Sok márka nem jelent meg az autószalonon

Vágólapra másolva!
Noha a magyar autópiac lendülete töretlen, és a márkák többsége növekvő eladásokról számol be, mégis a hazai piac legnagyobb szereplői közül ketten úgy döntöttek, hogy nem vesznek részt a 16. Budapesti Autószalonon. Az évek óta távol maradó Suzuki mellé idén a Porsche Hungária is csatlakozott, így nem láthatóak a legújabb Volkswagen, Skoda, Audi, Porsche és Seat modellek a Hungexpo területén megrendezett kiállításon.
Vágólapra másolva!
Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

Október 15-én nyitotta meg kapuit a 16. Budapesti Autószalon, amely az első - 1988-ban rendezett - kiállítás óta Közép-Kelet-Európa egyik legrangosabb autós seregszemléjévé nőtte ki magát. Idén 226 kiállító mintegy 30 ezer négyzetméteren mutatja be a kínálatát, ami valamivel kevesebb, mint 2001-ben, ám a csökkenés csak a haszongépjárművekre vonatkozik, ugyanis a személygépkocsi-importőrök mintegy 3900 négyzetméterrel növelték területüket az előző rendezvényhez képest - mondta az [origo] kérdésére Kele András, a kiállítás igazgatója.

Néhány év kihagyás után ismét a kiállítók között szerepel a dél-koreai Kia és Daewoo, ám az évek óta távol levő Suzuki mellé idén a Porsche Hungária (PH) is csatlakozott, holott két évvel ezelőtt még az egész D pavilont kibérelte az általa forgalmazott márkák számára. A PH távolmaradása miatt nem láthatja a nagyközönség a szeptemberben - Frankfurtban - bemutatott új Volkswagen Golfot, a Polo különböző variánsait, a német márka haszongépjárműveit, valamint a Seat, Skoda, Audi és a Porsche legújabb modelljeit.

Több száz milliós kiadás

2001-ben a Porsche Hungária 4500 négyzetméternyi területet bérelt, amelynek díja mintegy 30 millió forint volt. A helybérlet azonban csak a költségek 15-20 százalékát jelenti, ugyanis tetemes kiadást jelent még a stand bérlése és építse valamint a személyzet és a catering költségei.

"Cégünk az eddigi hazai autókiállítások tapasztalatai alapján döntött a távolmaradás és egyidejűleg alternatív márkakereskedői program meghirdetése mellett. Úgy véljük, hogy néhány napos koncentrált budapesti megjelenés helyett sokkal hatékonyabb, ha az öt márka 172 tagú márkakereskedői hálózata ad lehetőséget a vásárlóknak" - nyilatkozta az [origo]-nak dr. Vérten Sándor, a Porsche Hungária kommunikációs igazgatója, aki azt is hozzátette, hogy az így felszabadult több mint 200 millió forintot különböző reklámtevékenységekre, rendezvényekre és akciókra költik. Arra a kérdésre, hogy visszatér-e 2005-ben a kiállítók közé a PH Vérten Sándor azt mondta, hogy erről csak a tárgyév elején születhet döntés.

Tekintse meg képgalériánkat a Budapesti Autószalonról!javascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/Autos20031017104440/index2.html',500,440)A Budapesti Autószalon képeihttp://www.vezess.hu/hir.php?idx=4018A vezess.hu összeállítása az autószalon újdonságairól

Az idei kiállításra 13 és 20 ezer forint/négyzetméter között változott a bérleti díj nagysága helytől és a jelentkezés idejétől függően. Mindezek mellett a legtöbb márka képviselője idén is úgy döntött, hogy kiállít a 16. Budapesti Autószalonon, hiszen a 140 ezer látogatót vonzó rendezvény az egyetlen lehetőség az egyidejű jelenlétre. Az eddigi tapasztalatok alapján a kilátogatók is pont ezért szeretik az autószalont, ugyanis elég csak az egyik standtól a másikig átsétálni, hogy szemügyre lehessen venni a konkurens márkák modelljeit.

A belépőjegyek árai az október 16-19. közötti közönségnapokon:
- napijegy 1300 forint
- kedvezményes jegy 900 forint (nyugdíjas, diák és katona)
- családi jegy (két felnőtt és két gyerek) 2600 forint.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!