Borat agyatlan akciózását nem vette be az amerikaiak gyomra
2016. március 13. 20:56
Vágólapra másolva!
Az idei hétvége legfontosabb mozis tanulsága, hogy egy ismerősen csengő cím és egy ügyes reklámkampány csodákra képes. A január közepén kiadott előzetesig senki nem tudta, hogy a Cloverfield című szörnyfilmhez folytatást készítettek, most meg 25 millióval zárta a hétvégét, és ezzel a második helyet szerezte meg Amerikában a 10 Cloverfield Lane. A legizgalmasabb az egészben, hogy egyáltalán nem egy szokványos folytatásról van szó. Mary Elizabeth Winstead és John Goodman a 10 Cloverfield Lane című filmbenForrás: UIP-Duna Filmmiddleon20001333 Kezdetben volt a The Cellar című forgatókönyv, amiből egy mikroköltségvetésű thrillert lehetett volna forgatni. Ezt megvette J.J. Abrams produkciós cége, a Bad Robot, új címet adtak neki, és úgy írták át, hogy valamilyen úton-módon kapcsolódjon a Cloverfield-hez. Ahhoz, hogy kiderüljön, pontosan mi ez a kapcsolat, meg kell nézni a filmet. Ez tényleg ügyes trükk. Az előzetesben csak az alaphelyzet vázolták fel. Egy földalatti bunkerben él három ember, John Goodman karaktere szerint életveszélyes lenne kimerészkedni a felszínre, Mary Elizabeth Winstead azonban egyre inkább azon a véleményen van, hogy a férfi őrült, és ezzel a mesével próbálja őket magánál tartani. Az sem ártott a filmnek, hogy meglepően pozitív kritikákat kapott. A recenziókat összesítő Rotten Tomatoes oldalán 91 százalékon áll jelenleg. Végigböngészve az idézeteket, a San Francisco Chronicle-ból származó mondat ragadott meg a legjobban. A szerző már annyira feszült lett a thrillertől, hogy egy pillanatra még az is eszébe jutott, hogy kimenekül a teremből. Bevallom, az előzetes idején még félresöpörtem, de most már komolyan érdekel a 10 Cloverfield Lane. Aki hasonlóan érez, annak van egy jó hírem, a filmet április 14-én Magyarországon is bemutatják. Még három premierfilmnek sikerült felkapaszkodnia a legjobb tízbe, de ezeknek már messze nem volt olyan sikeres a bemutatkozásuk, mint a 10 Cloverfield Lane-nek. A fiktív alteregóival, Ali G-vel és Borattal ismertté vált komikus, Sacha Baron Cohen legújabb filmje nem érdekelte az amerikaikat. Az Agyas és agyatlan című kémparódia borzasztó kritikákat kapott, az összegyűjtött 3,2 millió dollár mindössze a nyolcadik helyre volt elég. Sacha Baron Cohen és Mark Strong az Agyas és agyatlan című filmbenForrás: InterCommiddleoff680478 Az sem segített a filmen, hogy Jimmy Kimmel talk show-jában egy annyira durván gusztustalan jelenetet mutattak be belőle, hogy csak a közönség reakcióit mutatták. A két főszereplő egy elefánt vaginájában rejtőzködött a bejátszott klipben, majd elefántspermától lettek tetőtől talpig lucskosak. Az Agyas és agyatlan-t az új Cloverfield-film mellett a hét két másik újdonsága, a keresztény közönséget megcélzó The Young Messiah és a The Perfect Match című romantikus komédia is megelőzte. A toplista első helyén nem történt változást, továbbra is a Zootropolis – Állati nagy balhé-ra ül be a legtöbb amerikai. A Disney legújabb rajzfilmje tíz nap alatt 142 milliót szedett össze a tengerentúlon. A tízes észak-amerikai toplista (zárójelben a hétvégi bevétel és az eddigi összbevétel millió dollárban): 1. Zootropolis – Állati nagy balhé ($50 / $142,6) 2. 10 Cloverfield Lane ($25,2 / $25,2) 3. Deadpool ($16,4 / $328,1) 4. Támadás a Fehér Ház ellen 2: London ostroma ($10,7 / $38,9) 5. Whiskey Tango Foxtrot ($4,6 / $14,6) 6. The Perfect Match ($4,2 / $4,2) 7. The Young Messiah ($3,4 / $3,4) 8. Agyas és agyatlan ($3,2 / $3,2) 9. Egyiptom istenei ($2,5 / $27,3) 10. Risen ($2,3 / $32,4)