Mint arról az [origo] korábban beszámolt, a napokon belül hatályba lépő agrárpiaci rendtartásról szóló törvény a gazdálkodók védelmében megtiltja, hogy a kereskedők az agrártermékeket a beszerzési ár alatt adják el.
A Metro a szabályozási változtatásokra hivatkozva már közölte több tojástermelő beszállítójával, hogy csökkenti a korábbi megállapodás szerinti vételárat - mondta a Világgazdaságnak Földi Péter, a Baromfi Terméktanács (BT) mezőgazdasági titkára. A Metro az új jogszabályi követelményeknek nem az akciós ár növelésével, hanem a szerződéses ellenérték csökkentésével akar megfelelni - állítja a BT.
Földi Péter szerint a termelők az üzleten tojásonként várhatóan egy forintot buknak, mivel a Metro a 11,50-os vételárat a 10,50-os akciós árszintre kívánja mérsékelni.
Jaross Tamás, a Metro Holding Hungary vezérigazgatója ugyanakkor az akciót azzal magyarázta, hogy a több termelőtől vett akciós tojás az átlagosnál kisebb méretű, a kereskedelemben ismert legkisebb szabvány, ezért lehetett alacsonyabb beszerzési árat elérni.
A termelői érdekképviseletek véleménye szerint a tojástermelők a Metro mostani lépésére akkor reagálnának helyesen, ha nem szállítanának neki árut.