Az autógyár szóvivője elmondta: a BMW még mintegy 12 várost tanulmányoz, és július vége előtt dönt a végleges helyszínről.
A Tatabányai polgármesteri hivatal által péntekre tervezett sajtótájékoztató kapcsán a Dow Jones azt írta: a gyárért még versenyben lévő városok közül már több tartott hasonló tájékoztatót; ezeken azt jelentették be, hogy ajánlatot kaptak a BMW-től.
Az egymilliárd márkás beruházással létesítendő üzem 2004-ben kezdené meg a termelést, kapacitása évi 180 ezer darab lenne. Itt gyártják majd a BMW 2-es sorozatú, új, alsó középkategóriás gépkocsiját. A cég regensburgi gyárában, ahol eddig az ilyen kategóriájú modellek készültek, három év múlva átállnak az 1-es sorozatú BMW kisautók gyártására.
A magyar kormány még 1998-ban adókedvezményeket és állami szubvenciót helyezett kilátásba a BMW-nek, ha a német cég úgy döntene, hogy Magyarországon építi meg új autógyárát.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
A BMW jelentősen növelte első negyedévi nyereségét
(2001. május 10.)
Nyárra dől el, lesz-e Magyarországon BMW-autógyár
(2001. április 9.)