A Ford működési nyeresége a tavalyi év utolsó negyedévében 1,21 milliárd dollárra csökkent az egy évvel azelőtti 1,79 milliárdról, ami 32 százalékos nyereség-csökkenést jelent. A vállalat árbevétele 3 százalékkal, 42,6 milliárd dollárra csökkent.
A Ford-részvények árfolyama szerdán 25 centtel, 26,88 dollárra csökkent. A papírok az elmúlt egy évben 9,8 százalékot veszítettek értékükből.
Az amerikai autógyártó óriáscégek - a Ford, a General Motors és a DaimlerChrysler - profitja tavaly jelentősen, 52 százalékkal csökkent, elsősorban azért, mert az Egyesült Államokban 5,6 százalékkal kevesebb autót értékesítettek a tavalyi év utolsó negyedében, mint egy évvel azelőtt.
A nagy amerikai autógyártó cégek Európában és Ázsiában valamivel jobban szerepeltek. A Bloomberg hírügynökség által megkérdezett elemző, David Healy, a Burnham Securities munkatársa ezt azzal indokolta, hogy ezeken a piacokon alacsonyabb költségekkel és nagyobb haszonréssel működnek a vállalatok, vagyis rugalmasabban alkalmazkodhatnak a piaci változásokhoz.
A Ford nyugat-európai piaci részesedése ezzel együtt az 1999-es 11,7 százalékról tavaly 10,8 százalékra csökkent, amiből elsősorban a francia és a német autógyárak profitáltak.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
A General Motors túlteljesítette a várakozásokat
(2001. január 17.)