Durván alulteljesített a magyar mozikban Goda Krisztina gárdafilmje a hétvégén. A Veszettek-et ötvennégy vásznon kezdték el vetíteni múlt csütörtökön, de vasárnap éjszakáig mindössze 3016-an váltottak rá jegyet (előjátszásokkal együtt 3694-en).
Ez Goda karrierjének messze legrosszabb nyitása,
még a komolyabb hangvételű Kaméleon is több mint 22 ezer nézőt vonzott az első hétvégéjén, nem beszélve a Csak szex és más semmi-ről és a Szabadság, szerelem-ről, amik annál is erősebben indultak.
A Vajna-korszak alkotásaival összevetve is gyengén muzsikált a Veszettek: még az olyan kevesebb moziban induló filmek is alaposan lekörözték, mint a Liza, a rókatündér (11 961 néző), a Saul fia (10 541 néző), a Víkend (6 594 néző) vagy a VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan (5486 néző), pedig a hatalmas költségvetés, a magas kópiaszám és a közönségfilmes feldolgozásmód miatt inkább az Argo 2 (40 287 néző) vagy a Megdönteni Hajnal Tímeát (34 361 néző) első hétvégi eredményeit kéne alapul vennünk az összehasonlításhoz.
A Vajna-korszak eddigi filmjeinek nyitóhétvégi nézőszámai
1. Argo 2 - 40 287
2. Megdönteni Hajnal Tímeát - 34 361
3. Coming out - 22 661
4. Dumapárbaj - 17 681
5. Liza, a rókatündér - 11 961
6. Swing - 11 204
7. Saul fia - 10 541
8. Víkend - 6 594
9. Mancs - 6 246
10. Fehér Isten - 5 584
11. VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan - 5 486
12. Isteni műszak - 4 995
13. Utóélet - 3 949
14. Senki szigete - 3 218
15. Veszettek - 3 016
16. A nagy füzet - 2 379
17. Viharsarok - 1 210
18. Délibáb - 900
19. Parkoló - 890
Pár hete mi is megjegyeztük, hogy nagyon furcsa, hogy alig reklámozzák ezt a több mint egymilliárd forintból készült filmet, és értetlenségünket osztotta a Veszettek rendezője is. Tapasztalatunk szerint még olyan emberek sem értesültek a film létezéséről, akik amúgy figyelemmel követik a friss premiereket.
Július végén kiadtak hozzá egy előzetest, ami futott a mozikban is (bár csak a 16-os korhatárkarikás filmek előtt), de azonkívül síri csend övezte a bemutató előtti hónapokban. Csak az utolsó másfél hétben mutatott némi életjelet a film pár óriásplakát formájában.
A posztert mi dicsértük, de olyan véleményt is hallottunk róla, hogy inkább teaserplakátként működött volna hónapokkal ezelőtt, és a bemutató előtt szerencsésebb lett volna egy olyan plakátot teríteni, amin rajta vannak a film főszereplői néhány baseballütő társaságában, és nem csak ez az Alien-tojásra emlékeztető kopasz fickó.
Valószínűleg azért is hagyta hidegen a nézőket a Veszettek, mert egy olyan társadalmi terepre merészkedik be (mélyszegénység, falu stb.), amely hagyományosan a művészfilmek sajátja, és amely taszítja a nagyközönséget. Ott esett két szék közé ez az újító szándékú vállalkozás, hogy a komoly filmőrültek sem voltak rá kíváncsiak, mert számukra meg túl konvencionálisnak és sekélyesnek tűnt, és erről a témáról feltehetően pont nem a Csak szex és más semmi rendezőjének állásfoglalása érdekelte volna őket.
Eltartott kisujjal nyúltak a bőrfejűekhez
Előbb-utóbb minden nemzet elkészíti a maga megosztó, botránykeltő szkinhedes filmjét. Az amerikaiaknak ott az Amerikai história X; az angoloknak az Ez itt Anglia; az ausztráloknak a Romper Stomper. Most már nekünk is lett egy szélsőjobbos erőszakszervezetről szóló filmünk. A színészek lehengerlőek, de Divinyi Réka forgatókönyvíró és Goda Krisztina rendező nem mertek elég konkrétak lenni, emiatt kicsit erőtlen lett a Veszettek.