Az amerikaiak félreérhetetlen választ adtak arra a kérdésre, hogy szükség van-e véres, bevállalós, mocskos szájú szuperhősfilmekre. A Deadpool készítői kemény csatát folytattak a stúdióval, hogy a készülő filmet ne kelljen beleszuszakolni egy alacsonyabb korhatár-kategóriába. Végül Ryan Reynoldsék akarata érvényesült: PG-13 helyett R jelzéssel küldték mozikba a Deadpool-t, így a filmben benne maradhattak a durván erőszakos jelenetek és az agyament humort sem tompították le. Az R besorolás leginkább a hazai tizenhatos kategóriával egyenértékű.
Reynoldsék állhatatosságukat meghálálták a rajongók: a Deadpool nem csupán első helyen nyitott a mozikban 135 millió dollárral, hanem számos rekordot is megdöntött, többek között február hónap eddigi bajnokát, a 85,1 millióval nyitó A szürke ötven árnyalatá-t taszította le a trónról.
A 91,7 millióval elrajtoló Mátrix: Újratöltve többé nem mondhatja el magáról, hogy minden idők legjobban nyitó R besorolású filmje Amerikában, ahogy a 70,8 milliót gyüjtő 300 sem dicsekedhet azzal többé, hogy az R besorolású képregényfilmek mezőnyében a legjobb nyitóhétvégét hozta össze – mindkét filmet megelőzte a Deadpool.
Nagy bravúr ez egy olyan szuperhőstől, akit először kiherélt a Fox stúdió a rosszemlékű X-Men kezdetek: Farkas-ban, és utána egy kiszivárgott, majd remekül fogadott tesztfelvétel, a készítők elszántsága és a rajongók asztalcsapkodása kellett ahhoz, hogy ismét feltűnhessen a mozivásznon.
A 135 milliós nyitóhétvége arra a kérdésre is csattanós választ adott, hogy az emberek unják-e már a szuperhősfilmes dömpinget. A Deadpool-nál csupán hat szuperhősfilm nyitott jobban, a Bosszúállók és folytatása, Christopher Nolan Batman-trilógiájának a középső és a befejező darabja, a Vasember 3 és a Pókember 3. Elképesztő, de Deadpool még a Supermant szerepeltető Az acélember-nél is több pénzt hozott.
Két másik vígjáték debütált még az amerikai mozikban, de egyik sem tudta megközelíteni a Deadpool számait. A szürke ötven árnyalata sztárja, Dakota Johnson most Rebel Wilsonnal együtt vetette bele magát a párkeresés labirintusába, a 38 millióból készült Hogyan legyünk szinglik? 18,8 milliót hozott az első hétvégéjén.
A modellek világában játszódó, Zoolander című vígjáték a lehető legrosszabbkor, két héttel a szeptember 11-i terrortámadások után jött ki az amerikai mozikban. A várt anyagi siker elmaradt, az elkövetkező években viszont kultfilm státuszt vívott ki magának Ben Stiller agymenése. A kék acél tekintet popkultúra sűrűn hivatkozott darabkájává vált, David Bowie halálakor pedig a legtöbb nekrológ elismerő hangon említette meg a zenész feltűnését a filmben.
Az eltelt tizenöt év történései miatt a rajongóknak kedvező, hálás feladattá, illetve üzletileg is kecsegtető vállalkozássá vált a Zoolander 2 elkészítése. Úgy tűnik azonban, Ben Stiller és Owen Wilson valamit nagyon elhibázott. A folytatást földbe döngölték a kritikusok, a Vulture szerint ez a folytatás van olyan rossz, mint a Batman és Robin, „képtelen megidézni azt a varázslatot, ami az első részből sűrűn idézhető slágert csinált” – írta a Guardian újságírója.
A kritikák óvatossá tették a közönséget, és a jósolt 20-25 millió helyett csak 15,7 milliót költöttek a filmre az első hétvégén. Ugyanott vagyunk tehát, mint 2001-ben szeptemberében, amikor 15,2 millióval nyitott az első rész. Vagyis mégsem, mivel a folytatás ötven millió dollárba került, dupla annyiba, mint az első rész, és a Zoolander 2-t már nem fogja megmenteni a DVD-kiadás.
A tízes észak-amerikai toplista (zárójelben a hétvégi bevétel és az eddigi összbevétel millió dollárban):
1. Deadpool ($135,1 / $135,1)
2. Kung Fu Panda 3 ($19,7 / $93,9)
3. Hogyan legyünk szinglik? ($18,8 / $18,8)
4. Zoolander 2 ($15,7 / $15,7)
5. A visszatérő ($6,9 / $159,2)
6. Ave, Cézár ($6,6 / $21,4)
7. Star Wars: Az ébredő Erő ($6,2 / $914,8)
8. The Choice ($5,3 / $13,3)
9. Pofázunk és végünk Miamiban ($4,1 / $82,7)
10. A fiú ($2,9 / $30,8)