Magyarországon a távmunka egyelőre igen szűk körben terjedt el: a megkérdezett vállalatok 82 százalékánál még egyáltalán nem vezették be a távmunka lehetőségét, annak ellenére, hogy annak technológiai háttere a cégek 86 százalékánál valamilyen formában biztosított - áll abban a felmérésben, amelyet a Nextra Hungary megbízásából a Szonda Ipsos készített.
A kutatás szerint a magyar vállalatok többsége nem is kíván nagyobb összeget költeni a távmunka bevezetésére az elkövetkező öt évben, sőt a magyar munkáltatók 59 százaléka iparágtól függetlenül nem szorgalmazza a rugalmas munkavégzést, pedig a válaszolók 69 százaléka szívesen dolgozna otthon, vagy rugalmasan.
Az európai országokban sokkal gyakoribb a távmunka: csak Olaszországban hasonló az így foglalkoztatottak aránya (14 százalék) a magyarországihoz, míg az európai átlag 45 százalékos. Az uniós átlagnál is jóval többen dolgoznak otthon Svédországban, Németországban és Ausztriában.
A felmérésből kiderül az is, hogy a magyar felső- és középvezetők 63 százaléka hetente 45-60 órát tölt a munkahelyén - ami az európai átlag felett van -, és több mint 80 százalékuk dolgozik esténként, hétvégén, ünnepnapokon és szabadság alatt is. A magyar menedzsereknek nincs kifogásuk a túlóra ellen, és csak kis részük tapasztalt a túlórából eredő negatív hatásokat.
(Üzleti Negyed)