Egy komplikált, mérgező kapcsolat történetével kezdjük a mai napot. A fiatal francia színész- és rendezőnő, a 2011-ben a zsűri nagydíjával jutalmazott Polisse alkotója, Maïwenn maga is kellő tapasztalattal rendelkezik a témáról: 16 évesen gyereke született a Luc Bessonnal folytatott viszonyából, majd a rendező Milla Jovovichért hagyta őt ott. A Mon roi (Királyom) című film főszereplőnője egy súlyos síbaleset után kórházban lábadozik, és eközben próbálja megérteni, hol ment félre szenvedélyes kapcsolata nagy szerelmével, Georgióval (Vincent Cassel). Jóféle francia értelmiségi agyalásra számítunk arról, hogy tudjuk-e igazán, ki az az ember, akit szeretünk, miért szeretjük, és mi vesz rá valakit arra, hogy teljesen feladja szabadságát egy kapcsolatban.
Ezután Jeremy Saulnier Green Room című filmjére sietünk, amelyben egy punkegyüttes tagjai koncertjük után valamilyen durva eseménynek lesznek szemtanúi, majd a Patrick Stewart vezette skinhead bandával csapnak össze. Mivel a rendező előző filmje, a Blue Ruin nyers és kegyetlen bosszúthriller volt, amely már az első, brutális gyilkossággal beindult és belökte a nézőt az erőszak körforgásába, megpróbálunk most is minden szörnyűségre felkészülni.
Minden évben szerepelnek dokumentumfilmek is a cannes-i kínálatban: idén az egyik Asif Kapadia Amy Winehouse-ról készült filmje, az Amy, amely a családtagoktól, barátoktól ismerősöktől származó, eddig nem látott házi videókból, archív felvételekből, tévés szereplésekből próbálja rekonstruálni az énekesnő halálához vezető utat, és választ találni arra, mi vezetett ennek a ritka tehetségű lánynak a tragédiájához.
A párkapcsolati nyomasztás, a neonáci nyomasztás és végül a drogos nyomasztás után a napot stílusosan egy kemény családi drámával zárjuk. Joachim Trier (igen, távoli rokonok Lars Von Trierrel) 2011-es nagy sikere, az Oslo, augusztus után az angol nyelvű Louder Than Bombs című filmmel tér vissza Cannes-ba. A Jesse Eisenberg, Gabriel Byrne, Amy Ryan és Isabelle Huppert szereplésével készült drámában a feleség halála után három évvel a férj és a két fiú szembenéz azzal, hogy mennyire más emlékeik vannak az anyáról, végső soron pedig azzal, hogy bár családtagok, ettől még nincs köztük valódi kapcsolat.