Sokan nem csak a tankot töltik meg, hanem a benzines kannákat is, meg további, kevésbé bizalomgerjesztő edényeket. Ez ugyan tilos, de a vám túlterhelt. Nem ritka, hogy berlini rendszámú kocsik is átruccannak benzinért a lengyel oldalra, pedig a főváros hatvan kilométerre fekszik a határtól.
A benzinturizmus mindennapos ott, ahol a határok megálljt parancsolnak a német pénzügyminiszter hatalmának. Máskülönben a benzin Németországban lenne a legolcsóbb az Európai Unión belül, ha nem terhelnék meg adóval.
Március végén a szuper literje átlagban 1,081 euróba került, ebből 0,804 volt az adó. Aki a Boden-tó partján, Konstanzban lakik, tudja értékelni Svájc közelségét, s még jobban járnak a Trier környékén élők: egy olyan EU-országba - Luxemburgba - járhatnak benzinért, ahol a szuper literje mindössze 0,775 euróba kerül.
Nincs pontos kimutatás arról, hogy hány millió eurótól esik el a német kincstár a benzinturizmus miatt. Egyesek évi 700 millióra gyanakodnak, s a német politikusok józan eszére apellálnak: a határ mentén lakó németeket adóvisszatérítésekkel kellene visszatartani a benzin-pendlizéstől, úgy, mint az olaszországi Lombardiában.