Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.09.20. - 11:30Singapore Grand Prix - 1st Practice |
2024.09.20. - 15:00Singapore Grand Prix - 2nd Practice |
2024.09.21. - 11:30Singapore Grand Prix - Last Practice |
2024.09.21. - 15:00Singapore Grand Prix - Qualification |
2024.09.22. - 14:00Singapore Grand Prix - Race |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! Több mint 100 nap szünet után ismét éles körülmények között láthatjuk a pilótákat, ugyanis megkezdődik a minden korábbinál hosszabb, 23 hétvégéből álló 2023-as F1-es szezon! Lassan telt el a szünet, de legutóbb 2002-ben kezdődött ennyire korán egy Forma–1-es idény, úgyhogy bőven volt már olyan, hogy ennél tovább kellett várnunk. Azt, hogy mit várhatunk az idei szezontól, a beharangozónkban elemeztük.
Alig több, mint 24 órával ezelőtt dőlt el, hogy nem lesz szükség pilótacserére egyik csapatnál sem. Tavaly az Aston Martinnál Nico Hülkenbergnek be kellett ugrania a szezonnyitón a koronavírusos Sebastian Vettel helyére, idén azonban a kerékpárbaleset után csuklóműtéten átesett Lance Stroll vállalni tudta a hétvégi szereplést, így az F2-es bajnok Felipe Drugovich bemutatkozására még várni kell.
Mindössze három hivatalos tesztnap állt a csapatok rendelkezésére, múlt héten Bahreinben készültek a pilóták. A Mercedes, a McLaren, az Aston Martin és az Alfa Romeo is küszködött műszaki hibákkal, és sok panasz érkezett arra, hogy nem egészen egy hetük volt ezeknek a problémáknak a kijavítására. A következő órák megmutatják, kinek hogy sikerült az elmúlt napok munkája.
Stroll számára még az a mintegy 13 óra sem állt a rendelkezésére február végén, mint a riválisainak, úgyhogy a kanadainak még nehezebb lesz felvennie a lépést a többiekkel.
Túl sok változás nem történt a csapatok felállásában, de azért tegyük tisztába, ki váltott istállót az abu-dzabi szezonzáró óta.
Az Aston Martinból visszavonult Sebastian Vettel, a helyére érkezett Fernando Alonso.
Alonso helyére az Alpine-hoz érkezett Pierre Gasly.
Gasly helyére az AlphaTaurihoz érkezett Nyck de Vries.
Továbbá a Haas, a McLaren és a Williams cserélt 1-1 embert: Mick Schumacher helyére Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo helyére Oscar Piastri, Nicholas Latifi helyére pedig Logan Sargeant érkezett – utóbbi kettő számít az idény újoncának.
Az időmérő és a futam is napnyugta előtt nem sokkal kezdődik majd. Most viszont helyi idő szerint délután fél 3 van, ragyogó napsütés és felhőtlen égbolt, így a most megszokott körülményeket ezen a hétvégén legfeljebb a harmadik szabadedzésen kamatoztathatják majd a csapatok.
A két Williams és a két Alfa Romeo hagyta el elsőként a bokszutcát.
Verstappen, Stroll és a két Mercedes nem jött még ki a pályára. Sargeant keményeken, a két Haas lágyakon, a többiek közepes gumikon próbálkoznak nyitásként.
Norrisé volt az első kör 1:37,462-vel, de Pérez majdnem 2,4 másodperccel gyorsabban kezdett nála. Eközben már csak a két Mercedes nem ment még egy métert sem.
21 ezreddel volt gyorsabb az Aston Martin friss igazolása, mint Pérez, és 381-gyel, mint Verstappen.
Eddig mindössze 10 pilóta teljesített "gyors" kört, a többség a bemelegítő kör után visszatért a bokszba. Hamilton is a pályán, már csak Russell nem mozdult ki a bokszból.
A 12, már köridővel rendelkező pilótából Leclerc a 8., Sainz pedig a 6. helyen áll, noha ezek még kevésbé mérvadóak. A monacói vissza is tért a bokszba.
Hamilton eközben a 4. helyre érkezett meg az első körével, 1,1 másodperccel Alonso mögé.
Sargeant érez égett szagot a Williamsében, füstöt azonban nem látni az autó környékén. Korábban csapattársa, Albon óva intett mindenkit attól, hogy jelentős fejlődést várjon a csapattól.
Pérez több mint fél másodperccel vette át a vezetést, miközben Russell az első körével a hatodik helyre érkezett meg. Még mindig vannak öten mért kör nélkül.
Mégpedig azt, hogy ők lágyakon próbálkoznak, így Magnussen jelenleg a 4., Hülkenberg pedig a 7.
Csou és Stroll áll időeredmény nélkül továbbra is.
Cunoda és De Vries is 11 kört teljesített már, miközben mindenki más 10 kör alatt áll 23 perc után. A közepeseken futott körök egyelőre nem gyorsak, hiszen a két pilóta a 16. és a 19. helyen áll.
A tesztet csuklósérülés miatt kihagyó Stroll kétszer egy körre merészkedett ki a pályára, és jelenleg is a bokszban ül. Így nehéz lesz tapasztalatot gyűjtenie a hétvége folytatására.
A két Haas és Piastri után Pérez és Verstappen is feltette a lágyakat, hamarosan tehát javulás várható a köridejükben.
Azonnal meglátszott az abroncsváltás: Péreznek az 1:32,758-as köre után az előnye 6 tized Verstappen, és 2,1 másodperc Alonso előtt.
Piastri a 4. helyre lépett fel a lágyakon, és közben Bottas és a két AlphaTauri is erre a keverékre váltott.
A kanadai lemaradása 4,7 másodperc Pérezzel, de ami még mérvadóbb: 2,6 Alonsóval szemben. A következő percekben meglátjuk, mennyit tud ezen javítani a sérült csuklójával.
Norris nem bírta bevenni az első kanyart, és inkább a bukótérbe hajtott, mintsem elfékezze a gumikat. Láthatóan óvatosak a pilóták egyelőre.
Sainz csúszott ki és pördült meg 360 fokban. Szerencséjére a nagy bukótér miatt az autó nem sérült, csak a gumik.
A mezőny fele már lágy gumikon is teljesített kört, de egyedül Norris és Bottas az, akik 2 másodpercen belül állnak Pérezhez képest – ők is 1,4-nél nagyobb különbségre vannak.
Ugyanis jelenleg mindössze hat autó van a pályán. Köztük Stroll, aki immár Albont és Csout is megelőzte a közepes gumijain.
Legalábbis a szurkolók ebben reménykedhetnek, hiszen Leclerc (igaz, a közepeseken) a legutóbbi gyors körével is 1,5 másodpercre van Péreztől, miközben Sainz a 19. helyen áll.
A lágyakon bejött a két Red Bull közé a spanyol. Mögöttük Norris, Leclerc, Magnussen, Csou, Bottas, Piastri és Hamilton az első tíz sorrendje 9 perccel a vége előtt.
A lágyakon óriásit javított, jelenleg 1,5 másodperces lemaradással a hatodik.
Az Alpine és a Williams nagyon hátul, noha egyikük sem próbálkozott lágyakon. Az AlphaTauri két pilótája viszont a lágy abroncsokon gyors kört futó csapatok közül messze a leggyengébb időeredménnyel áll, mellettük Hülkenberg és Piastri van nagyon lemaradva a csapattársától.
Az élmezőnyben nem volt változás: Pérez-Alonso-Verstappen az első három sorrendje.
Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval hamarosan jelentkezünk! A második edzés 16 órakor kezdődik.