A The Artist című francia fekete-fehér némafilmet már eddig is az egyik legfőbb Oscar-esélyesként emlegették a filmes sajtóban, de ezt most már komolyan is lehet venni. A szinte univerzálisan imádott film már bezsebelt több kritikusi díjat és a legjobb komédia/musical Golden Globe-ját is, azonban ezek nem túl pontos előrejelzői az Oscarnak, hiszen filmes újságírók döntenek róluk, nem pedig azok a filmesek, akik az Oscart megszavazó Amerikai Filmakadémia tagjai.Bérénice Bejo a The Artist című filmbenAz elmúlt hétvégén azonban átadták a producerek kamarájának (PGA) díjait, és a legjobb film, illetve producer díját a The Artist és fő producere, Thomas Langmann kapta. Ez már valóban jó előrejelzője az Oscarnak, amit részben a producerek kamarájában is ott ülő filmesek szavaznak meg. A PGA-díjakat 1991 óta adják át, és az elmúlt huszonegy évből tizennégyszer az a film kapta az Oscart, amelyik a produceri díjat is. Legutóbb 2007-ben díjaztak mást a producerek, mint az Akadémia: a PGA-díjat abban az évben A család kicsi kincse nyerte, a legjobb film Oscarját pedig A tégla.A hétvégén adják majd át a színészi és a rendezői kamara díjait. Mivel ezekben a kamarákban is az Oscar-szavazók ülnek, ha ennek a két kamarának a díjait is elviszi a The Artist, gyakorlatilag biztos az Oscar-győzelme. A Hollywood Reporter elemzője azonban felhívja rá a figyelmet, hogy könnyen lehet, hogy a rendezők szívesebben díjaznak majd egy olyan nagy múltú amerikai filmest, mint Martin Scorsese (A leleményes Hugó-ért) vagy Alexander Payne (az Utódok-ért), és ha így lesz, újból izgalmassá válik a verseny.