Gottschalk becslése szerint jövőre 3,25 millió autót adnak el Németországban, az idei 3,24 millió után, azaz az emelkedés nem éri el a korábban jósolt 4 százalékot. Ennek oka az elhúzódó gazdasági nehézségekben és a vásárlók növekvő adóterhekkel kapcsolatos aggodalmaiban keresendő.
A gyártás ezzel szemben az idei 5,1 millióról 5 millióra csökken jövőre Németországban. Gottschalk szerint e pillanatban nehéz megjósolni, hogy fenntartható-e 2003-ban is az idei exportszint. Németország 2002-ben 3,5-3,55 millió gépkocsit exportál, ami a 2001-es 3,64 milliós kiviteli rekord után a német autóipar második legjobb éve lesz. Az export továbbra is jelentős támogatást ad a német gyártóknak. Az ázsiai és a kelet-európai piacok növekvő igénye várhatóan ellentételezi majd más piacok esetleges gyengülését.
Az Egyesült Államok piacán, ahol 2002 különösen jó esztendőnek bizonyult, Gottschalk visszaesésre számít. A személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek kereslete 3 százalékkal 16,2 millióra csökken az idei 16,7 millióról.