10. Sérült veréb (Molly Parker)
Cím: Gyanús folyó / Suspicious River (2000)
Rendező: Lynne Stopkewich
Főszereplők: Molly Parker, Callum Keith Rennie
Molly Parker az ehhez a filmhez képest egész kedélyes Hideg csók-ban nekrofilt alakított Stopkewich kedvéért, itt pedig a világ egyik legfurcsább prostituáltját játssza. Akárcsak Nap Szépe (lásd később), Leila is szexualitástól mentes, hideg házasságából menekül "hobbijába", azaz abba, hogy recepciós keresetét kiegészíti a motel vendégeinek nyújtott szexuális szolgáltatásokból befolyó extra jövedelemmel. A babaarcú Leila szinte élettelennek tűnik az ágyban, és amikor megismerkedik Garyvel, aki erőszakoskodni kezd vele, nem próbálja megvédeni magát, sőt, rögtön beleszeret a férfiba. Egy kislány nyomasztó párhuzamos sztorija azt sejteti, hogy Leila nehezen érthető viselkedése valamilyen gyerekkori szexuális traumára vezethető vissza.
+ + +
9. Öntörvényű amazonok (Jamie King, Rosario Dawson, Alexis Bledel, Devon Aoki)
Cím: Sin City (2005)
Rendező: Robert Rodriguez, Frank Miller
Főszereplők: Clive Owen, Bruce Willis, Mickey Rourke, Jessica Alba
A fekete-fehér bűnös városban úgy tűnik, szinte minden férfi gyilkos és minden nő kurva. Négy különböző prostituáltat ismerünk meg: Goldie-t (Jamie King), a titokzatos aranyhajú szépséget, aki még sokáig kísérti Marvot, miután holtan találja maga mellett, Gailt (Rosario Dawson), a kurvák uralta városrész szexi, veszedelmes és igazságos vezetőjét, Beckyt (Alexis Bladel), aki túl fiatal és félős ahhoz, hogy helytálljon ebben a világban és elárulja társait és a kis Mihót (Devon Aoki), aki közeli rokonságot mutat a Kill Bill Gogojával: már-már pedofil vágyakat ébresztene, amikor lecsap valamelyik halált hozó fegyverével.
+ + +
8. Megrontott (Oksana Akinshina)
Cím: Lilja 4-ever (2002)
Rendező: Lukas Moodysson
Főszereplők: Oksana Akinshina, Artyom Bogucharsky, Pavel Ponomaryov
A tizenéves Lilja figurája sajnos valós személyen alapul, de ha nem így volna, akkor is ez lenne az egyik legnyomasztóbb prostitúcióról szóló film. Lilja története a volt Szovjetunióban kezdődik, ahol anyjával él szegényes körülmények közt, és innentől minden csak egyre rosszabb lesz: nagynénjéhez kerül, majd magára marad, megerőszakolják és végül Svédországban köt ki, ahol bezárják egy lakásba és prostitúcióra kényszerítik. Moodysson sovány vigaszt jelentő elemelt befejezést ad Lilja nyomorúságos életének: az öngyilkosságba menekülő lány a túlvilágon örökké együtt lehet egyetlen igazi, szintén halott barátjával.
+ + +
7. Anyakurva (Elisabeth Shue)
Cím: Las Vegas, végállomás / Leaving Las Vegas (1995)
Rendező: Mike Figgis
Főszereplők: Nicolas Cage, Elisabeth Shue
Mi lehet szebb egy végső fázisban levő alkoholista és egy alaposan kitaposott prosti románcánál? Ben és Sera lelki társra lelnek egymásban és megígérik egymásnak, hogy nem fogják megpróbálni megváltoztatni a másikat. Aztán persze Sera anyai ösztönei felülkerekednek, és mégiscsak megkísérli az elveszett lélek megváltását. Ez persze lehetetlen, és jótett helyébe Sera Bentől megaláztatást, néhány csavargó tinédzsertől megerőszakolást és verést kap. Sera kapcsolata a film legvégéig plátói marad Bennel, csak a férfi halálos ágyán lesznek fizikailag is egymáséi.
+ + +
6. Megmentett (Jodie Foster)
Cím: Taxisofőr / Taxi Driver (1976)
Rendező: Martin Scorsese
Főszereplők: Robert De Niro, Cybill Shepherd, Jodie Foster
Hogy hitelesen játssza el a kiskorú kurvát, a tizenkét éves Jodie Foster "leckéket vett" egy igazi prostitól, aki egyébként egy pillanatra fel is tűnik a filmben: amikor Iris figyelmetlenül Travis kocsija elé lép, ő a lány, aki Iris-szal van. A stricijével (Harvey Keitel) élő kislány az utolsó csepp Travis poharában, a végső bizonyíték arra, hogy a világ teljesen rohadt és csak nagyon sok vér kiontása hozhat megnyugvást. Nem a happy end az első, ami eszünkbe jut a Taxisofőr-ről, pedig Travis tényleg megmenti Iris-t, akinek a szülei levélben köszönik meg neki, hogy visszajuttatta hozzájuk a lányukat. Valahogy mégsem ez, sokkal inkább az obszcénul kis topban, hatalmas napszemüvegben feszítő lány képe marad meg az ember emlékeiben.