Mike Zafirovskinak, az amerikai cég elnök-vezérigazgatójának becslése szerint a mobiltelefon-készülékek piaca 8-10 százalékkal bővül az idén. A két éve tartó agresszív költségcsökkentési programok hatására az egyéb tevékenységek, köztük a félvezetőgyártás és a távközlési infrastrukturális berendezések gyártása is nyereségessé válik.
Októberben a Motorola hat veszteséges negyedév után nettó nyereségről adott számot a harmadik negyedévre vonatkozóan. A negyedik negyedévre szóló előrejelzését azonban részvényenként 10 centes nyereségre fogta vissza a korábban jósolt 14 centről, a félvezetők és a nagysebességű internetes és mobil távközlési berendezések csökkenő keresletére hivatkozva. A negyedik negyedévi eredményt január 22-ikén teszik közzé.
A mobiltelefon-gyártó ágazat, amely 40 százalékát adta a konszern 2001-es 29,5 milliárd dolláros forgalmának, egyre nagyobb piaci részesedést harcol ki magának. Zafirovski szerint 2002-ben az összes gyártó 390 millió mobilkészüléket adott el a világon - ez azonos a piacvezető, a finn Nokia becslésével -, 1,8 százalékkal többet, mint 2001-ben. 2001-ben a piac 3-4 százalékkal szűkült az előző évek rohamos bővülése után.
A Motorola Nokia utáni második helyezését azonban veszélyezteti a gyorsan felzárkózó dél-koreai Samsung Electronics Co, mely 2002-ben 10 százalékos piaci részesedés megszerzésével szökött fel a harmadik helyre, elsősorban új, színes képernyős modelljeinek köszönhetően. A Motorola piaci részesedése 15 százalék körül áll. A világpiaci második hely megvédése mellett a Motorola fő célja az első helyezés visszaszerzése a Nokiától a hazai, észak-amerikai piacon.