, Leclerc, Sainz, Daniel Ricciardo, Vettel és Alexander Albon lett az első tíz sorrendje.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat az Abu-dzabi Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Noha a kvalifikációtól eltérően a mostani edzést természetes fényben (ezáltal más körülmények között) rendezik, világosabb képet kaphatunk arról, hogy a tesztpilótákkal teli FP1-en remeklő Mercedes és a Ferrari valóban komoly kihívója lehet-e a második gyakorlást a fékproblémái ellenére nagy fölénnyel megnyerő Max Verstappennek az időmérőn.
Vettel, Ricciardo, Latifi és Schumacher is az utolsó F1-es szabadedzésére készül – egy ideig legalábbis biztosan. Rajtuk kívül Gasly és Alonso azok, akik utoljára ülnek be a mostani autójukba egy gyakorlás során.
A Red Bull, a Ferrari és a Mercedes sem volt maradéktalanul elégedett az Abu-dzabi Nagydíj pénteki eseményeit követően.
Az idény második felére jelentősen visszaeső Scuderia csapatfőnöke, Mattia Binotto némi magyarázatot adott a hanyatlásra. A kirúgás által fenyegetett Binotto jelenlegi istállójának ráadásul a jövője is bizonytalan, ugyanis a 2026-os szezonra a második határidő lejártakor sem jelentkezett még az olasz csapat.
Helyi idő szerint délután fél háromkor kezdődik az edzés, a ragyogó napsütésben a levegő 31, az aszfalt 46 fokos. Ezek az értékek az időmérőre jelentősen csökkeni fognak, különösen annak a végére, hiszen azt lemenő napsütésben rendezik magyar idő szerint 15 órától.
Ahogy azt megszokhattuk a szezonban, az Aston Martin pilótái nyitják a harmadik szabadedzést kemény keverékű gumikon.
A szokásos módon egy gyors kerékcsere után a közepeseket is teszteli Vettel és Stroll. Mást még nem láthattak a nézők a pályán három perc elteltével.
Az Astonok visszatértek a garázsukba, Sainz és Leclerc a pályára hajtott a közepeseken.
A Haastól távozó németnek rakták fel elsőként a lágy gumikat. Közben Sainz az első gyors körét 1:27,821-es idővel teljesíti.
A Sainztól 146 ezreddel elmaradó Schumacherhez hasonlóan lágy abroncsokon.
507 ezreddel teljesítette gyorsabban a kört, mint csapattársa. Magnussen és Ricciardo is a pályán – lágyakon.
Ricciardónak mondták ezt a rádión keresztül, majdnem 15 km/h-s sebességű a szélerősség a pálya egyes helyein.
A mezőny elején gumielőnnyel ugyan, de Hamilton és Russell nagy különbséggel a két Ferrari elé került.
Norris, Albon és a két Alfa Romeo lágyakon nyit, a két Alpine közepeseken. 15 perc elteltével Latifi mellett a Red Bullok és az AlphaTaurik sem mutatták meg magukat.
Fél másodpercen belül heten az élen: Hamilton, Leclerc, Alonso, Ocon, Sainz, Russell és Vettel sorrendben. Pérez és Gasly is a pályán.
Ricciardo és Norris első tengelyénél is túlmelegednek a fékek és füst száll fel a fékhűtőnyílásokból a kanyaroknál. Ugyanakkor ez nem biztos, hogy gond lesz, hiszen a hűvösebb pályán rendezett időmérőre ugyanezek a beállítások már jók lehetnek.
Cunoda és Latifi is kigurult a pályára, így már csak a holland világbajnok nem mutatta meg magát az FP3 során.
A lágyak is felkerültek az Aston Martinra, így 441 ezredre megközelítette Hamiltont – igaz, ezzel is csak a hatodik. Latifi lila középső szektorral kezdett az első körében, de így is csak a tizenkettedik.
Pérez elsősorban a kimagasló középső szektorával előzte meg 179 ezreddel Hamiltont, tette mindezt közepes gumikon.
Gasly AlphaTaurijának jobb első kerekével hajtott rá a kerékvetőre és komoly ütés érte az autóját, le is tépte a felnijéről a gumit. A francia visszatért a bokszba, de a törmelékek miatt megszakították az edzést.
Még 27 perc van hátra az FP3-ból és az újraindításkor a holland is kijött a bokszból a lágyakon.
Hamilton és Verstappen lágyakon, Cunoda és a két Ferrari közepeseken.
Pérez előtt 37, Verstappen előtt 220 ezred az előnye az élen, őket a Ferrarik és az Alpine-ok követik.
A brit nem lassított és előzött is a piros zászlós fázis alatt, a felügyelők vizsgálják majd az esetet.
Gasly szokatlan incidenséről készült videót ide kattintva tekinthetik meg.
A Brazíliában nyújtott domináns teljesítménye után Abu-Dzabiban is remekel, ezúttal 223 ezredes előnnyel került Verstappen elé az élre. Mögöttük Hamilton, Pérez és Albon, a Ferrarik pedig továbbra is várnak a lágyak feltételével.
Hamilton vette át a vezetést, majd újra Pérez került az élre. A McLarenek remekelnek: Norris a 4., Ricciardo a 6. helyen, de az igazán gyors körökre az utolsó tíz percben lehet számítani.
Gasly sérült autóját sikerült kijavítani, hiszen a francia is visszatért a pályára és hozzá hasonlóan a Ferrarik is most először gurultak az aszfaltra lágyakon az FP3 során. Hét perc van hátra, jelenleg a két Red Bull mögött a két Mercedes áll az élen.
A spanyol áll jobban, bár ez egyelőre 648 ezredes hátrányt és hatodik helyet jelent.
A mezőny fele próbálkozik csak az utolsó percekben, az első öt helyezett közül csak Verstappen köröz még. A Ferrarik nagyon szenvednek a gumikkal, Leclerc szerint néhány kanyar után teljesen elkoptak.
A két Red Bull Pérez-Verstappen sorrendben zárta az élen az FP3-at, mögöttük Hamilton és Russell lemaradása kezelhető, a Norris mögött záró Ferrarik hátránya azonban már hattizedes.
Most megköszönjük a figyelmüket, az időmérő edzés élő közvetítésével 15 óra előtt néhány perccel jelentkezünk, de addig sem maradnak érdekes cikk nélkül!