Lenkovics Barnabás, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa csütörtökön közleményt adott ki, mely szerint az emelt díjas szolgáltatások igénybevételének kiszűrése jelen pillanatban csak az adólevonás jogszerűségét, vagyis a hívások üzleti célját igazoló, a szolgáltató telefontársaság által kérésre megküldött részletes száma alapján történhet.
Az ombudsman jelzi: az adóhatóságtól kapott tájékoztatás szerint az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) sem eddig, sem ezt követően nem ellenőrzi, hogy ki vagy kik állnak az egyes hívások mögött, mint ahogyan azt sem ellenőrzi, hogy a gazdasági társaság tevékenysége keretében, illetve annak segítése érdekében használták-e a telefonszolgáltatást.
Az országgyűlési biztos megállapítása szerint ugyanakkor azonban a nyilvánvalóan nem a cég gazdasági tevékenysége érdekében igénybe vett szolgáltatás áfa-tartalma visszaigénylésének és ezzel az adóbevétel jogellenes megrövidítésének megakadályozása az APEH-nak az adózás rendjéről szóló törvényen alapuló joga és egyben kötelessége.
A közlemény szerint az APEH-től kapott tájékoztatásnak ellentmondó beadvány eddig nem érkezett az országgyűlési biztoshoz.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
Az adószakértők vitatják az APEH eljárását a mobilhívásokkal kapcsolatban
(2001. november 29.)
Kíváncsi az adóhivatal a vonal túlsó végére is
(2001. november 28.)