Február 10-én hivatalosan is lezárult az a tárgyalássorozat, amelynek célja az M5-ös autópálya - március 12-ére ígért - matricásítása, illetve továbbépítése volt. A kormány szerdai ülésén dönt az eredményről, amit délután hoznak nyilvánosságra. A Népszabadság értesülései szerint a megállapodásban az szerepel, hogy az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Rt. megvásárolja az AKA Rt. részvényeinek 40 százalékát. Ehhez első lépésben kincstári tulajdonból az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt.-hez kerül az ÁAK. A napilap információi szerint a kisebbségi részvénycsomagért mintegy 21 milliárd forintot fizet az állam, amely opciót kapott a fennmaradó részvénycsomag 2006 és 2009 közti kivásárlására is.
Az az ígéret, hogy az autósok március 12-től az állami autópályákon érvényes matricákkal is használhatják az M5-öst, úgy teljesül, hogy a költségvetés a következő években bérleti díjat fizet az immár kisebbségi állami tulajdonban lévő cégnek. A Népszabadság értesülései szerint az idén márciustól májusig - azaz a kivásárlás lezárásáig - a bérleti díj összege hozzávetőleg 2,6 milliárd forint lesz, míg az év hátralévő hónapjaiban fizetendő díj eléri majd a tízmilliárd forintot.
Korábbi elképzelések: a Posta mint vevő
Medgyessy Péter január elején jelentette be, hogy a hónap végéig a magyar állam megvásárolja az M5-ös autópályát az azt üzemeltető Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-től, és a matricák március 12-től ezen a sztrádán is érvényesek lesznek. Az adásvétel fedezetéül a Postabank eladásából befolyt 101 milliárd forintot jelölte meg a miniszterelnök. Az autópálya piaci értékét szakértők 60-70 milliárd forintra becsülték, amit további 50 milliárd forintnyi hitel-visszafizetési kötelezettség terhel.
Január végén a Magyar Hírlap arról számolt be, hogy az AKA Rt. részvényeit a Magyar Posta vásárolhatja meg, mivel a Postabank eladásából befolyt 101 milliárd forint a szervezet számlájára folyt be. Egy nappal később azonban kiderült, hogy az AKA részvényeit mégsem a posta, hanem az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. vásárolja meg. A kormányzat tájékoztatása szerint az ügylet tervezett lebonyolításához egy kereskedelmi bankokból összeállt konzorciumtól venne fel hitelt az állam, ám a tárgyalásokon egy olyan javaslat is felmerült, amely szerint az M5-ös autópályát anélkül lehetne a matricás rendszerbe bekapcsolni és a Szeged-Kiskunfélegyháza szakaszt megépíteni, hogy a kormány teljesen kivásárolná a jelenlegi tulajdonost.
Néhány nappal később a Világgazdaság úgy értesült, hogy a tervezett 70 milliárd forintos vételár helyett jóval magasabb összeget kérne a részesedésért az M5-öst üzemeltető AKA Rt. két fő tulajdonosa, a Bau Holding és a Bouygues, és a vételár elérheti a 215-220 milliárdot. Ekkor került szóba, hogy az állam számára ezután kedvezőbb megoldás lenne kisebbségi tulajdonrész vásárlása vagy az M5-ös bérbevétele.