Cannes: Tarantino bepörgött

Vágólapra másolva!
Elérkezett a fesztivál egyik legjobban várt pillanata: Quentin Tarantino és csapata megérkezett a Croisette-re. Nem csak a Halálbiztos főszereplői, Kurt Russell, Rosario Dawson, Rose McGowan, Tracie Thoms és Zoe Bell tartottak vele, hanem a Grindhouse másik feléért felelős, fekete cowboykalapban villogó Robert Rodriguez és a filmet gyártó-forgalmazó Weinstein Co. feje, a rettegett Harvey Weinstein is, aki úgy tűnik, intenzív fogyókúrán esett át az utóbbi időben, mert régi versenysúlyát meg sem közelíti most. Egyáltalán nem számítottam rá, hogy bejutok a Halálbiztos sajtótájékoztatójára, mert a terem az ilyen nagy érdeklődést kiváltó filmeknél (tegnap este a Go Go Tales című Abel Ferrara-film vetítéséről rekordmennyiségű ember vonult ki, csak hogy elkezdhessen sorba állni a Tarantino-filmre) általában seperc alatt megtelik a Variety-szintű lapok munkatársaival, de szerencsém volt, és utolsóként besurranhattam, a biztonsági őr pont mögöttem húzta fel a bejáratot lezáró szalagot.Quentin Tarantino a cannes-i sajtótájékoztató előttTarantino pontosan olyan az életben, ahogyan az interjúi alapján elképzeli az ember: nonstop dől belőle a szó olyan energiával, mintha éppen felrobbanni készülne, bármi is legyen a téma, vörös fejjel, gesztikulálva magyaráz. Folyamatos lendületét és lelkesedését a legtöbb ember valószínűleg tíz deka kokain elfogyasztásával sem tudná reprodukálni, nyilvánvaló, hogy a pasinak négy-öttel több kerék van az agyában, mint mindenki másnak. Elsőként érkezett a terembe lehagyva saját színészeit, és lelkes "Au revoir!"-ral köszönt el tőlünk. Aztán kapcsolt, "Bonjour!"-ra módosított, de azért gyorsan még eljátszotta, hogy már távozik is. A következő óra felfokozott hangulatban telt, ahogyan Tarantino egyik gondolatsortüzét a másikba öltve válaszolt az újságírók kérdéseire. Mondanom sem kell, hogy Kurt Russell és a szépséges hölgykoszorú ma háttérbe szorult, az igazság az, hogy ha egy újságíró Tarantinóval tartózkodik egy szobában, nem Rose McGowannek fog kérdéseket feltenni.Tracie Thoms, Rose McGowan, Zoe Bell és Rosario Dawson a cannes-i sajtótájékoztató előttKompenzálva a mi bárdolatlanságunkat, a moderátor a színésznőket is megszólította, például feltette azt a naiv kérdést, hogy improvizáltak-e a forgatás során. Válaszként Tracie Thoms tettetett rémülettel felelte, hogy "az ember nem írja át Quentin dialógusait!", és Tarantino máris közbedörrent: "Nem hát, hanem bevágod őket!". Ahogy várható volt, többen is feszegették, hogy miért kellett a duplafilmes Grindhouse-t Európában kettévágni, mire Tarantino bizonygatni kezdte, hogy ahhoz, hogy a Halálbiztos 85 perces verziója megszülessen a duplafilmhez, csontig kellett csupaszítania a filmet, és mi most csak örülhetünk, hogy a teljes verziót megkapjuk. Amikor már sokadszor hangzott el ezzel kapcsolatos kérdés, sőt, Kurt Russell is kifejtette, hogy nagyon sajnálja, hogy az európaiak nem tapasztalhatják meg a Grindhouse-élményt, Tarantino jobb híján átadta a szót a háttérből előlépő Harvey Weinsteinnek, aki már-már meggyőzően magyarázta, hogy "a Grindhouse-ban valami elveszett a két film esszenciájából, az önálló film az igazi Tarantino-mozi". Az alkotófolyamatról viszonylag kevés szó esett, de a szereposztással kapcsolatban Tarantino elmondta, hogy "minden a figurák körül forog, csak akkor kezdek színészeket keresni, ha már kidolgoztam őket. Amikor a múltban néha fordítva csináltam, és a színészre szabtam a figurát, mindig megbántam." A végszó Rosario Dawsonnak jutott, aki elmesélte, hogy milyen nagy hatással volt rá Tarantino már a pályája kezdetén: amikor elkezdte fontolgat
Vágólapra másolva!
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről