Az utasok számának csökkenése jelenleg elviselhető mértékű és az üzemanyagárak sem nőttek drámaian - jelentette ki. Ugyanakkor nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a légitársaságok pótlólagos EU pénzekhez jussanak, ha repülési tilalom miatt útvonalakat kell megszüntetniük, vagy elkerülésekre kényszerülnek.
Loyola de Palacio egyúttal számos intézkedést jelentett be, amelyekkel a légitársaságokat ebben a helyzetben támogatni akarják: ezek sorában a fel- és leszállási engedélyek szigorú rendszerének lazítását említette, amelynek nyomán a társaságok rugalmasabban reagálhatnak az utaslétszám csökkenésére. Jelenleg az a szabályozás van érvényben, hogy egy légitársaság le- és felszállási jogát egy bizonyos repülőtéren egy adott évre csak akkor tarthatja meg, ha az előző évben e jogát legalább 80 százalékban kihasználta.
A könnyítésekkel az EU Bizottság mindenekelőtt a versenyhátrányokat akarja kiegyenlíteni a nem európai légitársaságokkal szemben, amelyek közvetlen támogatást kapnak kormányaiktól.
Az iraki háború könnyen újabb 10 milliárd dollárral növelheti a világ repülési iparának veszteségeit, ismét jelentősen csökkentve a repülőre szálló utasok számát - vélekedik a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség, a IATA. Az iraki háború tovább súlyosbítja a válságot, amelyet 2001. szeptember 11-e következményei mélyítettek el, és mintegy 30 milliárd dolláros halmozott veszteséghez vezethet.
A IATA előrejelzései szerint az utasok száma 15-20 százalékkal csökkenhet a megszokott szinthez képest, habár a visszaesés térségenként különböző lesz.