A három legnagyobb kínai tartalomszolgáltató: a Sina.com, a Sohu.com és a NetEase.com közül az utóbbi szánta rá magát utolsónak arra, hogy 100 millió dolláros részvénycsomag piacra dobásával lovagolja meg a kínai internetpiacon végigsöprő sikerhullámot. A Sohu még kedden, a Sina pedig egy hónappal ezelőtt jelent meg a piacon újabb részvénycsomagjával.
Az egyelőre érthetetlen, miért emelkednek ilyen lendületesen a Kínai tartalomszolgáltatók részvényei. Egyes elemzők a cégek által üzemeltetett portálokon beindított újfajta, fizetős SMS szolgáltatással magyarázzák a jelenséget, míg mások szerint a SARS járvány kapcsán bevezetett kijárási tilalom miatt a kínaiak egyszerűen többet interneteztek, mint eddig. - tudósít a BBC.
Bár a Sohu a múlt hét folyamán nagy összegű profitról számolt be, egyes elemzők spekulációt szimatolnak a részvénykibocsájtás mögött, ugyanis a vállalat által közzétett adatok nem indokolnak ilyen nagy összegű részvénykibocsátást.