A kiút a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által készített javaslat lehetne, amely egy az EU-ban már alkalmazott regisztrációs díjhoz kötné az áfa meghatározását is, s amely az új és használt járművekre egyaránt vonatkozna.
Nem kevés járműről van szó: kereskedelmi forgalomban tavaly mintegy 20 ezer személygépkocsi és 5 tonna alatti haszonjármű importját regisztrálták, de ezt a szintet az idei behozatal már az első félévben elérte. Ami a magánimportot illeti, az elmúlt évben 4400 használt személygépkocsi került az országba, idén július végéig már 7383-at vámkezeltek.
A jelentős használtjármű behozatalt az tette lehetővé, hogy 2000. január elsejétől eltörölték az évjárati korlátozást; 2001 elejétől megszűnt a kereskedők munkáját korábban korlátok közt tartott engedélyezési kötelezettség, az importkvóta, valamint szintén januártól az EU-ban gyártott járművek vámtétele nulla százalékra csökkent. A körülmények tehát megkönnyítették a kereskedelmi importot, így sok vállalkozás szakosodott a használt személyautó behozatalra, s ezen keresztül jelentős, láthatatlan jövedelemszerzésre.
(Üzleti Negyed)