Dalok ismerkedéshez (Nick and Norah's Infinite Playlist) Bár az alapul szolgáló, imádnivaló regényhez képest csalódás, a Dalok ismerkedéshez mégis szórakoztató merülés a manhattani tinik éjszakai életében. Nick (Michael Cera) és Norah (Kat Dennings) mindketten iszonyatosan menőnek szeretnének tűnni, de persze mindketten totál esetlenek, és nem tudnak túllépni égő exeiken. A megoldás egy dögös, jó zenékkel aláfestett éjszakán érkezik el, ami vegyíti a Juno cinikus romantikáját egy tipikus gagyi tinikomédia tucatpoénjaival. + + + A pankrátor (The Wrestler) Valószínűleg csak az nem hallott Mickey Rourke bámulatos visszatéréséről ezen a télen, aki egy tó alján élt. A magyar bemutatót ugyan nem siették el, de biztosíthatunk mindenkit, hogy a diadalmenet megalapozott: Darren Aronofsky filmjében a hollywoodi aranyifjúból agyonvarrt fejű, kiégett bokszolóvá vált Rourke élete alakítását nyújtja. A szerepet (egy agyonvarrt fejű, kiégett pankrátor) persze szinte egy az egyben rá írták, de ez még nem lett volna garancia arra, hogy egyenlő mértékben izgulunk majd érte, nevetünk rajta, szánjuk, és - szinte garantáltan - kicsit meg is könnyezzük. + + + A dolgok állása (State of Play, 2009) A film egy izgalmas és okos BBC-minisorozat alapján készült, ami máris reménykeltő. Russell Crowe egy oknyomozó újságírót alakít, aki egy politikusnak dolgozó fiatal nő gyanús halála kapcsán kezd nyomozásba, és rájön, hogy a szálak nagyon messzire, illetve nagyon magasra vezetnek. A szereposztás parádés: a politikust Ben Afflek játssza, feleségét Robin Wright Penn alakítja, Crowe kemény főnöke Helen Mirren, újonc kolléganője pedig Rachel McAdams. A rendező személye - Az utolsó skót király-t is jegyző Kevin Macdonald - már félig garancia arra, hogy nem lesz elhollywoodiasítva az eredeti feszessége, és két órán át izgatottan várhatjuk a megoldást. + + + Rachel esküvője (Rachel Getting Married) A magyar filmforgalmazás újabb faramuci helyzetet kreált azzal, hogy szegény Anne Hathaway-nek minden idióta romantikus komédiája eljut a multiplexekbe (legutóbb a szintén esküvős, de a Rachel esküvőjé-vel ellentétben csapnivaló A csajok háborújá-val), eddigi rövid karrierjének vitathatatlan csúcspontja pedig azonnal a tékákban landol. A máskor bájos bociszemű Anne arca ezúttal elfojtott indulatokat, évtizedes családi sérelmeket és jó pár év elvonókúrát rejt, a címben szereplő esküvő pedig rengeteg kínos és bájos pillanatot tartogat. Az Oscar-jelölt Anne-en kívül a mellékszereplők is remekelnek, és örvendetes Debra Winger, és a rendező Jonathan Demme visszatérése is. + + + Intim fejlövés (2009) Párhuzamosan futó történetek férfiakról, akik nőkkel próbálkoznak. Van, aki évtizedek óta házas, és szikra kéne, van, aki most készül nősülni és van, aki még ismerkedni sem igen mer. Az élethelyzetek különbözők, de közösek a félelmek. A minimális pénzből - és valljuk be, emiatt nagyon alacsony vizuális igénnyel - készült első film a kiváló, szellemes párbeszédekkel teli forgatókönyvtől és a remek színészektől szárnyra kap, és valami olyat nyújt, amit magyar alkotástól ritkán kapunk. Már a Szemlén is szerettük. + + + Rockhajó (The Boat that Rocked) A brit romantikus vígjátékok szülőatyja (Négy esküvő és egy temetés, Sztárom a párom, Igazából szerelem) először merte kihagyni a románcot a sikeregyenletből, és hiába a brit színészelit krémje (Philip Seymour Hoffmannal megspékelve), valamint a szuper soundtrack, az érdeklődés mérsékeltebb maradt. Pedig a hatvanas évek kalózrádióinak fénykoráról szóló történet mindent megad a jókedvre vágyó nézőknek, ami ebben a műfajban elvárható és jó ötlet volt a karácsonyi nyáladzást rockandrollra cserélni. A végeredmény így sokkal közelebb áll a Majdnem híres-hez, mint az Igazából szerelem-hez - a biztonság kedvéért egy kis Titanic-kal fűszerezve. + + + A nő másik arca (Conversations with Other Women, 2005) A kettéosztott képernyő eleinte kicsit bosszantó, aztán megszokjuk, és megbarátkozunk a gondolattal, hogy a két kép és a filmben szereplő két ember már nem fog összeérni soha (a fenti fotó csalóka, képet így a filmben nem láthatunk). Egy esküvőn egy jóképű fickó (Eckhart) leszólít egy kissé idegesen cigiző nőt (Bonham-Carter). Csevegésükből egy szép és fájdalmas történet bontakozik ki, és kiderül, hogy közös történetük nem a jövőben, hanem a múltban rejlik. Bonham-Carter zseniális, szexi, elbűvölő, miatta muszáj megnézni. |