A Médiatanács Magyar Média Mecenatúra Program támogatásával készült 15 perces animációs rövidfilmje elvitte az indiai 7. Bangalore Rövidfilm Fesztivál és az amerikai California Women's Film Festival Legjobb Animáció Díját is.
A nyár folyamán több Oscar-kvalifikáló fesztivál versenyprogramjában is szerepelt már.
Most vált nyilvánossá hogy Ausztrália legrangosabb filmfesztiválja, az augusztus 2-19. között tartó Melbourne-i Nemzetközi Filmfesztivál (MIFF) és a szeptemberi kanadai Calgary Nemzetközi Filmfesztivál is versenybe válogatta a filmet, mely az érzelmi kiszolgáltatottságról szól, több nézőpontból is bemutatva a témát.
A kisfilmben a 8 éves Tilda emlékképei elevenednek meg a saját cirkuszukat működtető családjáról. Groteszk, esendő, vágyakozó, szeretetre éhes emberek veszik körül a kislányt. Jelenetről jelenetre tárul fel egy család titkokkal teli múltja. Cirkusz és képzelet, vágy és valóság, bánatból rinocérosz, szexusból sellő. A karakterek átlépik testük határait, a múlt képeiből és egymásból alakulnak, transzformálódnak.
A MIFF Oscar-kvalifikáló fesztivál, így az ott díjat nyerő alkotás jogosulttá válik arra, hogy benevezzék a 2019-es, 91. Oscar-díjra.
Engem nagyon érdekelnek az átváltozások és szeretek szürreális képekkel dolgozni. Ebben a filmben nagyon ki tudtam teljesedni. Rengeteg ötletem és rajzom volt, nagyon precízen kidolgoztam a metamorfózisokat, míg alkotótársaim, Gergely Dorka forgatókönyvíró és Dus Polett forgatókönyvíró-producer a racionalitás oldaláról közelítették meg a történetet és remek szerkezeti vázat alakítottak ki. Fontos volt számomra, hogy megjelenítsük az érzelmi dinamikák változását és azok szürreális ábrázolását. Ezért is olyan sűrű a film, és akkor lehet a legjobban élvezni, ha nem folyamatosan azon gondolkodsz, hogy mit látsz, hanem engeded magad érzelmileg sodródni benne.
– nyilatkozta a fim rendezője, Traub Viktória.
A sellőségnek három életkora jelenik meg a filmben. A kislány még a szexuális érés előtt áll, belőle még bármi válhat, ő még csak a felnőttek szerelmi játszmáinak nézője és szenvedő alanya. Az anyuka a kisteljesedett sellő-lét, aki arra vágyik, hogy szeressék, és kizárólag a szexualitása által határozódik meg. A nagyinál már háttérbe szorult a szexuális orientáltság, neki már más jellegű emberi kapcsolatai vannak.
– folytatja gondolatait a rendezőnő.
A Sellők és Rinocéroszok forgatókönyvét Gergely Dorka, Traub Viktória és Dus Polett írták, a zeneszerző Chris Allan Tod volt.
A 15 perces animációs rövidfilm az elmúlt időszakban olyan fesztiválok versenyprogramjában szerepelt már, mint a csehországi Anifilm, a Zágrábi Animafest, a portugál Fest - New Directors/New Films Festival, a bulgáriai In The Palace, a szlovákiai Fest Anca, az olasz La Guarimba Nemzetközi Filmfesztivál, a brazíliai Anima Mundi, a mexikó Guanajuato Nemzetközi Filmfesztivál és a franciaországi Annecy Nemzetközi Animációs Filmfesztivál.
A közeljövőben Kanadában az Ottawa Animációs Film Fesztiválon, Szentpétervárott a Message To Man International Film Festival-on, Angliában az Encounters Film and Animation Festival-on és Atlantában a Dragon Con rövidfilm fesztiválon szerepel majd a Sellők és Rinocéroszok, valamint a szeptemberi katowicei Ars Independent- versenyprogramjába is beválogatták a filmet.
A film a tervek szerint idén ősszel kerül hazai forgalmazásba.