A befektetéssel rendelkező háztartások 12 százalékának portfoliójában legfontosabb az életbiztosítás. Hasonló vagy ennél magasabb a mutató Németországban, Olaszországban, Angliában és Csehországban. A nyugdíjbiztosítás, mint fő befektetés 6 százalékos aránya szintén közepes Magyarországon. Ebben a tekintetben előrébb jár Anglia, Ausztria, Svédország és Csehország és Belgium.
A csatlakozás után, az életszínvonal fejlődésével a magyar biztosítási és befektetési szokások várhatóan közelítenek a nyugat-európaihoz - áll az összegzésben. A jelenlegi EU-tagországokban a biztosítottság elterjedtsége kevésbé függ a megtakarításoktól, mint a fogyasztói bizalomtól és a vagyoni helyzettel való megelégedettségtől.
A GfK felmérése felhívja a figyelmet: a magyar lakosság nagy része vágyik arra, hogy alacsony kockázat mellett fektesse be a pénzét. Ennek következtében a biztosítók kínálatában több a hibrid termék, azaz biztosítás mellett egyben befektetési lehetőség is alacsony, de szinte garantált hozammal.
A mind nagyobb befektetési hajlandóságból leginkább az ismert biztosítók profitálhatnak. A főleg speciális termékeket ajánló kisebb biztosítók a lakosság legnagyobb jövedelmű egyötödében erősíthetik pozíciójukat.
Közép-Európában egyelőre stagnál a biztosított lakosok száma. Idén várhatóan az egyes országok felső jövedelmi ötödébe tartozók körében növekedhet a biztosítási piac. Ez azonban a biztosítóktól a széles termékskála mellett egyéni igények ismeretét, valamint ehhez igazodó kommunikációt is igényel.
A felmérés szerint uniós tagként a jövedelem-növekedés a befektetések biztosítási piacán legkorábban 2005-től lesz érzékelhető. A befektetésekre nyitott, újfajta pénzügyi kultúrát képviselő húszon- és harmincévesek helyzetének javulása is szerepet játszhat abban, hogy növekszik majd a biztosításba befektetők száma Magyarországon.