Vágólapra másolva!
Eléonore egy igazán különleges lány, emellett utcai tolvaj New Yorkban. A Köszönöm, hogy kirabolt! az ő életének néhány epizódját meséli el, ahogy a városi forgatagban bóklászva néha elcsen kisebb-nagyobb dolgokat, szőlőszemektől kezdve egészen egy autóig. Hogy miért? Konkrét válaszra senki se számítson. A történet nem egy komplett sztorit mesél el, inkább életképek láncolata, amelyeket a rafinált lopások kötnek össze. Ezek is inkább gyerekes csínynek tűnnek. Azt a célt szolgálják, hogy kicsit felpezsdítsék ennek a vidámságra és izgalomra vágyó, folyton úton lévő lánynak az életét. Karaktere annyira elragadó és bohókás, hogy elviszi a hátán az egész filmet. Egyszerűen jó őt nézni. Miközben követjük pingpongozni, lófrálni a városban, vagy épp hírtelen felindulásból vezetni tanulni, majd Bostonig kocsikázni, igazából semmi számottevőt nem tudunk meg róla. Egy kócos, bájosan esetlen csaj életébe kukkanthatunk bele, aki olyan gyermekien és természetesen viselkedik, hogy még a rendőröket is képes kenyérre kenni. Az Eleonore Hendricks (aki egyébként a film társírója és a rendező barátnője) által megformált lány pont ezért Godard hősnőire emlékeztet, leginkább Marianne-re a Bolond Pierrot-ból.A Köszönöm, hogy kirabolt! Joshua Safdie, amerikai független filmes első nagyjátékfilmje. A rendező átütő realizmussal és expresszíven ábrázolja Eléonore kalandjait, amelyhez egyetlen markáns eszközt vet be: a kézi kamerát. Ezzel egyfelől megteremti a lány személyiségéhez remekül illeszkedő naturalisztikus légkört, másfelől a dinamikusan váltakozó, kissé remegő képek jól átadják az utca dübörgését és a forgalom vibrálását. Ebből a realisztikus közegből lassan, nagyon finoman bontakozik ki a főszereplő egyénisége. Rengeteg szögből, sok takarással, premier plánokban látjuk, amely növeli a titokzatosságát, és így a kíváncsiságunkat is. Folyamatosan az az érzésünk, mintha leskelődnénk utána. A sztori végére azonban csak annyit sikerül felderítenünk, amennyit már az elején is sejtettünk: Eléonore nem egy hétköznapi lány. Talán azért lop, mert receptet keres az unalmára, vagy csak szabadságra vágyik. Esetleg ez a lázadás eszköze a társadalom által elvárt életforma ellen, vagy egyszerűen kleptomán. Nem kapunk egyértelmű választ, de ez már nem is kelt hiányérzetet. ----------Köszönöm, hogy kirabolt! (The Pleasure of Being Robbed)Rendező: Joshua SafdieSzereplők: Eleonore Hendricks, Joshua Safdie, Wayne Chin, Jordan Zaldez, Jerry Damons17. Titanic filmfesztivál - Különös történetek szekciószínes, 71 percMikor és hol vetítik?április 13. 16.30 | KINO mozi
Vágólapra másolva!
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről