A világ leghíresebb hollywoodi sztárpárja tíz évvel a Mr. és Mrs. Smith után újra együtt játszott és együtt táncolt a mozivásznon. Most sokkal szolidabban nyomták, mint abban a 2005-ös akcióvígjátékban, de a végére Jolie figurája azért belekezd egy kattant szólóba (egy híres balettművészt játszik), a rendező Jolie pedig beküldi a hetvenes évek legnépszerűbb képi effektjeit.
Ez a tánc erotikusabb, mint a film szexjeleneteinek a nyolcvan százaléka, nem csoda, hogy utána egyből az ágyban is kötnek ki mindhárman.
Az év legkeményebben dolgozó színésznője kissé becsípve táncikál Solomon Burke Cry To Me című 1962-es soulballadájára. Guy Ritchie rendező legjobb húzása az volt, hogy ebben a jelenetben nem egy szexi hálóinget adott Vikanderre, hanem egy cuki szürke férfipizsamát.
Úgy rántja be a nézőt ez az egysnittes német csoda, hogy a villódzó stroboszkópfényben technóra szeletelő tömegben megtalálja a kamera a magányosan pattogó címszereplőt, akinek a mozgásából pont annyit látunk, mintha egy buliban totál beállva a közelébe keverednénk. Aki hajlamos az epilepsziára, ne nézze meg ezt a részletet!
Hoppáré! Azt tényleg kevesen gondolhatták, hogy ebben a listában is helyet követel magának a Saul fia! Ahogy azt a film cannes-i díszbemutatójáról szóló riportban írtam, "a vetítés alatt leginkább egy pisszenést sem lehetett hallani, csak annál a jelenetnél volt némi nevetés, amelyben a náci tisztet alakító Takátsy Péter adott elő egy zsidó táncparódiát". Senki ne várjon azonban féktelen komédiázást, a Saul fia legkönnyedebb jelenete is rendkívül intenzív és nyomasztó.
A valószínűtlenül gyönyörű modellből lett színésznő bebizonyítja, hogy egy lenge ingben is képes annyira szexisen táncolni, mint azt egy szál bugyiban tette a Blurred Lines klipjében. Ebből a jelenetből egy csomó érdekes dolgot megtudhatunk a DJ-zés hatásmechanizmusáról, mégis azok a részek a legizgibbek, amikor Ratajkowski teste lassítva hullámzik.
Az idióta magyar cím sokakat elriaszthatott az év legjobb romantikus komédiájától, de hátha majd ez a részlet meghozza a kedvüket. A főhősök beekizve térnek be egy gyerekzsúrra, így nem meglepő, hogy a lány számára kiváló ötletnek tűnik, hogy megtanítsa táncolni a kölyköket. Remélem, nem kell bizonygatnom, hogy egy farmersortban és ciklámen melltartóban felszabadultan ugráló Alison Brie-nél kevés örömtelibb látvány van a világon. (Különben ez már a harmadik nagyszerű táncjelenet, ami David Bowie Modern Love című számát használja aláfestő zeneként: a korábbi kettő a Frances Ha-ban és a Rossz vér-ben volt.)
Apropó idióta magyar címek. Az év legelején bemutatott vicces és megható melegjogi drámában a Drót és a The Affair című tévésorozatokból ismert Dominic West ropta ellenállhatatlanul asszonyok gyűrűjében a Shame, Shame, Shame-re. "Istenem, mennyire hiányzik a diszkó!" - bukik ki belőle a végén, és képtelenség nem együtt érezni vele.
Kicsit csalok, mert a listán szereplő többi filmmel ellentétben az Ex Machina nem került rendes moziforgalmazásba itthon, de a zseniális feltaláló és párductestű robotnőjének tökéletesen koreografált diszkótánca annyira parádés és olyan meghökkentő ennek a visszafogott és letisztult sci-finek a közepén, hogy bűn lett volna kihagyni.
A nehéz sorsú francia külvárosi csajok arra a két percre megfeledkeznek az összes problémájukról, amíg Rihanna Diamonds című slágerére őrültködnek felszabadultan. Ez pont az a fajta végtelenül lelkesítő jelenet, aminek a végén spontán tapsban szokott kitörni egy filmfesztivál közönsége.
Kovács Lehel nagyon nagyot ment 2015-ben. A Katona József Színház 33 éves színészének sikerült minimum két zseniális figurát is megalkotni az idén: a Gyuka nevű vérprofi gengsztert az Aranyélet című HBO-sorozatban, és a rettentően frusztrált Ludvig urat a Liza, a rókatündér-ben. Ez utóbbinak minden egyes megmozdulása nagyon vicces, az meg különösen, amikor egy jéggé fagyott hulla kecsességével perdül táncra.
A Magic Mike folytatása tele volt emlékezetes táncjelenetekkel. Ha nem döntöttem volna el, hogy egy filmből csak egy jelenetet fogok a listába rakni, simán itt lenne a műhelyében vonagló Channing Tatum és a rezignált bolti eladónő arcára mosolyt csaló Joe Manganiello is. Amitől viszont tényleg leesett az állam, az az egyébként hivatásos freestyle táncos, Stephen '"tWitch" Boss produkciója volt. Valami fenomenális, amit ez az ember csinál a testével, teljesen érthető, hogy Tatumék is csak ledöbbent fejjel tudják bámulni.