A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMuhari Eszter
19:25VívásEszter Muhari-Auriane Mallo-Breton
HUNMuhari Eszter
20:40VívásEszter Muhari-Nelli Differt
HUNMagyarország
21:44ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNPóta Georgina
22:15AsztaliteniszGeorgina Pota-Xiaona Shan
NyílNyíl
Vágólapra másolva!
A hipermarketek forgalma 70 százalék körüli mértékben növekedett idén az első hét hónapban, a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Ezzel a hipermarketek éves forgalma megközelíti a 200 milliárd forintot - derül ki a GfK Piackutató Intézet legfrissebb felméréséből.
Vágólapra másolva!

A legnagyobb eladóterű bolttípus 2000 júliusban már 14 százalékkal részesedik a napi fogyasztási cikkek forgalmából, a múlt év júliusi 8 százalékkal szemben. A hipermarketek idei első hét hónapi átlagos forgalmi részesedése 12 százalék, a tavalyi első hét hónap 8 százalékával szemben. Többek közt ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlege.

A szupermarketek piaci részesedése az 1999 első hét hónapjában mért 17 százaléka változatlan maradt az idei hasonló időszakban. A nagy diszkontok hét havi átlaga 21 százalék, ami érzékelhető javulás a múlt év január-júliushoz képest.

A nagykereskedelem a tavalyi első hét hónap 8 százalékához képest az ezévi hasonló időszakban 7 százalékot ér el. A kis vegyesboltok ugyanebben az időszakban továbbra is tartják 29 százalékos részesedésüket. A kis diszkontok pozíciója a tavaly január-júliusi 8 százalék után idén némileg romlott, és 6 százaléknál tart.

Az utcai és piaci árusok részesedése a napi fogyasztási cikkek forgalmából 2 százalékkal stagnál. Ugyanakkor az egyéb beszerzési források súlya 8 százalékról 6-ra csökkent. Ez a koncentrálódás mellett azt is jelzi, hogy a szervezett bolti kereskedelem egyre nagyobb teret hódít.

Az adatokat a GfK Piackutató Intézetének ConsumerScan részlege a 3,8 millió magyar háztartást reprezentáló 2000 háztartás heti vásárlási jelentése alapján tárja fel.

(Üzleti Negyed)

Bolttípusok részesedése a napi fogyasztási cikkek forgalmából (százalékban):

Bolttípus

2000 I.-VII.

1999 I.-VII.

Hipermarket

12

8

Szupermarket

17

17

Nagy diszkont

21

19

Nagykereskedelem

7

8

Kis vegyesbolt

29

29

Kis diszkont

6

8

Utcai árus

2

2

Egyéb

6

8

Forrás: GfK Piackutató Intézet ConsumerScan

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!