Az Üzleti Negyed kéthetes periódusban vizsgálta, hogy az autósok milyen szempontok alapján választanak társaságot a kötelező felelősségbiztosítás megkötésénél. A kérdésekre érkezett válaszokat összesítve elmondhatjuk, hogy a többség - a válaszadók közel 45 százaléka - a lehető legolcsóbb biztosítást, illetve biztosítót igyekezett kiválasztani, és meggyőződése, hogy ez sikerült is neki. A válaszadók valamivel több, mint egynegyede kényszerhelyzetben volt a szerződés megkötésékor, azaz valamilyen okból kifolyólag - például lízinggépjármű esetén a finanszírozó társaság előírta, hol kell megkötni a biztosítást - nem választhatott szabadon a társaságok között.
12,6 százalékkal a harmadik legnépesebb csoportba aktív olvasóink azon része tartozik, akik a biztosítási termék részleteivel kevésbé, a szerződéskötés katalizátorának tűnő biztosítási ügynökkel, annak hajszínével és mosolyával azonban annál inkább foglalkozik.
A választási kritériumok között jelentős szerepe van az üzletkötő havernak, ők a válaszadók szerint a biztosításkötések mintegy tíz százalékához járulnak hozzá, a szavazók maradék 6,6 százalékának "valaki ajánlotta" a később megkötött biztosítást.
Az eredmények némileg eltérnek a korábban közzétett- az egész biztosítási szektort érintő - adatoktól, ahol az ár csupán a harmadik legfontosabb szempont volt. Összességében azonban elmondható, hogy az ügyfelek azokat az olcsó biztosításokat kedvelik, melyeket kellemes külsejű vagy a biztosítottal haveri viszonyban lévő üzletkötő ajánlott.
Van üzletkötő haverom |
9.9 % |
A legolcsóbb lett a nyerő |
44.9 % |
Valaki ajánlotta |
6.6 % |
Kényszerválasztás volt |
26.0 % |
Egy szőke nő becsöngetett és rám mosolygott |
12.6 % |
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Kötelező 2002
(az Üzleti Negyed rovata)