Az üzleti napilap szerint a társaság ugyanakkor karácsonyig bizonyosan meghozza döntését, azaz a kiírt három pályázatra jelentkező cégek melyike hajthatja végre a százmilliárd forintot meghaladó értékű beruházásokat. A halasztásra egyébként lehetőséget ad a közbeszerzési törvény, és annak okát indokolni sem kell.
A Világgazdaság információi szerint a döntés elhalasztására azért került sor, mert a pályázók jóval drágább ajánlatot tettek, mint amilyet a közbeszerzések nélkül indított nyári meghívásos "tenderen".
Az első forduló után egyébként a Strabag Építő Kft., illetve a két-két cég által alkotott Országhatár Konzorcium (Hídépítő Rt., Betonút Rt.), illetve az M7-M70 Letenye 2002 Közös Vállalkozás (Egút egri Útépítő Rt., Debreceni Magas-, Mély-és Útépítő Rt.) maradt versenyben mindhárom tenderen. A három kiírás során az M7-es Becsehely-Letenye és az M70-es Letenye-Tornyiszentmiklós, az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi, illetve az M3-as Polgár-Görbeháza közötti szakaszait építhetik meg a jelentkezők - írja a Világgazdaság.