A márciusi adatokkal együtt az első negyedévben értékesített járművek száma 2,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket, ami azt jelzi, hogy a régen várt fellendülés elkezdődött. Néhány elemző ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy a márciusi eredmények nagyságában szerepe lehetett annak is, hogy idén több munkanap volt ebben a hónapban.
A legtöbb gyártó egy-két százalékos növekedést jelzett előre 2004-re; 2003-ban, amikor az iraki háború és a gazdasági pangás aláásta a fogyasztói bizalmat, 1,3 százalék volt a növekedés üteme. Az elemzők többsége az év második feléig nem jósol meredek javulást. Az autóipar az EU GDP-jének mintegy négy százalékát adja, és mutatója a gazdaság egészének, főként a fogyasztói hangulatnak is. A japán gyártók, a Nissan kivételével, tovább növelték piaci részesedésüket e rendkívül kiélezett versenyt mutató piacon: a tavalyi 13,2 százalékról 14 százalékra. Eladásait valamennyi európai autógyártó növelte, kivéve a PSA Peugeot-Citroent.
A legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen eladásai 11,6 százalékkal ugrottak meg; elmaradt ugyanakkor az átlagtól a Renault eladásainak növekedése, mert a gyár a haszonra összpontosítva korlátozta kevésbé nyereséges európai tevékenységét.