A legnagyobb eladóterű bolttípus 2000 júliusban már 14 százalékkal részesedik a napi fogyasztási cikkek forgalmából, a múlt év júliusi 8 százalékkal szemben. A hipermarketek idei első hét hónapi átlagos forgalmi részesedése 12 százalék, a tavalyi első hét hónap 8 százalékával szemben. Többek közt ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlege.
A szupermarketek piaci részesedése az 1999 első hét hónapjában mért 17 százaléka változatlan maradt az idei hasonló időszakban. A nagy diszkontok hét havi átlaga 21 százalék, ami érzékelhető javulás a múlt év január-júliushoz képest.
A nagykereskedelem a tavalyi első hét hónap 8 százalékához képest az ezévi hasonló időszakban 7 százalékot ér el. A kis vegyesboltok ugyanebben az időszakban továbbra is tartják 29 százalékos részesedésüket. A kis diszkontok pozíciója a tavaly január-júliusi 8 százalék után idén némileg romlott, és 6 százaléknál tart.
Az utcai és piaci árusok részesedése a napi fogyasztási cikkek forgalmából 2 százalékkal stagnál. Ugyanakkor az egyéb beszerzési források súlya 8 százalékról 6-ra csökkent. Ez a koncentrálódás mellett azt is jelzi, hogy a szervezett bolti kereskedelem egyre nagyobb teret hódít.
Az adatokat a GfK Piackutató Intézetének ConsumerScan részlege a 3,8 millió magyar háztartást reprezentáló 2000 háztartás heti vásárlási jelentése alapján tárja fel.
(Üzleti Negyed)
Bolttípusok részesedése a napi fogyasztási cikkek forgalmából (százalékban):
Bolttípus |
2000 I.-VII. |
1999 I.-VII. |
Hipermarket |
12 |
8 |
Szupermarket |
17 |
17 |
Nagy diszkont |
21 |
19 |
Nagykereskedelem |
7 |
8 |
Kis vegyesbolt |
29 |
29 |
Kis diszkont |
6 |
8 |
Utcai árus |
2 |
2 |
Egyéb |
6 |
8 |
Forrás: GfK Piackutató Intézet ConsumerScan