<P>Kínába készül a BMW </P>

Vágólapra másolva!
Több versenytárs után a német BMW autógyár is a kínai piac meghódítására készül. Sajtóértesülések szerint a közeljövőben épülő gyár évi 8-10 ezer autót, a 3-as és az 5-ös sorozat modelljeit készítené. Jelenleg az autók importvámja Kínában 80-100 százalékos, ezért több nyugati cég már épített autógyárat a hatalmas piacot jelentő Kínában.
Vágólapra másolva!

A bajor autógyár szóvivője hétfőn megerősítette, hogy a BMW egy autógyár felépítéséről tárgyalásokat folytat a kínai Brilliance csoporttal, és a megvalósíthatósági tanulmányt már át is adták az illetékes hatóságnak. Kínai sajtóértesülések szerint a BMW a 3-as és az 5-ös sorozat modelljeinek gyártását tervezi.

Az angol nyelvű China Daily szerint az új üzem a északkelet-kínai Liaoning tartomány ipari fellegvárában, Senjangban épül. A lap úgy tudja, hogy a gyár építése – melynek kezdeti kapacitása 8-10 ezer autó lesz - még az idén vagy 2002 elején megkezdődhet.

A kínai fél, a Brilliance kisbuszokat gyárt. Az új vállalkozásban mindkét fél azonos arányban vesz részt, mert Kínában külföldi vállalatok csak közös vállalkozás formájában tevékenykedhetnek.

Kína a Kereskedelmi Világszervezetbe (WTO) való belépését megelőző kereskedelmi tárgyalásokon ígéretet tett partnereinek arra, hogy a jelenleg nagyon magas, 80-100 százalékos autóimport-vámot a belépést követő öt éven belül 25 százalékosra csökkenti. Kína egyelőre azonban halogatja a csatlakozási tárgyalásokat, így bőven van még ideje a BMW-nek élvezni a hazai gyártás és az importvám védelmét. Hasonló megfontolásból gyárt Kínában közép- és felső kategóriás modelleket a Volkswagenhez tartozó Audi és a General Motors is.

(MTI)

Ajánlat:

BMW

Korábban:

Kína halogatja a WTO-csatlakozást
(2001 február 27.)

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!