Borat agyatlan akciózását nem vette be az amerikaiak gyomra

Agyas és agyatlan
Vágólapra másolva!
Az idei hétvége legfontosabb mozis tanulsága, hogy egy ismerősen csengő cím és egy ügyes reklámkampány csodákra képes. A január közepén kiadott előzetesig senki nem tudta, hogy a Cloverfield című szörnyfilmhez folytatást készítettek, most meg 25 millióval zárta a hétvégét, és ezzel a második helyet szerezte meg Amerikában a 10 Cloverfield Lane. A legizgalmasabb az egészben, hogy egyáltalán nem egy szokványos folytatásról van szó. Mary Elizabeth Winstead és John Goodman a 10 Cloverfield Lane című filmbenForrás: UIP-Duna Filmmiddleon20001333 Kezdetben volt a The Cellar című forgatókönyv, amiből egy mikroköltségvetésű  thrillert lehetett volna forgatni. Ezt megvette J.J. Abrams produkciós cége, a Bad Robot, új címet adtak neki, és úgy írták át, hogy valamilyen úton-módon kapcsolódjon a Cloverfield-hez. Ahhoz, hogy kiderüljön, pontosan mi ez a kapcsolat, meg kell nézni a filmet. Ez tényleg ügyes trükk. Az előzetesben csak az alaphelyzet vázolták fel. Egy földalatti bunkerben él három ember, John Goodman karaktere szerint életveszélyes lenne kimerészkedni a felszínre, Mary Elizabeth Winstead azonban egyre inkább azon a véleményen van, hogy a férfi őrült, és ezzel a mesével próbálja őket magánál tartani. Az sem ártott a filmnek, hogy meglepően pozitív kritikákat kapott. A recenziókat összesítő Rotten Tomatoes oldalán 91 százalékon áll jelenleg. Végigböngészve az idézeteket, a San Francisco Chronicle-ból származó mondat ragadott meg a legjobban. A szerző már annyira feszült lett a thrillertől, hogy egy pillanatra még az is eszébe jutott, hogy kimenekül a teremből. Bevallom, az előzetes idején még félresöpörtem, de most már komolyan érdekel a 10 Cloverfield Lane. Aki hasonlóan érez, annak van egy jó hírem, a filmet április 14-én Magyarországon is bemutatják. Még három premierfilmnek sikerült felkapaszkodnia a legjobb tízbe, de ezeknek már messze nem volt olyan sikeres a bemutatkozásuk, mint a 10 Cloverfield Lane-nek. A fiktív alteregóival, Ali G-vel és Borattal ismertté vált komikus, Sacha Baron Cohen legújabb filmje nem érdekelte az amerikaikat. Az Agyas és agyatlan című kémparódia borzasztó kritikákat kapott, az összegyűjtött 3,2 millió dollár mindössze a nyolcadik helyre volt elég. Sacha Baron Cohen és Mark Strong az Agyas és agyatlan című filmbenForrás: InterCommiddleoff680478 Az sem segített a filmen, hogy Jimmy Kimmel talk show-jában egy annyira durván gusztustalan jelenetet mutattak be belőle, hogy csak a közönség reakcióit mutatták. A két főszereplő egy elefánt vaginájában rejtőzködött a bejátszott klipben, majd elefántspermától lettek tetőtől talpig lucskosak. Az Agyas és agyatlan-t az új Cloverfield-film mellett a hét két másik újdonsága, a keresztény közönséget megcélzó The Young Messiah és a The Perfect Match című romantikus komédia is megelőzte. A toplista első helyén nem történt változást, továbbra is a Zootropolis – Állati nagy balhé-ra ül be a legtöbb amerikai. A Disney legújabb rajzfilmje tíz nap alatt 142 milliót szedett össze a tengerentúlon. A tízes észak-amerikai toplista (zárójelben a hétvégi bevétel és az eddigi összbevétel millió dollárban): 1. Zootropolis – Állati nagy balhé ($50 / $142,6) 2. 10 Cloverfield Lane ($25,2 / $25,2) 3. Deadpool ($16,4 / $328,1) 4. Támadás a Fehér Ház ellen 2: London ostroma ($10,7 / $38,9) 5. Whiskey Tango Foxtrot ($4,6 / $14,6) 6. The Perfect Match ($4,2 / $4,2) 7. The Young Messiah ($3,4 / $3,4) 8. Agyas és agyatlan ($3,2 / $3,2) 9. Egyiptom istenei ($2,5 / $27,3) 10. Risen ($2,3 / $32,4) 
Vágólapra másolva!
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről