A szabályok értelmében a már működő autókereskedések egy szalonban több márkát is árulhatnak. A szupermarketek, hipermarketek is kínálhatnak eladásra autókat, és a kereskedőktől eltérően ennek nem feltétele a teljes körű szervizellátás biztosítása, sőt egyáltalán nem kell javítóműhellyel rendelkezniük - írja a Napi Gazdaság.
A gyártók befolyását gyengíti, hogy minőségi feltételeket ugyan megszabhatnak, de nem korlátozhatják a hivatalos szervizek számát. Jó minőségű pótalkatrészeket bárki gyárthat, és az autógyártók csak azt követelhetik meg a szervizektől, hogy garanciális, valamint ingyenes javítások esetén építsenek be eredeti, gyári alkatrészeket.
Az autóipar ugyanakkor elérte az Európai Parlamentben, hogy az eredetileg tervezettnél egy évvel tovább, 2005. október elsejéig megmarad a területvédelem. A kereskedők csak ekkortól nyithatnak új kirendeltségeket, értékesítési pontokat, illetve hirdethetik magukat az unión belül más országokban is.