Így változtak a közösségi médiával és a filmek promóciójával kapcsolatos Oscar-szabályok
![oscar](https://cdn.origo.hu/2023/12/XXJMArB-w8glZZXgeXih0fX0QjyvmXE-nkB7z4_bcMI/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Q5NGQxNzY3YTdmZjRjMTBiNGFhN2I0ZDc4ODViMzBj.webp)
A változások között szerepel az olyan magánrendezvényekre és összejövetelekre vonatkozó szabályok pontosítása, amelyeken az amerikai filmakadémia tagjai is jelen vannak. Eszerint magánszemélyek rendezhetnek ilyen "nem hivatalos promóciós" eseményeket az Oscar-jelölések támogatására, de stúdiók és cégek nem finanszírozhatják, szervezhetik vagy támogathatják azokat.
Az új szabályozás leszögezi, hogy a filmakadémia tagjai nem használhatják a közösségi médiát arra, hogy "bátorítsák vagy lebeszéljék a tagokat arról, hogy szavazzanak bármely filmre, előadásra vagy teljesítményre".
A filmakadémia tagjai pedig ezentúl a médiának sem nyilatkozhatnak nevük elhallgatásával a jelölésekkel kapcsolatban, sem arról, hogy ők kire szavaznának.
A stúdióknak négy vetítés megszervezését engedélyezik a jelölési időszakban, de a közönségtalálkozók számát nem korlátozzák, ha azoknak nincs hivatalos házigazdája.
A filmakadémia kormányzótanácsának tagjai viszont semmilyen magánrendezvényt, találkozót vagy vetítést nem szervezhetnek vagy moderálhatnak, kivéve akkor, ha közvetlenül érintettek egy film kapcsán.
A 96. Oscar-gálára készülve a filmakadémia keddi közleménye szerint azért tartották fontosnak a promóciós szabályok felülvizsgálatát, hogy egyértelművé, igazságossá és átláthatóvá tegyék a filmek népszerűsítését a díjszezonban.
Az idei Oscar-díjszezonban egyebek mellett az váltott ki vitákat, hogy Andrea Riseborough brit színésznőt is jelölték a legjobb színésznő kategóriában, miután számos sztár a közösségi médián kampányolt az érdekében.