Tavaly a több mint 50 vállalat 7000 munkatársa töltötte ki a kérdőíveket, 2003-ban a Hewitt Inside ennél jóval magasabb részvételre számít. Az előző évhez képest újdonság, hogy idén már az interneten is megválaszolhatók a kérdések. Az [origo] a felmérés médiapartnere. A lista összeállításához az alkalmazottak elégedettségét, a vizsgált vállalatok humán rendszereinek hatékonyságát és a felsővezetők tevékenységét mérik fel.
Ebben az évben Magyarország része a páneurópai felmérésnek, így a magyar eredmények összehasonlíthatóvá válnak az uniós tagállamok vállalatainak adataival, sőt, a legjobb magyar vállalatok az európai legjobbak listájára is felkerülhetnek.
A tavalyi felmérés eredményeként a legjobb munkahely a humán szoftverfejlesztéssel foglalkozó Nexon volt. A második helyen a BAT Hungary végzett a Debreceni Hőszolgáltató előtt. A további sorrend: 4. AAM, 5. McDonalds, 6. National Instruments, 7. Diageo, 8. Herendi Porcelánmanufaktúra.
Tököli Zsolt a korábbi felmérések tapasztalatairól szólva elmondta: míg 2001-ben az összes munkavállaló 55 százaléka, addig tavaly mindössze 48 százaléka volt elégedett. Magyarországon minden ötödik munkavállaló felmondásra készül, vagyis az első adandó alakalommal otthagyná cégét, azonban ugyanekkora az aránya a cég iránt elkötelezett, elégedett alkalmazottaknak is.
Az idei felmérés egyik fő kérdése is az, hogy a trendeknek megfelelően tovább csökken-e az elégedettség. A másik nagy kérdés az, hogy lesz-e magyar cég az európai listán, melynek elkészülte decemberre várható. Az európaihoz képest a magyar alkalmazottak összességében elégedetlenebbek.
Ebben az évben már a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium védnöksége alatt zajlik a felmérés. A Hewitt Inside az együttműködéstől azt reméli, hogy a minisztériumon keresztül növelni tudja a felmérésben részt vevő cégek számát - közölte a szakmai igazgató. A minisztérium véleménye szerint a program sikeressége nagy szerepet játszhat az európai szintű munkakultúra elterjesztésében.