Abu-Dzabiban hagyományosan a második edzés jelenti az igazi főpróbát a nagydíjhétvégére való felkészülésben, mivel csak ilyenkor tartják a gyakorlást naplementében és villanyfényben, olyan körülmények között, mint amilyenben az időmérőt és a futamot rendezik.
A legjobb időt Max Verstappen úgy futotta meg, hogy panaszkodott a fékpedálra. Ez valószínűleg nem hátráltatta hosszabb távon, mert viszonylag nagy, 3,5 tizedmásodperces előnnyel végzett az élen a mercedeses George Russell és a ferraris Charles Leclerc előtt. Mindez azért változatos hétvégét vetít előre, hiszen három különböző csapat pilótái végeztek az első három helyen, és a 4-6. pozícióban ugyanez történt.
A mezőny hátsóbb részében nagyjából hasonló helyeken tömörültek a csapattársak, a 7. és a 8. pozíció az Alpine-é lett, majd a McLarenek, az Alfa Romeók és az Aston Martinok következtek.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik az Abu-Dzabi Nagydíj második szabadedzése! Mivel ezt az időmérőhöz és a futamhoz hasonlóan már naplementében fogják rendezni, az itt kialakuló sorrend jóval mérvadóbb lesz, mint a Mercedesek elsőségével zárult első tréning.
Szigorúan véve a harmadik, de Mick Schumacher elküldését és Nico Hülkenberg haasos szerződését lehet egynek venni. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a német Sky-nak elárulta, hogy Daniel Ricciardo lesz a jövő évi tartalékversenyzőjük. Az ausztrál versenyző tehát visszatér oda, ahonnan 2018-ban saját akaratából eligazolt.
A francia versenyző már nem sokáig lesz Cunoda Juki csapattársa, de az elválásig igyekeznek minden pillanatot megragadni, hogy szórakoztassák magukat és a szurkolókat. Most például a jól ismert feladattal próbálkoztak, és sikeresen kiszabadultak egymás fogságából.
A maranellóiak jól kezdték az idényt, ám a végére nagyon kikaptak a Red Bulltól, ráadásul még a konstruktőri második hely sem biztos. Ennek egyik oka, hogy lemaradtak a fejlesztési versenyben, amire most magyarázatot adtak.
Szokás szerint galériával is jelentkezünk a nap legjobb fotóival. Az első szabadedzés képeit meg is tekinthatik az alábbi fotóra kattintva.
---- separator ----gallery-content-type:c8c538b0-b8d5-43e4-8991-291780e06f37---- separator ----Legalábbis ami ezt a hétvégét illeti. Verstappen a Red Bullba, Sainz a Ferrariba, Alonso az Alpine-ba, Norris a McLarenbe, Csou az Alfa Romeóba, Stroll az Aston Martinba, Schumacher a Haasba, Latifi pedig a Williamsbe fog beülni.
Elindult a második szabaadedzés, és Csou vezetésével sorra mennek a pályára a pilóták.
A legtöbben a C4-eseken kezdenek, csupán öten döntöttek a kemények mellett. A két Mercedes egyelőre a garázsban várakozik, a többiek már megkezdték a munkát.
A holland pilóta szokta rendszeresen megcsinálni, hogy három lila szektorral kezd egy szabadedzést, de ez most a Ferrari versenyzőjének jött össze. Az ötszörös futamgyőztes 1:26.045-tel állt az élre, 32 századdal megelőzve Ocont, és 1,087 másodperccel Verstappent.
Szokatlanul hosszú ideje várakozik a hétszeres világbajnok. Russell eközben már teljesítette első mért körét, és 807 ezredes hátrányban a harmadik helyen iratkozott fel az eredményjelzőre.
Csak meg kellett említeni, és lényegében abban a pillanatban megkezdte a munkát. Csapattársához és a többséghez hasonlóan a közepeseken autózik, meglátjuk, hogy Russellhez képest hogyan kezd.
Azonban még mindig elég nagy a lemaradásuk: Verstappen 35 százados hátrányban van, Pérez pedig hozzá képest is 259 ezreddel lassabb volt. Hamilton teljesítette első mért körét, de ez valójában még egy melegítő kör volt.
Magnussen volt a vétkes, aki a 6-os kanyarnál nem húzódott le a hétszeres világbajnok elől. Ennek következtében a Mercedes versenyzőjének még mindig nincs érdemi ideje.
Most ő autózott három lila szektort, és 596 ezreddel gyorsabb volt Leclerc eddigi legjobbjánál. Mindezt viszont úgy érte el, hogy a mezőnyből eddig egyedüliként feltette a lágyakat. A címvédő egyébként nem elégedett, szerinte rosszul működik a fékpedálja.
A Haas versenyzője kérte, hogy ellenőrizzék az autó alját, miután az 5-ös és a 9-es kijáratában is nagyon odaverte az aszfalthoz. Schumacher visszahajtott a bokszba, ahol egyébként a mezőny többséga tartózkodik.
Verstappen után a többiek is felteszik a C5-ös abroncsokat, amelyeken a leggyorsabb köreiket tervezik megfutni. Leclerc és az ötödik helyen álló Sainz már vissza is tértek a pályára, és hamarosan kiderül, mire képesek Verstappennel szemben.
Csupán megközelítette Verstappent, egészen pontosan 264 ezredre csökkent a különbség. Mögötte Pérez, Ocon és Sainz a sorrend, de Russell még csak most tért vissza az aszfaltcsíkra.
Ricciardo hívta fel a figyelmet egy csúszós foltra, közvetlenül a McLaren boksza előtt. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere szerint friss betonról van szó, és a csapat már egyeztet az FIA-val.
Bár most nem vezetnek, de az első szektorban Hamiltoné és Russellé a két legjobb idő. Utóbbi a második 152 ezredes hátrányban, míg a hétszeres világbajnok a negyedik, miután a harmadik szektora nem sikerült jól.
A brit versenyző forgalomba keveredett, amiért mérnöke bocsánatot kért. A 24 éves pilóta azonban annyit mondott, hogy nincs gond, ha holnap nem ez lesz a helyzet.
Az Aston Martin pilótája a 13-as kanyarban hibázott, és csúnyán blokkolta a kerekeit. Be is hajtott a bokszba, mert annak a szettnek lőttek.
Az első szektorban nem tudta megverni a Mercedeseket, a harmadikban pedig korábbi önmagánál is lassabb volt, ám a lila másodiknak köszönhetően 341 ezredre növelte előnyét Russell-lel szemben.
Szűk 20 perccel a vége előtt a mezőny nagyobbik része már megkezdte a versenyszimulációt, és a többiek is erre készülnek. Ennek tudatában rögzítsük, hogy Verstappen volt a leggyorsabb, 341 ezreddel megelőzve Russellt, és további 112-vel Leclerc-t. Mögöttük Hamilton, Pérez, Sainz, Ocon, Alonso, Ricciardo és Bottas az első tíz sorrendje.
Russell 4 tizeddel volt gyorsabb Leclerc-nél a versenyszimuláció első mért körén. Mindketten közepeseken mennek, ellentétben a lágyakat használó Sainzcal, aki ennek köszönhetően mindkettejüknél gyorsabb volt. Hamiltonra és a Red Bullokra még várni kell.
Pérez megfutotta első mért körét a közepeseken, és Russell első körénél is gyorsabbnak bizonyult. Időközben Verstappen is megérkezett a C4-eseken, és ő még csapattársát is felülmúlta.
Hamilton szintén közepeseken van, míg Sainz lecserélte a lágyakat a sárga oldalfalú abroncsokra. A brit pilóta első köréből kiderülhet, hogy mire lehet számítani a futamon.
A közepeseken futott első körök alapján úgy tűnik, hogy a versenytempó tekintetében a Red Bull a leggyorsabb a Mercedes és a Ferrari előtt. Ez bizonyos szempontból jó hír a brackley-ieknek, mert így lesz esélyük a konstruktőri második helyre, de ehhez alighanem legalább az egyik bikás autót meg kellene előzniük a futamon, ami nem lesz egyszerű.
A monacói pilóta megkérdezte, hogy miért annyira lassú, mire mérnöke csak annyit mondott, hogy jelenleg nem jó a tempó. Kétségtelen, hogy z utolsó előtti körében (az utolsó nem mérvadó) még Sainztól is jelentősen elmaradt.
Véget ért a második szabadedzés, melynek alapján egy körön és a versenytempót tekintve is Red Bull, Mercedes, Ferrari az élmezőny erősorrendje. Verstappen tehát annak ellenére végzett az élen, hogy kihagyta az első gyakorlást. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!