Érthetetlen az a hűhó, amelyet az alkotók a film sztorijának eltitkolása körül csaptak. Mintha azt feltételeznék, hogy a trilógia nézőközönségét valamiféle fifikás cselekményvezetés vonzza rendületlenül az Üvegtigris-művekre, és nem a már jól ismert, bájosan lúzer büféélővilág szellemes sziporkázása. Másrészt ezzel valami olyasmire hívták fel a figyelmet, ami egyáltalán nem figyelemreméltó. Lali (Rudolf Péter) továbbra is éli megszokott hétköznapjait szeretve gyűlölt mikroközösségében, de az előző részekkel ellentétben most nem a film kétharmadánál, hanem rögvest az elején besokall szűk baráti körének folytonos zaklatásától.
A kiborulás kaotikus, jut bele rosszullét, amnézia, lövöldözés, egy tanácsokat osztogató, idegesítő mentős, és egy luxusautón közlekedő fogyasztóvendég. Lali dönt, és szökik, valamint lenyúlja dr. Csopkai (Kamarás Iván) kocsiját és személyazonosságát. A budapesti villába már Nikivel (Szabó Erika), a feltűnően szépen artikuláló modell lánnyal, na és Sanyijával érkezik, ahol további bonyodalmak várnak rá.
A cselekmény legfeljebb az Üvegtigris első két részéhez képest nevezhető fergeteges kalandnak, viszont kifejezetten jó hatással van a film egészére, mert megakadályozza, hogy beleragadjon a korábbi epizódokra jellemző, mindenféle logika nélkül sorjázó vicces epizódokba. Lali villabeli bénázásával egy időben Csokiék (Csuja Imre) már útra keltek, Sanyi (Horváth Lajos Ottó) sajátos módon ismerkedik a luxusingatlannal, miközben a Tigrisben Róka (Gáspár Sándor) birkózik a roppant dühös Csopkaival. A párhuzamosan zajló történések felpörgetik a ritmust, és folyamatosan szellemes párbeszédeket szülnek, határozottan kevés üresjárattal. A fiúk karaktere a büfé nélkül is remekül működik, és azzal, hogy kicsivel kevesebb teret kapnak, sűrűbbé és állandó humorforrássá válnak az érintkezéseik. Rudolf Péter Üvegtigris-karrierje során most a legtermészetesebb, Szabó Erika pedig annyira jó nő, hogy a fehérneműs jelenetekből határozottan nehéz a testén kívül bármi másra is emlékezni. Nyomorult Lalinak két másik nőszeméllyel is meggyűlik a baja, és hiába a klasszikusan kifakult alsónadrág, kénytelen elszenvedni a szexuális aktusokat. Pikali Gerda hihetetlen lendülettel robban a filmbe, és látványosan issza le magát, egészen addig a szintig, hogy még Sanyira is szemet vet. Egyedül Kamarás Iván őrjöngései kínosak, kidagadó erekkel, fejét fogva "Ezt nem hiszem el!" felkiáltásokat hallatva.
A film végére, mikor elfogy a móka, és lecseng Lali lázadása, az is láthatóvá válik, hogy a nagy röhögések közepette az egész Üvegtigris-világ, Lali szomorkás elégedetlenkedéséből és elvágyódásából született. Csak időközben inkább Csoki vizelési és ivászati problémái, vagy Róka hajzata (mostanra már póthaj), mint humorforrások felé mozdult el a film. Rudolf Péter most mindenesetre erőlködés nélkül végig élvezhetővé tette és ügyesen visszatornázta az Üvegtigris-t eredeti helyére. Néznivaló: Szabó Erika ajándékcsomagnak öltözött az Üvegtigris 3 premierjén |