A májusban elhunyt legendás producer, Ismail Merchant és James Ivory rendező olyan nagy sikerű, klasszikus szépségű filmeket hoztak létre együtt, mint például a Szellem a házban és a Napok romjai. Hamarosan mozikba kerülő utolsó közös munkájukkal sem hagyják cserben az elegáns, érzékeny filmkészítésre fogékony közönséget.
A The White Countess (A Fehér Grófnő) közvetlenül a második világháború kitörése előtt, Kínában játszódik. Ralph Fiennes egy politikából kiábrándult egykori amerikai diplomatát alakít, akit megtört családjának és saját szeme világának elvesztése. A női főszereplő Natasha Richardson (Patty Hearst, Fújd szárazra, édes!), orosz arisztokrata, akit körülményei arra kényszerítenek, hogy bártáncosnőként és prostituáltként tartsa el magát és elhunyt férje családját. Az exdiplomata White Countess néven saját klubot nyit, ahol tisztességes munkát ad a grófnénak. Miközben lassan szemérmes kapcsolat bontakozik ki közöttük, küszöbön áll Kína japán megszállása.
A forgatókönyvet Kazuo Isiguro, a Napok romjai alapját képező regény szerzője írta. A szépiaszínekben játszó képekért Christopher Doyle-nak mondhatunk köszönetet, akinek a munkáját nálunk legutóbb az Eros című film Wong Kar-Wai által rendezett epizódjában csodálhattuk meg. A mellékszereplők közt találjuk Vanessa és Lynn Redgrave-et és Hirojuki Szanadát, aki többek közt az eredeti, japán Kör-ben és az Utolsó szamuráj-ban játszott korábban.