Az olcsó ázsiai mobiltelefonok miatt a nagy mobilcégek erős árversenyre kényszerülnek - nyilatkozta a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak (FAZ) Ben Wood, a Gartner Dataquest piackutató intézet elemzője. A második félévben új modellek tömege jelenik meg - a Samsung közel 20, a Motorola pedig 15 új modell bevezetését tervezi -, melyek a versenyt tovább fokozzák - tette hozzá a szakértő.
Az elemzőt meglepte a Sony Ericsson megerősödése: az alapítása óta egyre csökkenő piaci részesedéssel rendelkező cég a második negyedévben 18 százalékkal növelte eladásait.
Mobilpiac a második negyedévben:
Társaság | Éves növekedés (%) | Piaci részesedés(%) |
LG | 41,3 | 3,8 |
Sony Ericsson | 17,8 | 5,5 |
Nokia | 17,3 | 35,9 |
Samsung | 16,1 | 9,9 |
Siemens | -2 | 7 |
Motorola | -4 | 14,6 |
Egyéb | 13,4 | 23,3 |
Összesen | 11,9 | 100 |
(Forrás: FAZ)