Az előzetes egy fiatal katona (Kovács S. József) narrációjával indul, amely rögtön visszarepít minket az időben Ferenc Ferdinánd szarajevói merényletéig. Sáros, meggyötört arca legalább annyit mesél a háború borzalmairól, mint az előzetesben későbbi részében felpörgő akció.
A Szürke senkik-ben egy vegyes etnikumú osztag azt a feladatot kapja, hogy az ellenséges vonalak mögé hatolva semmisítsen meg egy olasz kommunikációs központot. A ködös, nyirkos, barátságtalan táj olyan, mintha a katonák lelkiállapotát tükrözné. A mondataikból rögtön kiderül, hogy már nem hisznek a gyors és dicsőséges győzelemben, a bizakodás helyét cinizmus vette át.
Az egész előzetesben Trill Zsolt volt a legnyugtalanítóbb számomra. Tisztként még belefér az, hogy az embereit figyelmezteti, főbe lövi őket, ha kétségbe vonják a parancsot, de később már a megalománia egyértelmű jeleit mutatja. A semmi közepén vannak, ő mégis arról fantáziál, hogy megnyerhetik a háborút.
A Szürke senkik-et Köbli Norbert forgatókönyvéből Kovács István rendezte. Köbli legutóbbi műve a Monarchia utolsó békeéveiben játszódó Félvilág című remek lélektani thriller volt. Most előrelépett pár évet a történelemben, és a Félvilág szobabelsőit hátrahagyva kivitte az erdőbe a hőseit. Az már most biztosra vehető, hogy a túlélőfilmekbe illő külső felvételek miatt hihetetlenül erős atmoszférája lesz a Szürke senkik-nek.
Az előzetest Duszka Péter vágta, akinél senki nem tud ütősebb trailereket összerakni ebben az országban (A martfűi rém nagyon hatásos ízelítői is az ő keze munkáját dicsérik). Duszka amúgy nemcsak az előzetesnek, hanem magának a filmnek is a vágója volt, ahogy a pár éve Cannes-ban versenyző Provinciá-nak, illetve a Gólyatábor-nak is.
Ránézésre nem mondanánk meg róla, de a Félvilág-hoz hasonlóan technikailag a Szürke senkik is egy tévéfilm, az elkészültét 120 millióval támogatta a Magyar Média Mecenatúra program.
A hatvanöt perces filmet december 16-án este adja le először a Duna TV.